Gå till innehåll

WSOP 2010 - officiell diskussionstråd


valterego

Recommended Posts

  • Svars 264
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Att Cheong ger bort sin stack med 6bet A7 mot en åsna?

 

Hur är det "tur" att motståndaren spelar sämre än en själv? I så fall vet jag inte riktigt hur man vinner välförtjänt.

 

Jag tror iofs att Cheongs move var EV-, men att kalla det att "ge bort" är bara sick resultatorienterat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ångrar du det, utifrån nuvarande läge var det ju ett bra bet?

 

Jag spelade Racener till odds 11 innan FT, tyvärr var jag så hårt limiterad på bookien att det bara blev symboliskt. Får ta och hedga innan HU nu...

 

Ångrar det av den enkla anledningen att jag inte vill att han ska vinna.

Tycker inte hans spel gör sig förtjänt av ett wsop main bracelet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stackars Matt Affleck då, åker på en vidrig suckout för monsterchippie pott. Sen går killen och vinner.

 

Ja, för han hade säkert inte själv vunnit någon 80-20 alls på vägen till 15:e plats!

 

Duhamels syn med JJ där krävde inte jättemkt luft i Afflecks range för att vara försvarbar (även om den nog var EV-). Enda anledningen till att den framställs som en idiotsyn är att folk är såna fruktansvärda fanboys till Affleck.

 

EDIT: Rent allmänt är det lustigt hur folk alltid klagar på att vinnaren av WSOP är en luckbox. Vad tror ni, att man kan vinna över 7000 spelare UTAN att ha sjuk tur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, för han hade säkert inte själv vunnit någon 80-20 alls på vägen till 15:e plats!

 

Duhamels syn med JJ där krävde inte jättemkt luft i Afflecks range för att vara försvarbar (även om den nog var EV-). Enda anledningen till att den framställs som en idiotsyn är att folk är såna fruktansvärda fanboys till Affleck.

 

EDIT: Rent allmänt är det lustigt hur folk alltid klagar på att vinnaren av WSOP är en luckbox. Vad tror ni, att man kan vinna över 7000 spelare UTAN att ha sjuk tur?

 

Haha lustigt hur du verkar tycka den är försvarbar men ändå -EV, eller missuppfatta jag vad du menade? =)

 

Jag tror man inte kan slakta en JJ mer än vad Duhamel gjorde med 15 pers kvar och båda har i princip lika stora toppstackar. Mtp på stegringen av pengarna emot slutet, och en grymt bra chans på NovemberNine som bringar mycket uppmärksamhet, sponsorer osv så spelar man inte JJn på det där sättet. Det står för mycket på spel än bara chipsen som är i mitten, och det måste man räkna in där i Duhamels situation. Affleck har JJ crushed där alldeles för ofta, så är det bara.

 

Men det är fascinerande hur en 20%are på river med 15 pers kvar kan förändra historieböckerna så pass mycket. Ett kort, en åtta, en enda jävla river. Vinner Affleck den så förändras historien, placeringarna på finalbordet, omslagen i pokertidningarna & tidsändringen, dvs dealern och insamlingen av korten hade antagligen direkt blivit lite lite annorlunda, och som resultat utav det hade varje hand utifrån det blivit en helt annan. Allt hade blivit annorlunda (antagligen). Vem vet, kanske Grinder hade vunnit då istället. Tyder bara på vilket fantastiskt skört spel poker är.

 

Är nog inte många som reflekterar över det här men heter man Matt Affleck just nu så tror jag man har många mardrömmar framöver. Kanske kan bli ett ärr livet ut.

 

(Ja, jag vet. Man kan tänka såhär om allting. Tänk om t.ex Hitler inte hade vunnit spermieloppet, då hade det troligen påverkat historien & tajmingen så pass mycket att alla oss härinne garanterat hade varit andra människor.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha lustigt hur du verkar tycka den är försvarbar men ändå -EV, eller missuppfatta jag vad du menade? =)

 

Läs om läs rätt, behövs ej mycket luft för att göra den försvarbar men har tror inte den är försvarbar.

 

Jag tror man inte kan slakta en JJ mer än vad Duhamel gjorde med 15 pers kvar och båda har i princip lika stora toppstackar. Mtp på stegringen av pengarna emot slutet, och en grymt bra chans på NovemberNine som bringar mycket uppmärksamhet, sponsorer osv så spelar man inte JJn på det där sättet. Det står för mycket på spel än bara chipsen som är i mitten, och det måste man räkna in där i Duhamels situation. Affleck har JJ crushed där alldeles för ofta, så är det bara.

 

Hur menar du han slaktar den, vad är dåligt förutom turn som dessutom aldrig är extremt dålig. Kanske syn pre bara pga extra icm-faktor via hela NN-grejen men Duhamel har ju relativt bra stack kvar om han stackas dessutom 3betar(och synar 4bet) nog Affleck alldeles för light där.

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha lustigt hur du verkar tycka den är försvarbar men ändå -EV, eller missuppfatta jag vad du menade? =)

 

Jo du missuppfattade.

 

Jag tror man inte kan slakta en JJ mer än vad Duhamel gjorde med 15 pers kvar och båda har i princip lika stora toppstackar. Mtp på stegringen av pengarna emot slutet, och en grymt bra chans på NovemberNine som bringar mycket uppmärksamhet, sponsorer osv så spelar man inte JJn på det där sättet. Det står för mycket på spel än bara chipsen som är i mitten, och det måste man räkna in där i Duhamels situation. Affleck har JJ crushed där alldeles för ofta, så är det bara.

 

Hur ofta är det då? Har du ens räknat på potten, hur mkt luft som krävs?

 

Men det är fascinerande hur en 20%are på river med 15 pers kvar kan förändra historieböckerna så pass mycket. Ett kort, en åtta, en enda jävla river. Vinner Affleck den så förändras historien, placeringarna på finalbordet, omslagen i pokertidningarna & tidsändringen, dvs dealern och insamlingen av korten hade antagligen direkt blivit lite lite annorlunda, och som resultat utav det hade varje hand utifrån det blivit en helt annan. Allt hade blivit annorlunda (antagligen). Vem vet, kanske Grinder hade vunnit då istället. Tyder bara på vilket fantastiskt skört spel poker är.

 

Det riktigt fascinerande är hur folk hänger upp sig just på Afflecks förlorade 20%-are. Ingen bryr sig om de utdragningar han själv gjort, eller att andra har blivit brutalt (sjukt mkt brutalare än en ynklig 20%-are) utdragna genom hela turneringen. Har inte de utdragningarna förändrat historien i precis samma utsträckning? Varför sån otrolig hangup på Affleck?

 

Är nog inte många som reflekterar över det här men heter man Matt Affleck just nu så tror jag man har många mardrömmar framöver. Kanske kan bli ett ärr livet ut.

 

Får du ärr livet ut av en förlorad 80-20 bör du syssla med något annat. Punkt. Ja, det var en viktig hand eftersom det bara var 15 pers kvar, men jag lovar dig att folk har blivit (och blev det även i år) utdragna även senare än så i WSOP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu får du ju bete dig plush, för att han vunnit några 80/20 i sitt tidigare liv så ska han inte få må dåligt över en med 15 personer kvar i main event?

 

Tycker utan att ha någon jättekoll på hur aktiv Affleck vart, ordentliga stacksizar, att handen är så nära slaktad den kan bli!

 

Men vad vet jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså handen är ju så sönderslaktad, finns många faktorer. En av dom är att affleck synar 4betten pre (kan han säkert göra light) men texturen på flopp och det faktum att han cbettar den 5mille och sen ställer turn, det är inte luft.

 

Duhamel måste själv inse att han reppar oerhört starkt med 4betten pre och c/s på flopp, det skriker ju ett överpar som han på något sätt försöker potkontrollera genom och checka texturfloppen 7 9 T.

 

Affleck vet om detta, och vad jag fått se ifrån tidigare klipp med duhamel så verkar han ju knappast vara killen som foldar. Affleck visste ju om detta.

 

Tycker det är sjukt slarvigt av Duhamel att inte inse det här också. Affleck offrar ju knappast sin turnering med en total bluff här, det är typ 77/99/TT/QQ/KK/AA och det enda duhamel kan hoppas på är att Affleck gör någon slags semibluff med 78/88/TJ typ. Affleck hade potkontrollerat en JQ/KQ osv så dom kan man nästan utesluta.

 

Affleck kan inte vara tom där, och kollar man på i vilken situation dom befinner sig i med 15 pers kvar så är det hyfsat osannolikt att Duhamel skulle på något sätt leda med JJ där. Som jag skrev tidigare så står det alldeles för mycket på spel och med det i beräkningen så är det knappast troligt att Affleck skulle offra allting där med något som är slaget av JJ när han dessutom i princip vet att Duhamel är callingstation och har reppat JJ/QQ/KK/AA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får du ärr livet ut av en förlorad 80-20 bör du syssla med något annat. Punkt. Ja, det var en viktig hand eftersom det bara var 15 pers kvar, men jag lovar dig att folk har blivit (och blev det även i år) utdragna även senare än så i WSOP.

 

Alltså du har inte mycket till perspektiv verkar det som. Den var en 20%are för typ en 45mille-stack till extremt bra chiplead med 15 pers kvar. Värre, mer brutal, mer hjärtskärande utdragning får man leta efter. Affleck kommer aldrig uppleva en sån där viktig hand för resten av sitt liv. Och det vet han.

 

Så ja, jag känner inte direkt för folk som blir 10-outade för en 20 000 pott 4 timmar inpå första dagen i main då ingen skada är direkt skedd eftersom de stora pengarna iallafall var ljusår ifrån. Men du måste ju inse att det här är ett helt annat scenario. Det är inte 20%arn som jag tycker är brutal, det är sammanhanget och situationen som är brutal eftersom rivern är ett livsförändrande kort för både Duhamel och Affleck i stor skala.

 

Jag tror alla proffs kan hantera 10outare på river hur bra som helst, det sker flera gånger per dag men att åka på den i en sån här extrem situation på river, det tror jag antagligen måste vara den värsta pokerupplevelse man kan uppleva. Jag tror många proffs skulle få ett ärr av den potten Affleck förlorade, det skulle nästan vara onormalt att inte få det.

 

 

Ett ärr betyder ju knappast att Affleck måste sluta med poker. Det betyder heller inte att han skulle vara oprofessionell. Han kan fortfarande spela vidare, och njuta av det men den där utdragningen kommer antagligen för alltid ligga i bakgrunden och gnaga på honom. Tänk-om-jag-hade-vunnit-den-tänket. Det var det jag syftade på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...