Gå till innehåll

Allt om dam-EM!


Papa Kubo

Recommended Posts

  • Svars 56
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Svårt att se Sverige ta några medaljer med det spel de presterade mot danmark. tyvärr är komentatorerna så pk att de inte kan såga en dålig insats. Förbundskapteten tyckte tom att de var en bra instats.. jamen tjena, ni sööööög jämfört med kapacitet...

 

Men det är iofs inget annorlunda än i herrboll där d också är väldigt få kommentatorer som kan såga på riktigt..... tyvärr... :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jamen, fan vad ni gnäller ;) . Jag tyckte kommentatorerna skötte sig bra. De sa ju att danskorna spelade bra och svenskorna dåligt. De sa ju också vad som var dåligt, gentemot normal standard. Det räcker väl så.

Ska man behöva käka Prozac till matcherna eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanterna har väl rätt att spela (eller ja, försöka spela) fotboll, men när folk kommer och mer eller mindre kräver att man ska intressera sig för skiten för att man är fotbollsintresserad i övrigt blir det för mycket.

 

Annars har ni sagt det mesta i detta ämne. Jag accepterar ändå att de försöker sälja produkten då det bevisligen går med rätt marknadsföring och ett dumt svenskt folk som går på det. Tidingarna försöker bara hypa det för att sälja fler lösnummer. Det är en oärlig värld vi lever i, gott folk.

 

Hoppas Sverige åker ur illa kvickt. Någon jävla Kungsträdgården-hyllning orkar jag inte med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars har ni sagt det mesta i detta ämne. Jag accepterar ändå att de försöker sälja produkten då det bevisligen går med rätt marknadsföring och ett dumt svenskt folk som går på det. Tidingarna försöker bara hypa det för att sälja fler lösnummer. Det är en oärlig värld vi lever i, gott folk.

 

Hoppas Sverige åker ur illa kvickt. Någon jävla Kungsträdgården-hyllning orkar jag inte med.

 

Världen är oärlig, hemsk och falsk när folk inte tycker som du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars har ni sagt det mesta i detta ämne. Jag accepterar ändå att de försöker sälja produkten då det bevisligen går med rätt marknadsföring och ett dumt svenskt folk som går på det. Tidingarna försöker bara hypa det för att sälja fler lösnummer. Det är en oärlig värld vi lever i, gott folk.

 

Hoppas Sverige åker ur illa kvickt. Någon jävla Kungsträdgården-hyllning orkar jag inte med.

 

Världen är oärlig, hemsk och falsk när folk inte tycker som du?

 

I min värld är ju världen det då. Men det jag menade är att det är oärligt av massmedia att lura det lättlurade svenska folket med detta. Iofs är lättlurade människor till för att luras (annars skulle de ju inte vara lättlurade?) så folk får väl skylla sig själva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars har ni sagt det mesta i detta ämne. Jag accepterar ändå att de försöker sälja produkten då det bevisligen går med rätt marknadsföring och ett dumt svenskt folk som går på det. Tidingarna försöker bara hypa det för att sälja fler lösnummer. Det är en oärlig värld vi lever i, gott folk.

 

Hoppas Sverige åker ur illa kvickt. Någon jävla Kungsträdgården-hyllning orkar jag inte med.

 

Världen är oärlig, hemsk och falsk när folk inte tycker som du?

 

I min värld är ju världen det då. Men det jag menade är att det är oärligt av massmedia att lura det lättlurade svenska folket med detta. Iofs är lättlurade människor till för att luras (annars skulle de ju inte vara lättlurade?) så folk får väl skylla sig själva.

 

Men vadå lura? Kan du inte bara acceptera att man kan gilla damfotboll utan att vara hjärntvättad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehehe. Nu är debatten igång igen. Alltid rolig att följa...

 

Läste dagens aftonbladet ang Johanssons uttalande.

 

"- Ska vi vara snygga? Varför det? Vinner vi då?, säger Caroline Seger och tillägger med ironi:

- Vi är ju redan det snyggaste landslaget! Men det spelar väl ingen roll på planen, publiken ska komma för att vi är bra. Jag vill inte bli som Anna Kournikova som är snygg och tjänar en massa pengar men aldrig vunnit något viktigt."

 

 

Alltså, tjejen verkar tydligen inte greppa läget eller så vill hon inte kunna försörja sig på sin sport. Publiken (majoriteten) kommer inte för att de är bra på att sparka boll utan för att se de sexiga spelarna. (I allafall enligt Expressens omröstning och AB som hade en liknande igår). Vill de inte göra något så kommer det se likadant ut i fortsättningen, dvs ett par hundra i publiken när det spelas slutspel i EM.

 

Publiken säger sitt med att inte gå och kolla trots att det är Europamästerskap och spelarna säger sitt med att fortsätta tro att publiken ska komma för att de är bra. Lite momentum 22, huh?

 

Humor i allfall tycker jag att alla skribenter nu ska vara så väldans politiskt korrekta och inte våga säga vad Johansson och majoriteten av de sportintresserade svenskarna tycker... Själv tycker jag de borde se upp till damtennisen som lyckats marknasföra sig på sin kvinlighet och bli en multinationell storidrott nu. Gör de inte det så får de finna sig i att läktarna gapar tomma och de inte tjänar några pengar på sin sport...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Humor i allfall tycker jag att alla skribenter nu ska vara så väldans politiskt korrekta och inte våga säga vad Johansson och majoriteten av de sportintresserade svenskarna tycker... Själv tycker jag de borde se upp till damtennisen som lyckats marknasföra sig på sin kvinlighet och bli en multinationell storidrott nu. Gör de inte det så får de finna sig i att läktarna gapar tomma och de inte tjänar några pengar på sin sport...

 

Jag tror inte att det så mycket humor som mer en naturlig följd av att mansgrisiga brats och bonntölpar sällan blir journalister.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att det så mycket humor som mer en naturlig följd av att mansgrisiga brats och bonntölpar sällan blir journalister.

 

Humorn är en reaktion av det Peter Wennman beskriver i dagens AB.

 

Man kan välja den enkla vägen, den numera så typiskt svenska "tungan-slant-på-gubbjäveln-så-nu-ska-han-sättas-dit"-reaktionen

 

men det är klart, tidningarna vill ju sälja och då blåser man ju upp folkstormer om småsaker... Sånt upprör mig inte längre utan jag skrattar åt det... dvs det är humor för mig.

 

 

Anser du bara att det är mansgrisar och bonntölpar som tycker om att titta på damtennis eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...