Gå till innehåll

NLT - SnG, QJs med stegdrag


eurythmech

Recommended Posts

Först gången jag postar en hand history...jag gjorde säkert en nybörjartabbe, men jag är för full för att analysera ;)

 

Vart gjorde jag fel?

(copypastar nu hela handhistoryn)

 

THE CHIN is at seat 0 with 1140.

MR OZWALD is at seat 1 with 960.

KirbyRed is at seat 2 with 985.

Shakeman is at seat 4 with 1965.

starleaf20 is at seat 5 with 970.

J Mad Cat is at seat 6 with 760.

Moorebiz is at seat 7 with 1035.

cchampagne is at seat 8 with 890.

eurythmech is at seat 9 with 1295.

The button is at seat 2.

 

Shakeman posts the small blind of 5.

starleaf20 posts the big blind of 10.

 

THE CHIN: -- --

MR OZWALD: -- --

KirbyRed: -- --

Shakeman: -- --

starleaf20: -- --

J Mad Cat: -- --

Moorebiz: -- --

cchampagne: -- --

eurythmech: Qc Jc

 

Pre-flop:

 

J Mad Cat calls. Moorebiz calls. cchampagne folds.

eurythmech raises to 55. THE CHIN folds. MR OZWALD

folds. KirbyRed calls. Shakeman calls. starleaf20

folds. J Mad Cat calls. Moorebiz calls.

 

Flop (board: Th Jd 9s):

 

Shakeman checks. J Mad Cat checks. Moorebiz checks.

eurythmech bets 285. KirbyRed folds. Shakeman

folds. J Mad Cat folds. Moorebiz calls.

 

Turn (board: Th Jd 9s Tc):

 

Moorebiz checks. eurythmech bets 95. Moorebiz

calls.

 

River (board: Th Jd 9s Tc 7h):

 

Moorebiz goes all-in for 600. eurythmech calls.

 

Tournament all-in showdown -- players show:

 

Moorebiz shows 8h 8d.

eurythmech shows Qc Jc.

 

 

 

 

Showdown:

 

Moorebiz has 8h Th Jd 9s 7h: straight, jack high.

eurythmech has Qc Jc Th Jd Tc: two pair, jacks and tens.

 

 

Hand #2171612-9 Summary:

 

No rake is taken for this hand.

Moorebiz wins 2245 with straight, jack high.

----------------------------------------------------------------

 

 

Antar att det kan vara lärorikt för mig att få höra om när jag borde foldat, men alltså...jag tänkte att jag hade ju trots allt överpar med bra kicker och stegdrag, och förlorade mot en sjua på river.

 

* Pillar lite i rubriken - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag gjorde säkert en nybörjartabbe, men jag är för full för att analysera

 

 

Du är för full för att analysera? Var du för full när du spela handen oxå? Isånnafall var det väl det största misstaget.

 

Sen skulle jag vilja säga att du inte ska vara med i den där handen överhuvudtaget. Ser inte anledning att höjja med den där handen i relativt tidig position och väldigt tidigt i en tour.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 years later...

AMMAGAAAD!!!! Hur fan kan du spela handen så här?? Det är ju helt bisarrt!!! Att man ska behöva sitta här och tvingas svara i trådar där fyllon till användare som knappt har spelat poker i hela sitt liv ska posta sina jävla mongohänder!!!!

 

Fan vad trött jag blir.

 

Googla 2+2 så att du lär dig nåt för ända in i helvete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart gjorde jag fel?

 

Det räcker väl med att jag säger att hela jävla handen är felspelad?? Du får fan lära dig att tänka lite själv, använd något sökverktyg eller har du alta vista som startsida??

 

(copypastar nu hela handhistoryn)

 

Nej, vad fan? Menar du det?! Shit, jag hade nog aldrig fattat att det var en copy-paste som låg bakom allt det där. Jag som seriöst trodde att du hade suttit och skrivit all text helt själv rakt ur minnet!

 

Ja, jävlar i min lilla låda, nu minskar nog bruset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför har du varit ett sådant förbannat troll de senaste dagarna? Vad fan har tagit åt dig?

 

Förklaring finns i din dagbok. Jag har ärligt talat tröttnat på att du kallar folk för CP, mongo, utvecklingsstörd, efterbliven etc.

 

Skärp till dig så lovar jag att också göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får väl spåra ur hur mycket du vill - särskilt utanför min dagbok. Jag var mest bara intresserad. Total härdsmälta, liksom.

 

Varför lipar du om dagboken? Är det jobbigt när folk kritiserar dig? Varför skulle vi inte få skriva vad fan vi vill i din dagbok så länge vi håller oss till forumreglerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför lipar du om dagboken? Är det jobbigt när folk kritiserar dig? Varför skulle vi inte få skriva vad fan vi vill i din dagbok så länge vi håller oss till forumreglerna?

 

Du menar varför jag inte ska få ha en dagbok som alla andra, hur gärna jag än vill ha en? Tja, personligen så känner jag ju att det vore önskvärt. Jag gillade att ha en fungerande dagbok. Ur forumets synvinkel så tror jag det är prioriterat, dels eftersom jag tror att det har delats ut infractions till folk som trollat andra dagböcker, och dels för att det vore så urbota korkat av forumet att tillåta användare att starta dessa självcentrerade dagböcker - men utan inflytande över vad som är on- och vad som är off topic.

 

Så, nej. Kritik har jag inga problem med. Tvärt om har jag ju vid flera tillfällen bjudit in till kritik för att klargöra vissa saker. Dessutom är så klart mycket av kritiken mot min person befogad.

 

Men åtminstone i min värld är det så att skiljelinjen mellan å ena sidan kritik, å den andra spam och trakasserier, är ganska tydlig.

 

Jag tror inte heller för ett ögonblick att du själv tror att du ägnar dig åt någon form av vettig kritik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte heller för ett ögonblick att du själv tror att du ägnar dig åt någon form av vettig kritik.

 

Du beter dig alltså som ett svin mot folk hejvilt i fyra år och förväntar dig att folk en dag inte får nog? Är det det du menar?

 

Jag, och fler med mig har fått nog av DINA trakasserier (även om de sällan varit riktade mot mig personligen) och det enda sättet att få dig att fatta hur du faktiskt beter dig verkar vara att knäppa dig på näsan genom att vara en bråkdel så otrevlig mot dig som du har varit mot flertalet användare.

 

Sen vet jag inte om det fungerar för att du faktiskt börjar fatta vilken ärkegris du kan vara ibland (vilket är synd för du är grymt trevlig irl och i flera andra forumsammanhang) eller om det är för att moderatorerna förmodligen håller dig i ett jävligt kort koppel.

 

Jag "trollar" alltså för att du ska få känna på lite av ditt eget beteende. Sen det här med "forumdrev" är ju bara trams. Det är några användare som har fått nog helt enkelt och eftersom du och dtt beteende har diskuterats i spaltmeter här på forumet och ingen förändring har skett så får man prova nya grepp, dvs att ge tillbaka med samma mynt.

 

Du verkar ha tagit illa upp på riktigt och jag hoppas verkligen att du har läst igenom alla inlägg i din dagbok nu.

Och hur mycket du än ogillar MikeTime, Cleburne eller någon annan forumit så är det så sjukt onödigt att börja trolla (som du kallar det) med olika öknamn. Att sen börja kalla det för någon form av "tough love" är ju bara pinsamt.

 

Jag vill ha kvar den eury som gör bra analyser och bidrar till den politiska debatten (även om jag sällan håller med dig). Den eury som kallar folk för mongon och efterblivna kan dra åt helvete.

 

Mycket tydligare än så kan jag nog inte göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du beter dig alltså som ett svin mot folk hejvilt i fyra år och förväntar dig att folk en dag inte får nog? Är det det du menar?

 

När har jag antytt det? Jag menar "Dessutom är så klart mycket av kritiken mot min person befogad." är ju så glasklart det blir. Ska jag lägga till några skorrande r och diftonger för att det ska bli läsbart för herrn?

 

Eller är det bara så att du ger blanka fan i vad jag skriver, då du har fullt upp med att smattra ihop ett nytt obegripligt angrepp?

 

För att klargöra saker och ting så tycker jag ju givetvis inte att jag betett mig som något svin, rent generellet sett. Jag menar, det finns saker till och med jag kan tycka vara onödiga - och jag förstår varifrån ogillande kommer, men svin? Näe.

 

Vad gäller det här med "en dag få nog" så tycker jag det känns lite märkligt. Har du gått omkring och kokat men inte riktigt nått över brädden i fyra år? Kokade alla över samtidigt?

 

Jag, och fler med mig har fått nog av DINA trakasserier (även om de sällan varit riktade mot mig personligen) och det enda sättet att få dig att fatta hur du faktiskt beter dig verkar vara att knäppa dig på näsan genom att vara en bråkdel så otrevlig mot dig som du har varit mot flertalet användare.

 

Dina metoder är märkliga. Om nu mitt beteende är så förkastligt så kan jag inte för ett ögonblick förstå hur du för dig själv försvarar att du anstränger dig något så kopiöst att kopiera det. Fast förstås, du har ju fått allt om bakfoten. Jag har ju haft material som grund för mina spydigheter. Men sådana detaljer tycks inte bekymra dig - så länge du får svinga hejvilt mot mig så tycks allt som det ska.

 

Sen vet jag inte om det fungerar för att du faktiskt börjar fatta vilken ärkegris du kan vara ibland (vilket är synd för du är grymt trevlig irl och i flera andra forumsammanhang) eller om det är för att moderatorerna förmodligen håller dig i ett jävligt kort koppel.

 

Jag känner snarare att jag har lust att klippa de få band jag har genom forumet och bara skita i allt.

 

Jag "trollar" alltså för att du ska få känna på lite av ditt eget beteende. Sen det här med "forumdrev" är ju bara trams. Det är några användare som har fått nog helt enkelt och eftersom du och dtt beteende har diskuterats i spaltmeter här på forumet och ingen förändring har skett så får man prova nya grepp, dvs att ge tillbaka med samma mynt.

 

Femtioöringar är inte detsamma som hundringar. Jag har väl för fan aldrig sökt upp någon smart och intressant person och trakasserat denne i alla trådar jag får fatt i, bara för att jag ogillar personens metoder?

 

Jag har väl för fan vett nog att inte hoppa in i dagböckerna hos folk jag ogillar och åstadkomma ett sådant brus att all tänkt kommunikation i tråden omöjliggörs?

 

Jag har möjligen, jag vet verkligen inte säkert, vid något tillfälle varit så pass förbannad på någon person att jag i flera trådar under en dag påtalat någon oförrätt - men knappast i sådana fall med ens nära halva din frenesi.

 

Sen är det klart att det tas en jävla massa billiga skott i dagboken. Det finns väl en uppsjö med troll i den tråden (alla som är emot mig tycks inte ha trollat, btw) som bara tar chansen att sparka på den som ligger. Tror du Cleburne gråter en skvätt för alla de svaga jag åsatt genom åren på forumet varje kväll - eller har ni olika agendor?

 

Du verkar ha tagit illa upp på riktigt och jag hoppas verkligen att du har läst igenom alla inlägg i din dagbok nu.

Och hur mycket du än ogillar MikeTime, Cleburne eller någon annan forumit så är det så sjukt onödigt att börja trolla (som du kallar det) med olika öknamn. Att sen börja kalla det för någon form av "tough love" är ju bara pinsamt.

 

Nej, jag har inte läst igenom dagboken. Jag ser ingen poäng i att göra när jag inte ges möjlighet att replikera för tillfället. Jag är inte helt säker på att jag kommer klara av att läsa igenom allt på en gång ändå.

 

Sen tycker jag det är jävligt taskigt mot Miketime att klumpa ihop honom med Cleburne. Cleburne propagerar för postnatal abort och har bara åsikter av den misantropiska graden. Det här kanske är svårt för ett gammalt högerspöke att förstå - men jag har inte bara ideal - jag har en ryggrad också. När atomer råkar stråla samman till dylika...tingestar så är det ett tramp på den ryggraden. Jag tänker stå upp.

 

Miketime är jävligt harmlös. Han är aningslös och det kan vara retsamt för stunden att det inte går att nå fram till honom - men han är inte ogin.

 

Jag vill ha kvar den eury som gör bra analyser och bidrar till den politiska debatten (även om jag sällan håller med dig). Den eury som kallar folk för mongon och efterblivna kan dra åt helvete.

 

Jag har svårt att se att det någonsin ska gå att hålla någon form av vettig politisk debatt på det här forumet - särskilt för en sån som jag som om det vill sig illa kan ha en riktig hydrabatalj framför mig i vad som till en början ter sig som ett samtal mellan två individer med meningsskiljaktigheter.

 

Mycket tydligare än så kan jag nog inte göra det.

 

Du ska i varje fall ha props för att du tycks ha bemött allt det som stod i mitt tidigare inlägg. Åtminstone känns det så, utan att gå tillbaka och kolla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men för helvete... Hur svårt ska det vara? Eury kan fortsätta att kalla folk för mongon och hjärndöda individer bara han lindar in det i finare ord och då kommer de personer som det nu kollektivt kokat över för att låta honom vara.

 

Att börja diskutera civil olydnad utan att kalla det för civil olydnad och utan att heller tänka igenom konsekvenserna för ett sådant handlande är ganska konstigt tycker jag. Jag vill också påpeka att Eury aldrig har behandlat ämnet och att jag är hyfsat full och kan ha missförstått en hel debatt.

 

Edit: är ganska säker på att jag postade d4etta i fel tråd men jag antar att de flesta läser båda trådarna. Annars får någon moderator gärna flytta/ta bot inlägget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När har jag antytt det? Jag menar "Dessutom är så klart mycket av kritiken mot min person befogad." är ju så glasklart det blir. Ska jag lägga till några skorrande r och diftonger för att det ska bli läsbart för herrn?

 

Eller är det bara så att du ger blanka fan i vad jag skriver, då du har fullt upp med att smattra ihop ett nytt obegripligt angrepp?

 

Ok, bra så då. Då hoppas vi att få slippa se folk bli kalalde för mongon framöver då.

 

För att klargöra saker och ting så tycker jag ju givetvis inte att jag betett mig som något svin, rent generellet sett. Jag menar, det finns saker till och med jag kan tycka vara onödiga - och jag förstår varifrån ogillande kommer, men svin? Näe.

 

Vad gäller det här med "en dag få nog" så tycker jag det känns lite märkligt. Har du gått omkring och kokat men inte riktigt nått över brädden i fyra år? Kokade alla över samtidigt?

 

Som jag skrev i din dagbok så var det ditt inlägg till MikeTime jag lackade ur på först. Dock inte till den milda grad att jag skulle dra igång det som nu har inträffat. Sedan retades jag lite med dig vad gällde dubbelmoralen i skattefrågan och rätt som det var damp ditt förvirrade PM ner och DÅ kokade det över för mig. Allt det sammantaget med att du i åratal har varit otrevlig mot folk helt utan anledning (ja, faktiskt) gjorde att det kändes som att det var nog.

 

Dina metoder är märkliga. Om nu mitt beteende är så förkastligt så kan jag inte för ett ögonblick förstå hur du för dig själv försvarar att du anstränger dig något så kopiöst att kopiera det. Fast förstås, du har ju fått allt om bakfoten. Jag har ju haft material som grund för mina spydigheter. Men sådana detaljer tycks inte bekymra dig - så länge du får svinga hejvilt mot mig så tycks allt som det ska.

 

Det var ju konstigt, du skriver ju själv att du förstår mycket av kritiken. Du tycker alltså inte att jag har haft grund för att påstå att du har betett dig illa mot användare i det här forat?

 

Jag känner snarare att jag har lust att klippa de få band jag har genom forumet och bara skita i allt.

 

Som sagt, det hade varit tråkigt om du nu inte kan tänka dig att fortsätta som snälleury med den bra input du faktiskt har.

 

Femtioöringar är inte detsamma som hundringar. Jag har väl för fan aldrig sökt upp någon smart och intressant person och trakasserat denne i alla trådar jag får fatt i, bara för att jag ogillar personens metoder?

 

Du står för hundringarna i det här fallet. Ingen av oss som har kritiserat dig har brutit mot forumreglerna (såvitt jag vet). Däremot har jag fått en del lyckönskningar och ryggdunkningar via PM, bla från moderatorer (nej, inte från Ola eller TF).

 

Jag har väl för fan vett nog att inte hoppa in i dagböckerna hos folk jag ogillar och åstadkomma ett sådant brus att all tänkt kommunikation i tråden omöjliggörs?

 

Brus? Det är din dagbok, den handlar om dig. Får man inte diskutera saker som inte har med ditt spel att göra då? Varför skriver du om dig själv som person om du inte vill att folk ska kommentera det?

 

Sen är det klart att det tas en jävla massa billiga skott i dagboken. Det finns väl en uppsjö med troll i den tråden (alla som är emot mig tycks inte ha trollat, btw) som bara tar chansen att sparka på den som ligger. Tror du Cleburne gråter en skvätt för alla de svaga jag åsatt genom åren på forumet varje kväll - eller har ni olika agendor?

 

Sparka på den som ligger? Tillåt mig småle (eller fan t.o.m hånle). Du tycker inte själv att du sparkar på folk? Folk som enligt dig själv har bristande intelligens och som enligt dina politiska ideal behöver all hjälp de kan få?

 

Och ja, jag tror att jag och Cleburne har olika agendor. Han försöker diskutera politik med dig medan jag försöker diskutera ditt allmänna beteende på pokerforum.

 

Sen tycker jag det är jävligt taskigt mot Miketime att klumpa ihop honom med Cleburne. Cleburne propagerar för postnatal abort och har bara åsikter av den misantropiska graden. Det här kanske är svårt för ett gammalt högerspöke att förstå - men jag har inte bara ideal - jag har en ryggrad också. När atomer råkar stråla samman till dylika...tingestar så är det ett tramp på den ryggraden. Jag tänker stå upp.

 

Miketime är jävligt harmlös. Han är aningslös och det kan vara retsamt för stunden att det inte går att nå fram till honom - men han är inte ogin.

 

Vilket jävla cheap shot. Sen när har jag försvarat Cleburnes politiska ideal, MikeTimes handanalyser eller ens klumpat ihop de bådas åsikter? De var bara exempel på användare som du osakligt kallar för CP, mongo och krumelurer.

 

Jag gillar inte Cleburnes åsikter men för den sakens skull kallar jag inte honom för mongo, lika lite som jag kallar dig för efterbliven. Det hör inte hemma i en diskussion oavsett om det är en nynazist eller en taliban du diskuterar med. Så stå upp, för all del, men knäck inte din egen ryggrad genom att ta till tveksamma tillmälen.

 

Jag inser ju själv att jag själv har hållt en låg nivå på vissa inlägg men det är fullt medvetet och har trots det varit ljusår över din lägstanivå.

 

Jag har svårt att se att det någonsin ska gå att hålla någon form av vettig politisk debatt på det här forumet - särskilt för en sån som jag som om det vill sig illa kan ha en riktig hydrabatalj framför mig i vad som till en början ter sig som ett samtal mellan två individer med meningsskiljaktigheter.

 

Synd, tycker att det är tråkigt när man inte får in så många olika åsikter som möjligt i debatten, men det är ditt val. Känner du inte att det ger någonting så ska du inte diskutera heller.

 

Sen anser jag inte heller att detta är rätt forum för djupare politiska debatter men det kan vara kul att ha generella diskussioner angående religion, familjepolitik, bostadsbidrag eller vad fan som helst som inte är för pretentiöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fel 1. Du höjer en bajshand på nivå 1.

Fel 2. Du synar en allinbet 2/3 pot på rivern med TPWK på fyrstegsbräda på nivå 1 i en SNG. Vad slår du förutom en bluff och slår du ens en sådan?

Fel 3. Du spelar SNG när du är full.

(Fel 4. Du postar handen på pf trots att du vet felen ovan)

 

För övrigt är det sorgligt att se hur många intellektuella människor kan lägga ned så mycket tid på kvasidiskussioner om saker som egentligen endast påverkar deras liv för att de vill det - inte för att det egentligen gör det. Ungefär som Seinfeld fast med aningen svårare vokabulär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...