Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena!

Jag har nyligen Jailbreakat min Iphone 3GS 3.1.3 med Spirit.

Fick idag ett SMS - Se nedan,

borde jag återställa den eller är det bara någon som jävlas med mig? :cry:

"Gooday from Apple Inc. We have noticed that you recently "Jailbraked" your iphone. Apple Inc. considers this to be an illegal act and if you will not recover your phone to an original state we will be forced to block your phone from incomming and outgoing traffic. This is your first warning. After recieving our second warning you will only have 24h to perform your recovery before we block your phone. All legal documents surrounding this case are avaible at the apple.com website // Legal department of Apple Inc."

Hur tjuriga kan dom vara :cry:

Postad

bluff

Jag har som regel att aldrig ta några sms på allvar och det har lönat sig. Sms är t.om lägre ner på min allvarlighetsskala än vad bloggar är, då är det illa.

Postad
Precis min första tanke, men samtidigt - vad vem och varför skulle jag få detta sms?

Finns så många idioter på denna planeten att det inte ens är värt att fundera över. Jag gjorde en sökning på google och hittar inte texten i ditt sms någonstans. Att du skulle vara första i världen att undra över ett sådant sms, och vi kan med ganska stor säkerhet säga att apple inte gör olika sms till alla användare, förefaller ganska osannolikt, internet är ett ganska vanlit ställe att undra på ifall man inte får svar IRL.

Någon i din närhet låter rimligt, eller du kanske har blivit "hijack-knullad" av den som du fått hjälp med att jailbreaka med, vad vet jag. Kan inget om i-phone. De vill att du ska göra något, gör det inte.

Iofs tar det ett tag innan google uppdaterar..