Sniffe54 Postad 19 Maj , 2010 Rapport Postad 19 Maj , 2010 Har fått ett erbjudande från mitt elbolag om att köpa in mig i ett vindkraftverk. Ska jag investera? Nu kan du bli delägare i vårt vindkraftverk. Att köpa vindandelar innebär fördelar för både dig och miljön. Dels är du delaktig i produktionen av vindkraft och bidrar till att mer ren el kommer ut på marknaden. Dels får du köpa andelsel till ett lågt och stabilt tillverkningspris. Tryggt och smart • Priset per andel är 750 kr. • För varje andel har du rätt att köpa 100 kWh till tillverkningspris, för närvarande 19 öre/ kWh exklusive elcertifikat, energiskatt och moms. • Du kan välja mellan att betala din andel direkt, i samband med produktions start eller delbetala i 36 eller 60 månader. • Du köper minst en andel och högst det antal andelar som motsvarar 80 procent av uppskattad årsförbrukning per anläggning. Exempel: Förbrukar du normalt 5 000 kWh per år får du köpa max 40 andelar. Om vindkraftverket Vindkraftverket byggs under hösten 2010 i Hedbodbergets vindkraftspark i Dalarna och räcker till cirka 3 000 hushåll. Leveransstart är beräknad till april 2011. Teckna dina andelar redan i dag Citera
Recommended Posts