Gå till innehåll

NLT - JJ hamnar all-in på turn


Krissan

Recommended Posts

Horar bonusen på Interpoker. Har suttit vid bordet i kanske 5 minuter när handen inträffar. Flaffy1 har jag inte sett mycket av annat än att han kan överbetta ohöjda potter på floppen.

 

Har ingen aning om min egen image. Tror jag kollade på någon flopp efter ett standardraise med ett lågt PP och checkfoldade när jag inte fick set. Handen precis innan fick jag också JJ och höjde preflop vilket föjdes av rundfold.

 

Game #738966693: Texas Hold'em No Limit ($0.25/$0.50) - 2005/06/05 - 13:58:55 (ET)

Table "Lantana" Seat 2 is the button.

Seat 2: Sanchishi ($62.18 in chips)

Seat 5: Flaffy1 ($55.42 in chips)

Seat 7: Mr_man2 ($43.35 in chips)

Seat 9: Krissan ($47.75 in chips)

Seat 10: Mich15015 ($29.99 in chips)

Flaffy1: posts small blind $0.25

Mr_man2: posts big blind $0.50

----- HOLE CARDS -----

dealt to Krissan [J:heart: J:diamond:]

Krissan: raises to $2

Mich15015: folds

Sanchishi: folds

Flaffy1: calls $1.75

Mr_man2: folds

 

Wohoo, JJ UTG och jag får position på den enda synaren. Ger honom en väldigt bred handdistribution.

 

----- FLOP ----- [5:club: 4:club: 8:heart:] Pott: 4.5

Flaffy1: bets $5

Krissan: raises to $15

Flaffy1: calls $10

 

Han påstår att han har något genom att beta pott. Tror mig fortfarande ha bäst hand med mitt överpar så jag höjer upp det lite. Han steker väldigt länge innan han hittar synen vilket får mig att tro att han antingen sitter med ett monster (67 eller set) eller en jättetveksam hand.

 

----- TURN ----- [5:club: 4:club: 8:heart:][9:club:] Pott: 34.5

Flaffy1: checks

Krissan: bets $30.75 and is all-in

 

Hipp hurra, brädet blir farligare med en tredje klöver. Ser två alternativ här: Antingen checkar jag och foldar på river, eller så trycker jag in för cirka ett pottbet. Betta något mindre än pott finns inte på kartan eftersom han får alltför goda odds om han sitter med exempelvis ett klöver och ett överkort. Är ganska nöjd med att få potten här och synar han mig med en draghand så blir jag ju egentligen glad.

 

Jag tycker dock att brädet är småfarligt, och många gånger på turn kommer jag få syn av händer som jag antingen drar dött, eller väldigt smalt mot, eller är jag som vanlitg för paranoid?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pre-flop, inget att anmärka på :).

På floppen är det ju helt rätt att raisea. Raisen var väl 2/3 pot, vilket känns helt okej. Sen är frågan varför han bara synar. Att han synar kan ju betyda drag eller slowplay. Men på den här nivån känns det som det även kan betyda TP, 99, TT eller nåt i den stilen. Naturligtvis AA, KK och QQ också.

9 :club: på turn känns ju inte som det bästa kortet i världen :/. När det är din tur, vilket händer tror du Fi har som du slår? A8 och TT känns ju som dom ända som ger action som du slår, om han nu inte är lite galen :P. Att han bettade sitt färgdrag för att sen syna på flop känns inte otroligt. Inte heller att han bettade och sen "slowplayade" set/stege. AA, KK, QQ är väl också trolig. Så du slår A8 och TT. Är slagen av ett antal händer. Helt klart en farliga bräda på turn, svårt hur man skall göra. Ser inte så många händer som ger action som du slår dock :/. Men om du checkar kommer han kanske att bluffa river oftare, kanske smällar du får ta :/.

Sådana här händer stöter man på ofta, överpar mot action. Tycker det är riktigt svårt vad man skall göra. Tycker det är bra att sådana här hand historier postas :D, keep 'em coming :).

Bara mina tankar om handen, skulle gärna vilja höra hur andra tycker man skall spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjo, jag får ju ett sjuhelvetes svårt beslut om jag checkar på turn. Jag resonerar mycket som du - att färgdraget inte är omöjligt. Kände mig ganska säker på att han åtminstone hade ett klöver och min all-in hade väl varit mer försvarbar om jag suttit med J:club:.

 

Överpar är oftast en bra hand, men den är fruktansvärt sårbar. I stundens hetta bedömde jag att det var farligare att ge ett gratiskort än att trycka in. Har han mig slagen, so be it. Jag har inte odds för att dra ut vare sig tvåpar eller set, färgen och stegen drar jag dött mot, men om han sitter med ett par+ett klöver+ett överkort så är det så många kort som kan komma som gör att jag kan behöva hitta folden på river. Även möjligt att han sitter med ett par+gutshot. Kort sagt: Rivern är ett minfält.

 

Jag kan heller inte utesluta överpar till mina knektar, men de är nog mindre troliga. Bordet var tillfälligt shorthanded och standardspelet är ju att reraisa med AA/KK och ofta även QQ. Hädner dock att folk slowplayar dem.

 

Tror han satte mig stenhårt på AK/AQ, för han stekte återigen tills tiden i princip var slut innan han hittade synen. Han fick ganska snabbt en tomte-note, han har visserligen ett färgdrag, men det baserar sig på att jag INTE har något klöver på handen (han köpte in sig igen och förlorade nästa inköp på mindre än ett varv). Jag fick dock en rejäl tankeställare huruvida jag spelade handen rätt eller inte.

 

----- TURN ----- [5:club: 4:club: 8:heart:][9:club:]

Flaffy1: checks

Krissan: bets $30.75 and is all-in

mr_hojde joins the table at seat #1

Flaffy1: calls $30.75

----- RIVER ----- [5:club: 4:club: 8:heart: 9:club:][Q:diamond:]

----- SHOW DOWN -----

Krissan: shows [J:heart: J:diamond:] (A Pair of Jacks, Queen high)

Flaffy1: shows [2:spade: 2:club:] (A Pair of Twos, Queen high)

Krissan collected $93 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot $96 Main pot $93 Rake $3

Board [5c 4c 8h 9c Qd]

Seat 2: Sanchishi (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: Flaffy1 (small blind) lost

Seat 7: Mr_man2 (big blind) folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: Krissan showed [Jh Jd] and won ($93) with A Pair of Jacks, Queen high

Seat 10: Mich15015 folded before Flop (didn't bet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AA/KK känns kanske inte så troligt, det har du ju rätt i. Ändå många händer som slår dig, tyvärr. Tycker faktiskt brädan redan på turn är farlig.

Händer du slår som kan ge action på turn (i vanliga fall ;)): TP med bra kicker, TT

Händer som har dig slagen på turn: 44, 55, 88, 99, 67, QQ, AK-Ts och suited face cards.

Händer du framför allt inte vill ge fri kort: TP med en klöver, 56, 78 och TT med en klöver. Annat par sämre än TP med en klöver känns inte troligt.

Om jag glömt nån hand han kan tänkas ha är det bara att säga till ;). Självklart hade det varit lättare med en read. Utan read kanske det bästa är att check-folda eller eventuellt check-calla. Men samtidigt på denna nivå kan man ju få action av lite vad som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...