Gå till innehåll

HUD Display HeM


Vienno

Recommended Posts

Kontrollera även att

HUD Options >> Launch HUD with Auto Import

är förbockat.

 

Sen är det så att ibland hittar inte HM borden av sig själv. För mig funkar tex FTP men inte Stars.

 

På Stars måste jag dra igång det manuellt:

 

  1. Börja spela
  2. Starta Auto Import
  3. Table Manager fönstret poppar upp
  4. Välj Table >> Table Finder
  5. Dra det röda krysset till bordet du vill ha HUD på
  6. Klicka OK

 

Till sist bör väl nämnas att HUD:en är inte tillåten på alla nätverk (Cake tex) så då kan man inte köra med den, fast man kan ändå använda HM för att analysera sitt eget spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Lånar denna tråd då den trots allt handlar om holdem manager och dess HUD.. Jag har dock inga problem utan behöver bara lite tips.. Lirar just nu micro där jag skulle vilja säga att jag under mina senaste 20k händer kört över det mesta i motståndsväg och nu är planen att kliva upp i nivå. Vad jag nu undrar är om någon kan ge mig lite feedback på statistiken jag har i min HUD.. Något som saknas, nått som inte är relevant att ha förutom i popup osv osv

 

Spelar just nu med:

 

VPIP // PFR // Agg fact // Hands

 

Donk flop // Check Raise // 3-bet // Fold to 3-bet // 4-bet // fold to 4 bet

 

Squeeze // Flop CB // Fold to Fl CB // won $ showdown // total winnings

Har i stort sett bara tankat denna hud från HM forums sida och sedan modifierat den lite.. På nivån jag lirat tidigare har väl det där med 3 och 4betstats varit lite väl overkill då man typ aldrig blir re-raisad av annat än AA-KK om ens det men det kan nog vara bra att ha med.. Som sagt alla tips på missing stats, alt onödiga stats mottages gladeligen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Som du själv påpekar, 4-bet och fold to 4-bet känns lite overkill på den nivån. Lirar själv NL20 och enligt min erfarenhet är det ytterst få spelare som ger sig in på 4-bets utan nötterna (för många gäller detsamma även om 3-bets). Även squeeze-staten har jag plockat bort. Om spelare squeezar så gör de det knappast med avsikten att just squeeza, så det är bara att betrakta som en vanlig 3-bet. Donkbet-staten gillar jag. Använder också fold to turn cbet och fold to river cbet. Det sistnämnda kan ibland hjälpa en att upptäcka spelare som ofta floatar flopen men ger upp på turn/river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...