Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag spelar microlimit 0.05-0.1.

Jag går väl plus, men inte i den takt som jag önskar. Hur tycker ni att man ska möta dessa bord? Ska man höja rejält före floppen så att man minskar antalet motståndare. Vilka händer ska man i så fall höja med??

Suited connectors och låga par callar jag bara med.

Är det några som spelar microlimit som har några tankar kring hur man spelar där?

Är tacksam för alla råd och synpunkter!

Postad

Spela bra kort, folda resten. Tokbetta när du har något. Blir du raisad hårt - och inte har nötter - folda.

Se till att du lär dig se vilka tomtarna är. Finns alltid ett par ruggigt dåliga spelare i farten, kolla vilka de är och ta deras pengar.

Postad

Skulle spela mer Loose än många rekommenderar

t ex AT UTG är en solklar limp, du kan spela sämre händer eftersom dina motståndare spelar ÄNNU sämre hander.

fullring snackar jag nu.

A9 i mitten pos kan man också limpa med.

Förutsätter egentligen att du ska vara bra för att spela såna händer,

Att kunna avgöra om du är slagen eller inte.

är du dålig på sånt ska du nog spela tightare.

Ju sämre postflop man är desto mindre händer ska man spela.

Postflop ska spelas väldigt aggressivt, gör inte så mycket om du overbettar potten mot färg/stegdrag så dom får dra väldigt dyrt till sina färger och stegar.

Man kan nästan spela Kxs också eftersom du ofta får så pass bra odds till att dra till färgen och det är inte ofta man möter någon med högre färg.

Slowplaya väldigt sällan dom callar hellre än dom bettar.

Postad

Skyhöga bets är inget som folk respekterar i low-limit spel...dom synar med vad som helst nästan...

Syna preflop, Raisa på flopp med bästa handen..lägg resten eller dra vidare om du drar mot nötter om det inte kostar nåt... Försök inte raisa ur folk ur potten för dom förstår ändå inte vad du håller på med...

Så har du nuts på floppen så mata in pengarna bara...

Var beredd på att bli utdragen på turn och river med väldigt jämna mellanrum... :shock: ,bit ihop betta vidare så lönar det sig ganska snabbt ändå...

Postad

Ja precis men kom ihåg en sak, alla skriver att dom "alltid" synar skyhöga bets så är det itne, men dom gör det tillräckligt ofta för att det ska löna sig i längden, så ge inte upp den strategin bara för att dom foldar i ett par potter :)

Postad

Vad gör man när man träffar TPTK på t ex färdrag/stegdrag-bräda med ska vi säga 4-6 spelare med i spelet? Såklart ska massor med saker räknas in, men den här situationen är den jag har svårast med i microlimit. Man bettar pot, 2 pers callar. Vad gör man sen liksom?

Postad
Vad gör man när man träffar TPTK på t ex färdrag/stegdrag-bräda med ska vi säga 4-6 spelare med i spelet? Såklart ska massor med saker räknas in, men den här situationen är den jag har svårast med i microlimit. Man bettar pot, 2 pers callar. Vad gör man sen liksom?

Skjut på igen om turn inte verkar hjälp någon nämnvärt. Checka river om brädan är väligt obehglig. Generellt sett fungerar det men beror ju givetvis på en rad faktorer.

Om du har position, som du alltid skall försöka ha, så löser det sig ganska naturligt.

Postad

Checka(i första pos) rivern om färgen inte kommer in, har han inte färgen så får du ändå inge betalt om du bettar, du ger han bara en chans att bluffa vilket många försöker göra. 4-6 pers med är rätt så obehagligt på floppen så betta pott, får du omslag är det nog dags att folda, betta pott, sen bettar du pott på turn också om färgen/stegen inte sitter.

Postad

JAg skulle vilja hålla med om att man kan spela lösare, bara man inte gifter sig med korten eller ens förlovar sig. Särklidt på NL för där synar folk Höga bets med precis vad som helst. Spelar själv NL sedan nån vecka och det är mina första erfarenheter. Fungerar inte när det sitter någon lite bättre spelare vid bordet men har man lite kolla bara och ser efter när han/hon höjer eller foldar så går det fint.

Lcyak till, det behöver vi!*ler*

/A

Postad

Räkna med att någon annan har nöten om du inte har det. Folk kan gå vidare med 87o eller 24s om de tror på handen. Du skall gå in stenhårt med bra kort och prickar du AA, KK, QQ kan du gå all in bara för att du kommer få med en eller två stycken utan problem...

Det är perfekt att spela framför TV'n och så för det är bara en hand på 25 som kommer vara värda att spelas på de låga nivåerna...

Postad
Jag spelar microlimit 0.05-0.1.

Jag går väl plus, men inte i den takt som jag önskar. Hur tycker ni att man ska möta dessa bord? Ska man höja rejält före floppen så att man minskar antalet motståndare. Vilka händer ska man i så fall höja med??

Suited connectors och låga par callar jag bara med.

Är det några som spelar microlimit som har några tankar kring hur man spelar där?

Är tacksam för alla råd och synpunkter!

Hej .......ja förstår vad du menar när du säger att du itne plussar som du skulle vilja på 10 dollars n/l är itne supererfaren av borden men har trots allt hunnit med nåra timmar vid dom.

Min erfarenhet är att spelarna där inte förstår ngt om poker utan spelar för skojs skull itne för att dom hoppas på att vinna eller bli "rika" utan helt enkelt för att få aktion. Tycker dom har en tendens att spela otrloigt många händer preflop uppmot en 70-80% ibland o har dom bara en liten träff (tom en inside staright) kan dom dom offra uppmot en tredjedel av buyinnet på den.Slutsats : du kommer att bli utdragen så d bara ryker om d oavsett hur mkt/lite du bettar. Därför är mitt råd att du ska försöka spela draghänder ax, kx suit, suited connectors o dra mot dom....du kan ofta få d multiway ändå till rivern ska du spela mer shorthanded anpassade händer tex. AQo så höj ordentligt preflopp kanske uppmot en 10 bb för att du ska få spela handen som du vill spela den: shorthanded

.......skulle ändå bara vilja tipsa om 20 dollars n/l borden enligt mig är de mkt bättre....folk där försöker spela poker (oftast ganska defensiva) men dom spelar otroligt dåligt ........på dessa bord kan aggresivitet ge belöning till skillnad från 10 dollars ....ja vet exakt vad du menar när du säger att du itne plussar på 10 dollars .......min maxstack ja haft på dollars ligger runt 40 dollar medans maxstacken på 20 dollars varit upp mot en 170..försök bygga en rulle o gå upp på minst 100 dollars n/l d e där man utvecklas som spelare vill du träna tålamod spela 10 dollars

..några tankar från mig bara.....hoppas ngn kan kommentera =)