Gå till innehåll

Ta bort pass/ID kopior från mailen


Jeg123

Recommended Posts

För ca 6 månader sedan fick jag mina konton hackade, några tusen $ försvann från mitt moneybookers konto. Jag lyckades dock få tillbaka alla pengar och formaterade datorn, bytte lösenord etc. Trodde det var över.

 

Har idag suttit i polishör. Anledningen är bedrägeri. Någon har sålt datorer över nätet och tagit betalt för dessa. Man har öppnat olika konton hos e-plånböcker genom att skicka in en kopia på mitt pass. Som fanns på min email. Folk har sedan skickat in pengar till dessa konton, men inte fått några varor.

 

Blir dock lite förvånad att ingen om dom som har blivit blåsta har ringt upp mig, då mitt nummer finns på eniro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:(

 

Hoppas det inte är nåt återkommande...och att scammern kliver på en kratta inom snar framtid.

 

Kratta? Hoppas han ramlar över en dildo och får den långt upp i brunan.

 

Passet går ut Juni 2010, så om det använts igen, så hoppas det blir nekat i framtiden. Men det är inte svårt att photoshoppa 2010 till 2011. För personen hade nämligen skicka ett printscreent på Swedbank där det stod mitt namn, men var inte mina bankkonton.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...