Gå till innehåll

NL5 Kåk på brädan, pp på hand, synar vi?


Recommended Posts

Handen nedan är taget från Rush NL5, jag sitter på pp och limpar i mellanposition. Eftersom det är Rush har jag inga direkta reads på de andra som limpat (5 pers + jag i potten).

 

Full Tilt Poker $0.02/$0.05 No Limit Hold'em - 9 players

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

MP2: $8.24

CO: $2.38

BTN: $3.87

SB: $5.32

BB: $9.41

UTG: $19.36

UTG+1: $5.34

UTG+2: $3.04

Hero (MP1): $9.22

 

Pre Flop: ($0.07) Hero is MP1 with 7 :diamond: 7 :heart:

2 folds, UTG+2 calls $0.05, Hero calls $0.05, MP2 calls $0.05, CO calls $0.05, BTN calls $0.05, 1 fold, BB checks

 

Flop: ($0.32) J :spade: J :heart: 3 :spade:(6 players)

BB checks, UTG+2 checks, Hero checks, MP2 checks, CO checks, BTN checks

 

Turn: ($0.32) 3 :diamond:(6 players)

BB checks, UTG+2 checks, Hero checks, MP2 checks, CO checks, BTN checks

 

River: ($0.32) J :club:(6 players)

BB checks, UTG+2 checks, Hero checks, MP2 checks, CO checks, BTN bets $0.32, BB calls $0.32, UTG+2 calls $0.32, Hero calls $0.32, MP2 folds, CO folds

 

Limp pre känns rätt standard och likaså att checka ner handen eftersom vi inte träffade öht. Ingen annan verkar vilja göra nåt heller så när vi är på river så bestämmer sig knappen för att pottbetta. 2 spelare synar och med 4:1 anser jag att det är korrekt att ta synen med en högre hand än brädan.

 

Jag diskuterade med en kompis huruvida det är korrekt att ta synen och han hävdade, med en brasklapp, att det inte är det. Min åsikt å andra sidan är att givet preflop action så finns det inte många händer som kan slå våran. Högre pp hade förmodligen höjt för att göra sig av med limpare. De kombinationer som kan ha våran hand slagen är därför väldigt begränsade, och därför är det korrekt att ta en synen.

 

Finns det någon som är av en annan åsikt? Borde vi lägga handen och gå vidare till nästa? Försvårar de 2 återstående spelarna vårt beslut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

???

 

Tror nog inte han är speciellt seriöst i sitt svar :roll:

 

Jag hade nog själv bettat rivern men som spelat måste du syna. BTN försöker nog köpa potten och BB har antingen J och vill ha översyn eller så kass att han hoppas på splitt. Men jag spelar bara PLO så vf vet jag :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid omslag hade det ju inte varit någon tvekan om att lägga handen, nån sitter på knekten och slowspelar sin monsterträff (och lyckas få betalt för det också). I det här läget är jag dock inte helt rädd för att höga pp, borde i de ha betat? TT, 99 tror jag hade betat pre, åtminstone från min förståelse av NL5 (High stakes ;)).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

folk kan nog limpa tt och 99 där också, men jag synar där då det också finns lägre pp jag slår + att minst en av synarna lär utgå från att det ligger en färdig hand på bordet och inte vill släppa potten mot nån som kanske bara tar en rövare. Om nån har slowspelat en knekt så har de ju slowspelat den ruskigt illa och gått miste om potentiellt värde i en pott med massa folk i där alltid nån kan tänkas syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vidare: Om knappen har en knekt så vore det jordens konstigaste spel att checka två gator i position. Om någon av spelarna före dig haft en knekt hade de garanterat höjt. Återstår två spelare bakom dig som båda underlät att beta trots att de satt fyra och femma i betordningen. De har garanterat ingen knekt heller (eller pockettreor). Så syn här är givet som minimum. Att höja för värde också??? Tja, 66-44 lär nog betala av om vi höjer lite lagom. Och 88-TT lär syna och slå ut oss. Hugget som stucket verkar det (om vi inte räknar med möjligheten att någon kan ha "slowspelat" QQ+ hela vägen) och då kan man kanske nöja sig med att syna ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höja är helt uteslutet här imo. Synen är ytterst marginell bara den.

 

Jag tror du ger för stor credit till synarna, åtminstone sett till nivån. När bordet bildar en komplett hand är folk som sagt benägna att syna för att andra spelare inte ska "stjäla potten" från dem även om handen på bordet inte är nöten i sig själv. Det myckna limpandet pre tyder också på att ett eller flera mellan-låga pockets kan ha gått med. Givet de odds vi får för att betala in här + den låga sannolikheten att de två bakom oss slowspelat ett monster så tycker jag synen är helt självklar, jag tror verkligen att vi kommer att vinna potten minst en tredjedel av gångerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jätteroligt med lite diskussioner, trots att det är så pass låg nivå att motståndarnas actions mer eller mindre är slumpmässiga, tack så mycket!

 

Vi ska ju komma ihåg att alla checkade runt, att MP2 eller CO skulle checka med monsterträff för att hoppas att nån av de CO/BTN ska betta känns lite väl långsökt tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn känns givet för mig. En annan sak att komma igång med är att höja pre. Att höja rivern är såklart lite av en chansning men med tanke på nivån kan garanterat fi betala av med sämre. Typisk bräda för splitt att bluffa hem. Risken är såklart ett något högre pocket hos någon fi, eller en Kn. Jag hade synat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...