Gå till innehåll

Från CG till Turrar.......


--jw--

Recommended Posts

Hej, tänkte kolla om nån gjort detta, som jag nu hoppar på !

 

Mitt CG spel har de senaste månaderna gått tungt, de fina xtrapengarna som rullade in ett tag uteblir, variansen har varit rååå o det påverkar mig även utanför pokern har jag märkt.

 

Med andra ord, jag känner att de stora pengarna o nivåerna inte är inom räckhåll för mig. De summor jag måste kriga in känns inte värda jobbet längre. Kan lika gärna jobba ett par kvällar i mån på statoil o ha bättre timlön:roll: än sita o slita håret av sig bland BadBeats/varians o annat, x antal timmar varje månad. :cry:

 

Till saken nu då, har senaste månaderna sattsat en del på turrar brevid CG:t med bra resultat.

 

Maj blir alltså första månaden med enbart turneringar o NADA cashgame

 

Mars gav 11K ( blev en liveklonk på CC Bla )

April gav 4K ( han bara spela ett fåtal )

Maj har hittils gett 2,5K på 2st spelade turrar. ( har haft 1v semester fr pokern ).

 

Hur ser man sig bäst spela vinnande turn.poker ( förrutom att man vinner ) osv.

 

Jag kommer spela mestadels på svs då jag känner att jag är stark i deras 40-80 manna turrar i 50-200kr klassen. Har även en € site att spela på för att kunna lira 3-5 turrar per pass. Samt sateliter ibland, till deras stora turrar!

 

Målet e givetvis att kunna köpa in till lite större framöver men vill då helst gått stabilt ett tag på de lite lägre.

 

Ha de Gott......:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart ska du inte sitta och harva med cash games om du inte tycker att det är kul. Det är troligen ett bra recept att förlora pengar.

 

Däremot så tror jag dock att om variansen i cash games fick dig att slita håret, så är det dags att börja slå i gula sidorna efter stans perukmakare om du ska gå över till MTTs där variansen kan vara mördande.

 

Finns nog mer än ett par MTT spelare på forumet som kan attestera till detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela mkt aggressivare pre i mtt än i cg när blinds o antes är höga.

 

Stacka av mkt lightare när stacken är grunda.

 

Folk försöker stjäla blinds o antes i betydligt högre grad i mtts än i cgs (som vanligen saknar antes), så var medveten om det i BB och spela tillbaks mkt lightare mot sena öppningar.

 

Spela relativt löst när antes introduceras.

 

Öppna mindre (2-2.5x) pre. Ha även mindre betsizing post.

 

Var medveten om att stackstorlek spelar roll i turrar, sätt press på medelstora stackar om du har stor stack, var dock försiktig med shortisar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många av de professionella turneringsspelarna spelar väl många turneringar med 500+ deltagare? Varför variansen visar sitt tryne varje kväll i olika situationer.. Varians på alla möjliga sätt, dåliga sittplatser vid borden m.m. Saker som inte finns i CG lixom..

Jag tror att trådskaparen ska testa på multi-table Sit n gos, 40-100pers! Själv har jag bara orkat spela en sådan, men där är det mycket enkelt att ha bra koll på sin bankrulle. Många turneringar idag har olika inköp, och det kan vara psykiskt trögt att försöka vinna en 100+10krs när man förlorade 5 stycken 200-400kr samma kväll :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, 40-80pers känner jag mig som starkast i. Även om jag vet att de är i de stora, typ 4-500pers de blir riktiga pengar i toppen.

 

Nu klonkade jag igår en 185manna för 232€ så vem vet, kanske blir lite mer marathon turrar framöver.

 

Gillar framför allt svs då man oftast kan folda sig igenom halva startfältet o sedan börja spela o då ändå ha god chans på fina placeringar.

 

 

Nån som vet hur kvaliten e på veckopotten / SVS, oftast samma spelare som lirar överlag va ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför? det är samma spel

 

I MTT är folk inställda på att inte åka ut - alltså är de inte beredda att syna preflop med marginella händer, speciellt inte om de är grundstackade. Det räcker därför ofta med mindre höjningar för att stjäla.

 

Postflop så lägger sig folk oftast på ett c-bet om de inte har något, och benägenheten att lägga sig ändras oftast inte för att dit bet är 50% av potten istället för 75%. Har de något, kan du räkna med att de pushar. Det blir alltså billigare utan att påverka motståndarnas fold-benägenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grundare stackar förstås. Plus det tomte sa. Jag cbetar en hel del ggr 1/3 pott framgångsrikt.

det sa du inget om, du sa att man ska höja 2-2.5 i mtts. du glömde lägga till att man ska höja normalt annars.

det är klart dom lägger ibland

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det sa du inget om, du sa att man ska höja 2-2.5 i mtts. du glömde lägga till att man ska höja normalt annars.

det är klart dom lägger ibland

 

Förstår inte riktigt varför det skulle vara fel att höja så mkt pre 100 bb djupt heller.

 

Min standardhöjning pre i CG, 100 bb djupt, är 2.25x.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart ska du inte sitta och harva med cash games om du inte tycker att det är kul. Det är troligen ett bra recept att förlora pengar.

 

Däremot så tror jag dock att om variansen i cash games fick dig att slita håret, så är det dags att börja slå i gula sidorna efter stans perukmakare om du ska gå över till MTTs där variansen kan vara mördande.

 

Finns nog mer än ett par MTT spelare på forumet som kan attestera till detta.

 

Givetvis e jag medveten om variansen även här.

 

Känner nog bara mer att jag hellre backar 1500sek på en månad med lite turrekostnader utan vinst än ha suttit o nötit CG varovarannandag o sedan ligga 1500sek back vid månadens slut efter BergOdalbanegrind. :-)

 

Som jag nämnde beror det även mycket på att jag märkt att de dåliga perioderna påverkar mig så negativt i annat utöver pokern. Tror inte jag är ensam i dessa tankar kring pokern.

 

Som sagt, detta är ju något jag börjar med nu i maj, så vi får väl se hur det går. Grymt skönt att hittills lagt ca 4 tim på spel i maj vilket i normala fall skulle vart runt 16 kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt varför det skulle vara fel att höja så mkt pre 100 bb djupt heller.

 

Min standardhöjning pre i CG, 100 bb djupt, är 2.25x.

att typ inga toppspelare gör det är nog en bra indikation

så det är inte pga korta stackar man ska höja mindre, säger du nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att typ inga toppspelare gör det är nog en bra indikation

så det är inte pga korta stackar man ska höja mindre, säger du nu.

 

Om man brukar höja upp större, så ska man anpassa sig när stackarna är kortare.

 

Däremot ser jag inget fel i att göra det med större stackar heller.

 

Och det finns toppspelare online som gör det, du känner inte till dem bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man brukar höja upp större, så ska man anpassa sig när stackarna är kortare.

 

Däremot ser jag inget fel i att göra det med större stackar heller.

 

Och det finns toppspelare online som gör det, du känner inte till dem bara.

 

precis, typ inga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...