Gå till innehåll

Norge försvårar onlinepoker


Recommended Posts

Norge, största fiskexportören i EU, verkar ha gjort det väldigt svårt för norska spelare att få in pengar på pokersiterna. Har jag missat diskussionen om detta?

 

From June 1 Norwegians can no longer use credit or debit cards issued by norwegian banks for gambling transactions (both online and offline).

 

I'm from Norway and have been playing on stars and FTP after 1 june, only difference is that you can't make direct transactions to the pokersite OR Netteller/Monebookers from your Visa card.

 

Also this new law does not only apply to card games but all foreign gambling sites, the Norwegian government wants to keep your losses by allowing you to only playing on the single bookmaker we have in Norway, which again is owned by the government OFC:P
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hört (ingen fakta bakom) att norska "svs" inte har någon poker. Någon som kan bekräfta/dementera?

 

Edit:

 

Tror jag hört rätt. https://www.norsk-tipping.no/forsiden

Ser ingen poker

 

Helt riktigt. Norsk Tipping är typ detsamma som SvS var innan pokern dvs oddstippning, lotter osv poker tar man inte i med tång i detta land

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...