chobo Postad 6 Juni , 2005 Rapport Postad 6 Juni , 2005 Huvudtävlingen i wsop lär ju vara den absolut mest lukrativa turneringen av alla. Frågan är hur bra EV man kan hoppas på egentligen? Jag skulle tro att de allra bästa har ett EV omkring $100k, själv hoppas jag att jag har ett EV på åtminstone $25k. Med 30% kapitalskatt (som man troligen kommer vara tvungen att betala), så kan jag i så fall förvänta mig en vinst på $7,5k. Sedan har man en del omkostnader och när man tänker på förlorad arbetsinkomst från nätpokern så verkar det inte som att det är värt att åka. Jag tycker iofs att det vore kul och det är också en faktor men kul kan man ha på andra sätt också. Vore kul att höra fler spekulationer kring EV i wsop. Jag kollade lite odds på vcbet.com, jag orkar inte räkna på hur man ska sätta odds i relation till EV men här är några av vc:s odds på att spelaren i fråga ska komma till finalbord. Gus Hansen 41, Johnny Chan 41, Martin De Knijff 67, Johan Storakers 81, Juha Helppi 81, Doyle Brunson 81, Chris Bjorin 101, Daniel Larsson 101, Christer Johansson 101, Ben Affleck 151, Chris Moneymaker 251, Leonardo Di Caprio 251, Ed Norton 251, Toby Maguire 251. Tycker de är taskiga mot Chris Moneymaker och ger honom samma odds som Leonardo Di Caprio, förmodligen finns det vettigare odds att tillgå, t.ex på betfair skulle jag tro men den sajten ligger tydligen nere inatt. * RP - QoS * Citera
Hjort Postad 6 Juni , 2005 Rapport Postad 6 Juni , 2005 Jag skulle tro att de allra bästa har ett EV omkring $100k, Jag skulle tro på 40k, och jag är jäkligt tveksam till den siffran. själv hoppas jag att jag har ett EV på åtminstone $25k. Med 30% kapitalskatt (som man troligen kommer vara tvungen att betala), så kan jag i så fall förvänta mig en vinst på $7,5k. Jag tror inte det är många svenska som är +EV efter skatt. Jag tror definitivt inte att någon har $7,5k. Och ekonomiskt sett skulle jag tro att det är ett felaktigt beslut för sisådär 100% av svenskarna som åker. Jag kollade lite odds på vcbet.com, jag orkar inte räkna på hur man ska sätta odds i relation till EV men här är några av vc:s odds på att spelaren i fråga ska komma till finalbord. Gus Hansen 41, Johnny Chan 41, Martin De Knijff 67, Johan Storakers 81, Juha Helppi 81, Doyle Brunson 81, Chris Bjorin 101, Daniel Larsson 101, Christer Johansson 101, Ben Affleck 151, Chris Moneymaker 251, Leonardo Di Caprio 251, Ed Norton 251, Toby Maguire 251. Oddsen är sjukt löjliga. Skulle inte tro att Johnny chan är värd 1000:1. EDIT: Trodde det var odds för vinst så klart. Oddsen är fortfarande löjliga, men runt en magnitud mindre. Citera
bzkt Postad 6 Juni , 2005 Rapport Postad 6 Juni , 2005 Fan va jag älskar att Leonardo Di Caprio och Chris Moneymaker har samma odds Citera
Sparven Postad 6 Juni , 2005 Rapport Postad 6 Juni , 2005 Jag kollade lite odds på vcbet.com, jag orkar inte räkna på hur man ska sätta odds i relation till EV men här är några av vc:s odds på att spelaren i fråga ska komma till finalbord. Gus Hansen 41, Johnny Chan 41, Martin De Knijff 67, Johan Storakers 81, Juha Helppi 81, Doyle Brunson 81, Chris Bjorin 101, Daniel Larsson 101, Christer Johansson 101, Ben Affleck 151, Chris Moneymaker 251, Leonardo Di Caprio 251, Ed Norton 251, Toby Maguire 251. Oddsen är sjukt löjliga. Skulle inte tro att Johnny chan är värd 1000:1. Han måste väl ändå vara 1000:1 på att komma till finalbordet. Sen kan jag hålla med om att odsen känns väldigt orimmliga. Citera
Hjort Postad 6 Juni , 2005 Rapport Postad 6 Juni , 2005 Han måste väl ändå vara 1000:1 på att komma till finalbordet. Såg fel, trodde det var vinst. Men vi kan ju direkt konstatera att det där kommer bli ett jäkligt trångt finalbord om vc:s odds är i närheten av korrekta. Citera
Kjell Postad 6 Juni , 2005 Rapport Postad 6 Juni , 2005 Får man fråga "vem är Daniel Larsson" ? - Jag såg han i WPT finalen mot Erick Lindgren där han åkte ut på en ganska tung hand (AKs mot Q5s om jag minns rätt?) Hursomhelst, är han ett etablerat proffs? "Hur bra är han?" (Kom f.ö. på att jag såg han i WSOP också.) Citera
RaMz Postad 6 Juni , 2005 Rapport Postad 6 Juni , 2005 Får man fråga "vem är Daniel Larsson" ? - Jag såg han i WPT finalen mot Erick Lindgren där han åkte ut på en ganska tung hand (AKs mot Q5s om jag minns rätt?) Hursomhelst, är han ett etablerat proffs? "Hur bra är han?" (Kom f.ö. på att jag såg han i WSOP också.) Fragell på nätet, spelar ganska högt. Citera
chobo Postad 6 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 6 Juni , 2005 Hjort, har du inte sett Rounders? Det är ju samma spelare varje år som kommer till finalbord Jag spelar gärna på valfri spelare om jag får oddset deltagarantal/5 Citera
Hjort Postad 6 Juni , 2005 Rapport Postad 6 Juni , 2005 Hjort, har du inte sett Rounders? Det är ju samma spelare varje år som kommer till finalbord Visst fan ja. Citera
Lassis Postad 6 Juni , 2005 Rapport Postad 6 Juni , 2005 251 på Worm!! Med hans svarta fingrar så är det väl en smörresa till finalen?? Citera
chobo Postad 6 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 6 Juni , 2005 Om man inte tror så mycket på proffsens chanser så kan man tjäna grova pengar på betfair. Följande odds gäller för att spelaren ifråga kommer till finalbord: För bokning: Dan Harrington 70, Gus Hansen 80, Phil Ivey 75, Howard Lederer 60, Daniel Negreanu 60, Chris Moneymaker kan man just nu boka till oddset 170, tyvärr är det bara $27 tillgängliga till det priset men man kan göra en garanterad vinst om man samtidigt spelar på Chris Moneymaker på vcbet (där man får oddset 251) Om man vill spela finns det några svenskar att spela på: Johan Storakers 100, Bengt Sonnert 130, Hans Lund 130, Christer Johansson 90, Martin de Knijff 110, Chris Bjorin 120 Citera
gdaily Postad 6 Juni , 2005 Rapport Postad 6 Juni , 2005 Hans Lund Bara för att det låter svenskt så är det inte spelbart... http://www.cardplayer.com/player_of_the_year/view/name/Hans_Lund&year=2005 http://www.launchpoker.com/personalities/people/-hans-lund-/ Citera
MJ Postad 6 Juni , 2005 Rapport Postad 6 Juni , 2005 Jag chattade med "Tuna" för ett år sedan och han krossade illusionen om den svenskhet jag alltid trott han haft...Jag tror knappt han visste vad Sweden var för land.. Citera
Swede Postad 6 Juni , 2005 Rapport Postad 6 Juni , 2005 Ar inte Chris Bjorin britt? eller ar jag ute o cyklar? Citera
gdaily Postad 6 Juni , 2005 Rapport Postad 6 Juni , 2005 Ar inte Chris Bjorin britt? eller ar jag ute o cyklar? Cykla på. Ursvensk. Christer Björin Citera
Swede Postad 6 Juni , 2005 Rapport Postad 6 Juni , 2005 Ar inte Chris Bjorin britt? eller ar jag ute o cyklar? Cykla på. Ursvensk. Christer Björin varfor engelsk flagga? http://pokerdb.thehendonmob.com/player.php?a=r&n=24 Citera
gdaily Postad 6 Juni , 2005 Rapport Postad 6 Juni , 2005 Ar inte Chris Bjorin britt? eller ar jag ute o cyklar? Cykla på. Ursvensk. Christer Björin varfor engelsk flagga? http://pokerdb.thehendonmob.com/player.php?a=r&n=24 Helt enkelt fel (han är bosatt i London sedan länge, någon gång på 80-talet) Citera
hagel666 Postad 11 Januari , 2006 Rapport Postad 11 Januari , 2006 Hej. Jag sökte lite på Chris Bjorin för att ta reda på just detta och ramlade in på den här tråden och ser att den är från i somras, konstigt att ingen har sett till att Christer listas som en svensk. Detta är dock gjort nu och kommer antagligen ändras den närmsta veckan, det är inte svårare än att emaila de på http://pokerdb.thehendonmob.com om ni hittar andra svenskar och backa upp informationen med t ex länkar till riktig info (på engelska helst) så fixar de till problemet. Jag fixade även till """pokerproffset""" (trippla ciatationstecken ) Dan Glimne som hade nån konstig flagga framför sig, men nu är även han svensk =) Mvh Hagel. Citera
gdaily Postad 11 Januari , 2006 Rapport Postad 11 Januari , 2006 http://expressen.se/index.jsp?a=503786 Christer är lagkapten för det svenska laget... Citera
hagel666 Postad 11 Januari , 2006 Rapport Postad 11 Januari , 2006 Hehe jo jag vet. Det jag skrev var att jag tyckte det var konstigt att ingen sett till att felet blivit fixat hos pokerdb.thehendonmob.com, detta kommer dock bli fixat inom kort och han kommer bli listad som svensk. ps. jag antar att man ser att jag vet att han är svensk om man läser mitt första inlägg från början till slut *no hard feelings plz* Mvh Hagel. Citera
gdaily Postad 11 Januari , 2006 Rapport Postad 11 Januari , 2006 Det var mer som en allmänt konstaterande, inte riktat till just hagel. Citera
hagel666 Postad 12 Januari , 2006 Rapport Postad 12 Januari , 2006 Oki doki. Kolla länken nu om ni vill (http://pokerdb.thehendonmob.com/player.php?a=r&n=24), nu är herr Björin svensk ) Citera
Recommended Posts