Gå till innehåll

SnG Wizard


Hjulapan

Recommended Posts

Sitter och går igenom några spel med SnG wizard och kom att tänka på detta:

 

Hero: J9 all in

spelare 2: uppskattad calling range 25 %

spelare 3: Uppskattad callingrange 30 %

 

Om jag går all in och spelare 2 skulle calla så förmodar jag att spelare 3:s range sjunker till 8 %. Men wizarden sätter väl fortfarnade spelare 3:s range till 30%.

Dessa statiska %-satser borde ha en allvarlig inverkan på sanninshalten av EV+/EV- uträkningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Påverkar det här dig mycket? För spelare #2 kan missklicka och få en 100% range medans spelare #3 kan disconnectas från bordet. Du kan även missklicka och råka openfolda!

Vi försöker göra goda överslagsräkningar, för vi kan inte veta något i den här sporten. Det är min input..

 

Hoppas någon annan tar sig tid att svara på frågan mattematiskt! Det brukar tillfredställa trådskapare i dessa trådar, eftersom det är det enda svaret som har några fasta grunder. Förutom det här då; du har alltid pyttelite fel i din beräkning! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I sng wizard kan man ställa in detta.

 

Det var ett tag sedan jag använde programet men jag tror du klickar på spelare 3 procent så kan du välja hur brett han synar om du pushar och spelare 2 synar. Där kan du även ställa in hur mycket han synar om du foldar medan spelare 2 pushar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaså?

Har inte hittat den här funktionen. ska kolla mer noggrat.

 

I sng wizard kan man ställa in detta.

 

Det var ett tag sedan jag använde programet men jag tror du klickar på spelare 3 procent så kan du välja hur brett han synar om du pushar och spelare 2 synar. Där kan du även ställa in hur mycket han synar om du foldar medan spelare 2 pushar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...