Gå till innehåll

Slaskboken by Parre


parre

Recommended Posts

Haha, fruängen säger du :D

 

Bodde där mina första 16 år av mitt liv och kan stället utan och innan.

Jag säger därmed inte att det är ett schysst ställe. Såhär i efterhand ser jag vilken skillnad det är på olika områden och om jag vore du skulle jag söka mig någon annanstans. Faktiskt.

 

Eller fan, nu velar jag igen. Fruängen har sina charmiga stunder. Vad sägs om att köra fyllerace med månbilarna i vippan-parken någon gång? Det finns en perfekt bana runt plaskdammen. Ett annat plus är den lilla affären bredvid tunnelbanan där dom säljer skitbilligt godis och skitbillig läsk. Jag har alltid haft något för noname-cola som smakar afrikanskt diskmedel. Men det kanske bara är jag. När du säger thai-koisk har du i alla fall hamnat helt okay till i fruängen. Finns helt klart värre delar som jag aldrig skulle flytta till. Du gör som du vill, men det finns en hel del underliga personer i fruängstrakterna. I övrigt är det mest pensionärer, sossar och ett par invandrare som bor där ;)

 

By the way; Fastna inte vid JV-maskinerna på Karlavagnen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du vet att det enda som är värre än en Leksands-Brajare är en lettisk galning som bor på söder, tror sig vara brajare och håller på ett sjukt karlstadslag! Skärpning ;)

 

Äh tyst på dig Bengan....Parre hoppas vi ses på Sviten på torsdag, FCK-Bajen på tv o kall öl, samt möjligheten att tilta Bengan när tråkiga Dif torskar o bajen en gång i livet gör en bra match

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men tomte

 

-Djurgården mot Vålerengen - 18:30 - VIsas på Canal +

-FC Köpenhamn mot Hammarby - 20:35 - Visas på Kanal 5

 

Eller ska du banda matchen för att kunna se den flera gånger på raken o verkligen kunna analsyera Djugårdens dåliga spel på samma sätt som du hämtar HH´s o analyserar ditt tomtespel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Luap: vafalls, Frunkan for teh win :)!

 

Fullt med aparta existenser; dårar som släpptes ut vind för våg när Långbro stängde, alkisar och narkomaner som hänger i centrum och väntar på att Systemet respektive Länkarna ska öppna, dementa tanter som inte får plats på servicehuset...Parre kommer trivas som fisken i vattnet. Lägenheten han kollade på ligger dessutom precis mitt emellan ett dagis och äldreboendet, vilket enligt hans egen utsago kommer ge hans ragg samma medelålder som liggats brukar ha...föredrar att inte spekulera i vilken grupp som kommer uppvaktas av ett stycke packad balt dock.

 

Men till det viktigaste: thai-kiosken! Inte hade man väntat sig att hitta stockholms bästa wok bredvid en hårdtrafikerad genomfartsled i utkanten av Fruängen liksom. Ibland så händer det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Luap: vafalls, Frunkan for teh win :)!

 

Fullt med aparta existenser; dårar som släpptes ut vind för våg när Långbro stängde, alkisar och narkomaner som hänger i centrum och väntar på att Systemet respektive Länkarna ska öppna, dementa tanter som inte får plats på servicehuset...Parre kommer trivas som fisken i vattnet. Lägenheten han kollade på ligger dessutom precis mitt emellan ett dagis och äldreboendet, vilket enligt hans egen utsago kommer ge hans ragg samma medelålder som liggats brukar ha...föredrar att inte spekulera i vilken grupp som kommer uppvaktas av ett stycke packad balt dock.

 

Men till det viktigaste: thai-kiosken! Inte hade man väntat sig att hitta stockholms bästa wok bredvid en hårdtrafikerad genomfartsled i utkanten av Fruängen liksom. Ibland så händer det!

 

Haha! Fruängen har sina stunder, men det räcker ändå inte till på något sätt :) För parre, däremot, kanske stället är perfekt. Även fast jag inte trivdes speciellt bra finns det säkert många som gör det. När det kommer till matbiten lägger jag min röst på grillhörnan (i hörnet vid tunnelbanan). Bättre burgare finns inte! Om man ska ragga finns väl alltid Karolinen? Såvitt jag vet är det ett ganska exotiskt turistparadis för slösinnade personer. Eller var det där man satte missbrukarna?

 

By the way, det heter väl frunken? :)

 

:heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill dock klargöra att kalla någon för weaktajt är inte detsamma som att kalla någon för idiot i pokertermer. "Embodiment of weak-tight" är inte "idiot". Weak-tight är en spelstil som under väldigt få omständigheter är sådär jätteprofitabel, det innebär att man spelar för svagt och lägger sig för ofta. "Weak-tight idiot" och "Weak-tight" är två helt andra saker.

 

Hehe. Men JAG då? Jag som är en weak tight tomte. Jag är nog iofs en snäll "idiot" ;)

 

* Hur kunde jag vinna PokerStars Challenge förra veckan?

* Hur kunde jag vinna winners take it all grytan bland pokerforums moderatorer i lördags?

* Hur kunde jag gula parre två gånger och plussa knappt 3 lax på 5/5 dealers samma kväll?

* Hur kunde jag plussa på Cosmopols DC 50/50 i måndags?

 

 

Summarum: Jag har inget emot att bli kallad weak-tight. Det är ju en bra image :mrgreen:

 

Eller så är poker bara tur.... ja så är det nog ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* Hur kunde jag vinna PokerStars Challenge förra veckan?

* Hur kunde jag vinna winners take it all grytan bland pokerforums moderatorer i lördags?

* Hur kunde jag gula parre två gånger och plussa knappt 3 lax på 5/5 dealers samma kväll?

* Hur kunde jag plussa på Cosmopols DC 50/50 i måndags?

 

1. Jag stakade dig

2-4 Jag var inte med :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Massa OT-fruängsnostalgi här, men Luap: du kaaan ju inte mena att grillhörnan är bättre än Bigges! Nu har Bigges dessutom fått ny ägare som byggt in luckan under tak och frossar i bisarra dekorationer...disken är kebabställesmosaik, i taket hänger små turkiska lampor, på väggarna lampetter i svensk allmogestil och hela kiosken är invirad i väldigt amerikanska mångfärgade elljusslingor. DET kallar jag multikulti.

 

Har dock blivit lite ont om skandaler sen Pizzeria Fruängen tvingades stänga, tidigare vaknade man ju ofta av polissirener, bilmotorer som varvades på gatan utanför fönstret och desperata skrik. Brukade känna mig väldigt Storstadsbo och Manhattan, nu är det mest spännande som kan hända en signal på dörrklockan efter man struntat i torktumlarens luddfilter. There is a place for Parre helt enkelt!

 

Btw; du har så rätt, Frunken ska det vara. Precis som Tratten och Finkel sa det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Massa OT-fruängsnostalgi här, men Luap: du kaaan ju inte mena att grillhörnan är bättre än Bigges! Nu har Bigges dessutom fått ny ägare som byggt in luckan under tak och frossar i bisarra dekorationer...disken är kebabställesmosaik, i taket hänger små turkiska lampor, på väggarna lampetter i svensk allmogestil och hela kiosken är invirad i väldigt amerikanska mångfärgade elljusslingor. DET kallar jag multikulti.

 

Har dock blivit lite ont om skandaler sen Pizzeria Fruängen tvingades stänga, tidigare vaknade man ju ofta av polissirener, bilmotorer som varvades på gatan utanför fönstret och desperata skrik. Brukade känna mig väldigt Storstadsbo och Manhattan, nu är det mest spännande som kan hända en signal på dörrklockan efter man struntat i torktumlarens luddfilter. There is a place for Parre helt enkelt!

 

Btw; du har så rätt, Frunken ska det vara. Precis som Tratten och Finkel sa det!

 

Så dom har byggt om Bigges? Fan va trevligt :) Har inte varit i fruängen på ett par år nu, så jag har ingen större koll. Vad vare som hade hänt med pizzeria fruängen? Har hört en del skumma saker om det stället men aldrig sett något själv.

 

Parre: Hur blir det nu? Har du bjudit på frunklägenheten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GRÖNDAL

 

Pizzabagarn har billig bira o runt hörnet är en svindyr wook som man iof kan skita i...

 

Känns lite Florida... dvs kuvös för pensionärer, men jag gillar området! Nära till knivsöder och övriga stan! 8-)

 

Ett fyllo snodde iof min tvätttid förra helgen men d är något som förgyller dagen! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt med massa drag i dagboken. Nästan som en chatt. Synd bara att det är en chatt helt utan kåta fjortisbrudar. Okej, visst finns det ju lite flickor som läser skiten, men det är ju övervintrade gotharpack som Emily och Joanna. Vad ska man säga, livet är orättvist. Borde skrivit dagbok på Lunarstorm istället, säkert massa 15-åringar som skulle vara intresserade av att höra hur mycket livet suger (trots att de själva antagligen suger 100 gånger mer än livet självt).

 

Eh, ja.

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Nu till att svara på breven till Parres Frågelåda. Eh, jag menar, svaren på inlägg från läsare. Eller något.

 

Luap, Emily:

 

När man läser vad ni skriver så blir man fan sugen på att bo i Fruängen. Jag menar, bara en massa trasiga människor såsom alkisar, narkomaner och senila tanter. Hur ska jag INTE kunna trivas? Sedan när min karriär som pokerproffs tar fart på allvar så kan jag ju alltid flytta tillbaka till Söder igen.

 

Matteprof:

 

Okej, du är pokergud, jag är bara en liten fisk. Sorry. Jag ska i fortsättningen inte kalla dig för "weaktajt". Jag ska nog byta ut det mot "seglivad tomte som tror att han är bäst bara för att lösaggro blufftomtar såsom undertecknad bluffar bort sin stack mot honom".

 

Äsch, det blir för långt.

 

Weaktajt it was.

Weaktajt it is.

 

Weaktajt IS THE SHIT! :)

 

JohnH:

 

Gröndallägenheten hade för mycket skumma sammanträffanden som fick mig avskräckt (som jag skrev i föregående inlägg).

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Välkomna!

 

Detta är avsnitt 1 av Budgivning för Nördar! Välkoma igen! Ikväll ska vi intervjua en icke-hugad spekulantfisk, nämligen Parre, som är involverad i ett smärre budgivningskrig på en skabbig etta i en mindre välrenomerad förort. Parre, hur känns det?

 

Jotack. Det känns väl okej. Efter första dagen är jag chipleader på 560k. Så, det känns väl okej.

 

Fan vad mycket du använder ordet okej. Men okej. Hur var dagens spel?

 

Sådär. Jag hoppade in rätt sent, bombade på en 2xBB-raise. Men sedan blev jag fixedraisad ett antal gånger, så jag avslutade dagen med att limitraisa tillbaka. Sedan stängde budgivningen för dagen. Så jag har en ledning med 10k i kronor inför dag 2.

 

Hur värderar du dina chanser då? Hur ska du lägga upp strategin?

 

Jag vet inte riktigt, jag tänkte spela lite tajt i början och avvakta, se vad de andra gör. Sedan har jag inte riktigt bestämt mig om jag ska folda, fortsätta miniraisa eller bomba på rejält för att se hur de andra reagerar. Att bomba kan dock bli dyrt, men vi får helt enkelt se hur spelet utvecklar sig imorgon.

 

Vad är det främsta som du tänker på i valet av strategi?

 

Ja, det absolut främsta är väl att försöka dölja att jag är en spelmissbrukande alkoholist för dels mina borgenärer, men även för bostadsrättsföreningen ifall jag nu skulle vinna budgivningen. Och självklart även för banken som ska stå för pengarna. Känns som om det är en rätt viktig beståndsdel i min strategi. Annars så slaskar jag bara.

 

Uhm, okej. Det låter ju... ehh... ja. Okej. Okej! Vi tar nästa fråga, okej?

Nej, det är fan inte okej, jag är trött och sur och ni är ett gäng tomtar som inte kan ställa vettiga frågor. Dra åt helvete!

 

Okej.

 

Nej, inte okej. Gay, gay, gay! Jag hoppas att ert program går åt helvete. Jag gör bara den här intervjun för pengar. Och nu är den fan slut!

 

Okej. Vi ska nog intervju tiltade Parrar i fortsättningen. Eller, jo, han ställer ju upp för en så billig slant så det är sjukt. Nästan som att köpa prostituerade ladyboys i Pattaya. Men i alla fal, hoppas att ni gillade första avsnittet av Budgivning för Nördar!

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Så jag slipper bli bannad för diverse otrevligheter på forumet så funderar jag på att starta en Hån-Hotline för att få utlopp för mitt gillande av allmänt hån mot diverse. Tänk er, en telefonlinje för masochister som vill bli hånade. Ska försöka hålla telefonnumret så det är likt BRIS så man även får en massa samtal från deppade fjortisbrudar vars desperata situation går att utnyttja (sexuellt).

 

Jag tror faktiskt att det skulle kunna funka. Folk är ju dumma nog att ta mig på allvar, även om jag bara skriver i denna dagbok, så varför ska jag inte kunna dra profit av det? Jag vet inte, det är för svårt att förklara genialiteten och dra några exempel i ord, det skulle förstöra hela grejen, men det är nog rätt briljant. Jag är ju i alla fall hyfsad på att håna folk, sedan finns det vissa (typ de jag umgås med IRL) som tycker att det är roligt, och andra (oftast folk jag inte umgås med IRL) som bara tycker att jag är en idiot.

 

Äsch.

 

Jag måste fan sluta rationalisera saker för mig själv.

 

De pokerspelare som umgås med mig gör det uteslutande för att jag är en sådan fisk, för att de vill åt mina pengar. De icke-pokerspelare som umgås med mig gör det antingen av sympati, eller för att de tröttnar att höra "men bara en halvtimme, kom igen, en halvtimme, kan inte vi hänga en halvtimme, en gång i livet, kom igen, det är ju ingenting, en halvtimme bara", eller för att de vill åt mina pengar, eller för att de vill ha gratis sexuella tjänster. Tyvärr oftast på grund av "en halvtimme bara"...

 

Fan.

 

Det kanske inte är jag som ska öppna en telefonlinje ändå. När blir man för gammal för att ringa BRIS? Jag skulle kunna öppna med ett "pokersverige mobbar mig, jag är ledsen" följt av "jag mobbar mig själv, jag är så ledsen" följt av "HJÄLP MIG". Eller något.

 

Fan.

 

Är telefonisterna på BRIS i överlag kvinnliga? Man kanske skulle göra sig känd som BRIS-stönaren i så fall. Det skulle kanske pigga upp någon telefonists liv. Orka lyssna på en massa småbarn som har problem dag ut och dag in. Utan att ens få droppa ett cyniskt "jaja, om du verkligen är så hatad som du säger HAR du fan inget att leva för, du kan lika gärna göra slag i saken och ta livet av dig". Vilken misär.

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Kom nyss hem från Sviten. Hade sett Barca förnedra Chelsea (tack vare en efterbliven norrman). Polaren som är Chelsea-anhängare fick ju höra en del skit! Så skönt! Sedan var ju eftersnacket bland det värsta man hört, Lasse Lagerbäck verkar inte direkt vara den där jättehumoristiska killen. I och för sig inte lika torr som Nordahl, men ändå. Orka höra massa tomtar som pratar om Henke och VM. Stack som tur var innan Freddie-intervjun.

 

Kommer ner för att vara lite social och se om det är något kul folk där, Bengan hustlar in mig till att köra HU. Börjar stabilt och tar ledningen 3-1, sedan går det utför och jag tappar fem raka. Jag är fan sämst på poker. I hela Sverige. Jag lovar. Okej, kanske inte riktigt lika dålig som Shahin, men nästan. 6-3 till Bengan, 8-8 totalt. På tal om Shahin, måste i alla fall sägas att han är riktigt trevlig. Han sa att han brukar ta 100k för att ge HU-lektioner, men jag är visst så kass så att han var villig att ge mig lektioner för endast 10k.

 

Aja, nu är det dags att varva ner lite och sova lite och sådana mesiga saker. Kommer drömma mardrömmar om Bengans fyrtal inatt. På fredag blir det Sviten igen, imorrn tror jag att jag ska se matchen hos en polare. Bajen kommer krossa danskarna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill dock klargöra att kalla någon för weaktajt är inte detsamma som att kalla någon för idiot i pokertermer. "Embodiment of weak-tight" är inte "idiot". Weak-tight är en spelstil som under väldigt få omständigheter är sådär jätteprofitabel, det innebär att man spelar för svagt och lägger sig för ofta. "Weak-tight idiot" och "Weak-tight" är två helt andra saker.

 

Hehe. Men JAG då? Jag som är en weak tight tomte. Jag är nog iofs en snäll "idiot" ;)

 

* Hur kunde jag vinna PokerStars Challenge förra veckan?

* Hur kunde jag vinna winners take it all grytan bland pokerforums moderatorer i lördags?

* Hur kunde jag gula parre två gånger och plussa knappt 3 lax på 5/5 dealers samma kväll?

* Hur kunde jag plussa på Cosmopols DC 50/50 i måndags?

 

 

Summarum: Jag har inget emot att bli kallad weak-tight. Det är ju en bra image :mrgreen:

 

Eller så är poker bara tur.... ja så är det nog ;)

 

* Hur kunde jag vinna PokerStars Challenge förra veckan? internet är RIGGAT, nu har vi beviset!

* Hur kunde jag vinna winners take it all grytan bland pokerforums moderatorer i lördags? No need to answer that! Hickmott for president

* Hur kunde jag gula parre två gånger och plussa knappt 3 lax på 5/5 dealers samma kväll? behöver väl inte heller svara på denna fråga för dem som läser denna dagbok, eller förresten för dom som spelat mot parre fattar åxå, eller förresten dom som hört talas om parre fattar, eller förresten dom som är födda förstår hur det har gått till.

* Hur kunde jag plussa på Cosmopols DC 50/50 i måndags? ja där har vi en klurig jäkel ... kanske för att dom är dååååååliga och inte kan släppa en hand ?

 

:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt med massa drag i dagboken. Nästan som en chatt. Synd bara att det är en chatt helt utan kåta fjortisbrudar. Okej, visst finns det ju lite flickor som läser skiten, men det är ju övervintrade gotharpack som Emily och Joanna.

 

vaddå, du fick ju ragg på irc för ett tag sedan! halva inne ju .. or so I heard .. =) dessutom, varför gnäller du om att det bara är jag och Emily som läser den här dagboken, du har ju iaf två stycken tjejer som hånar dig .. fler än de flesta andra dagböckerna här ;)

-----

http://www.ghastlycomic.com/d/20040222.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt med massa drag i dagboken. Nästan som en chatt. Synd bara att det är en chatt helt utan kåta fjortisbrudar. Okej, visst finns det ju lite flickor som läser skiten, men det är ju övervintrade gotharpack som Emily och Joanna.

 

vaddå, du fick ju ragg på irc för ett tag sedan! halva inne ju .. or so I heard .. =) dessutom, varför gnäller du om att det bara är jag och Emily som läser den här dagboken, du har ju iaf två stycken tjejer som hånar dig .. fler än de flesta andra dagböckerna här ;)

-----

http://www.ghastlycomic.com/d/20040222.html

 

Hmm. 17-åriga killar är tyvärr inte min grej, än så länge i alla fall... Även om det är lite småupphetsande med ett PM på IRC mitt i natten när man sitter och fyllnar till vid datorn. Dock kraftig besvikelse när personens verkliga kön kommer fram, jag hoppades ju fan ett tag! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja, idag blev det i alla fall klart med lägenheten. Jag köpte skiten för 600k, rätt skönt att en gång i livet få re-raisa med 10-20 laxar istället för några futtiga hundringar/tusenlappar. Men resten av de weaktajta tomtarna passade, så jag får lägenheten i Fruängen för 600 000 SEK. Inte helt fel, ska bli kul att flytta. Imorgon är det kontraktskrivning, sen kan väl en miljon saker skita sig, men om de inte gör det så flyttar jag den 3 april.

 

Räknar med att vara vräkt den 3 maj efter en månads oavbrutna bisarra fylleslag och sena fyllehomegames. Samt arbetslös efter att ha blivit kickad från jobbet av ovan nämna anledning.

 

I am so destined for greatness.

 

Parre i ett nötskal: http://sinfest.net/d/20020420.html

 

Det enda serien ovan saknar är att snubben glider omkring skitfull med en halvdrucken flaska Rigabalsam i handen. Är ju inte RIKTIGT jag utan alkoholismen inblandad.

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Tog en promenad idag, precis då ringde mäklaren och sa att jag hade fått lägenheten. Då kom jag på vad jag kommer att sakna mest med att inte bo på Söder. Efter det oändliga nöjesutbudet, Sviten runt hörnet, kunna handla mat, fyllekäk och bärs när man fan vill. Men efter det. Det är just innerstadspromenaderna.

 

Det är något visst med att promenera runt i innerstaden. Se alla trasiga människor. Alla exemplar. Livet och rörelsen, den ständiga kommersen, bilarna som åker förbi. Låta tankarna flöda fritt. På något sätt är det mycket lättare att associera fritt med liv och rörelse omkring sig kontra djur och natur. Typ. Och det är ju inte direkt så att man kommer palla vandra runt Fruängens centrum helt planlöst. Kommer väl bli intagen på någon mentalvårdsanstalt eller något i såfall. Fast i och för sig, kanske kan hitta lite nya polare utanför bolaget.

 

Äsch, jag tror att flytta hemifrån enbart kommer ha positiva följder för mig. Jag blir tvungen att ta eget ansvar vare sig jag vill eller inte. Blir tvungen att vara självständig och ta hand om mig själv. Kunna göra vad fan jag vill när fan jag vill utan att behöva se undrande blickar från morsan när man kommer hem skitfull sju på morgonen en tisdag efter att ha spelat poker hela natten. Inte för att de säger så mycket, men ändå. Frihet och ansvar.

 

Ska helt enkelt bli kul, sedan får vi se hur det urartar sig. Hela den här veckan har fan gått i klonkens och positivismens tecken, bara bra saker har hänt mig hela veckan lång. Sjukt faktiskt. Men jävligt bra, var länge sedan jag hade en sådan skön vecka. Ikväll ska jag dock försöka att låta Bajens förlust mot FCK (vinner vi är det fan ett mirakel) inte få mig för nedstämd. Det känns på förhand riktigt dåligt, i alla fall. Tyvärr. Och AL som är mest rädd för sin egna misslyckade son och Atiba Hutchinson. Han säger att Bajen kommer lägga sig tydligare än Bengt-Åke, fan.

 

Jaja, har väl egentligen massa mer att skriva, men jag orkar faktiskt inte nu. Jag är bara jävligt glad och mår jävligt bra, hurra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dessutom, varför gnäller du om att det bara är jag och Emily som läser den här dagboken, du har ju iaf två stycken tjejer som hånar dig .. fler än de flesta andra dagböckerna här ;)

Jag tror parre tycker att det är två fel på er som gör att ni inte räknas, ni bor redan ihop med varsin kille och ni är för gamla. (Inget illa menat mot dig Joanna)

Dessutom är ni inte japaner, det verkar tydligen vara rätt viktigt i parres värld.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...