Gå till innehåll

Fråga om sidopott vid all-in?


Greger Hallonsyl

Recommended Posts

Ett scenario: Tre spelare A,B och C. A och B har 20000 var och C har 10000.

 

Flopen ligger uppe och C gör en All in. A och B synar.

 

Sen fortsätter A och B i sidopotten där A betar 500. B

höjer med 5000 och A lägger sig.

 

Fråga: Lägger sig spelare A bara för sidopotten eller är han ute från huvudpotten också ?

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är därför man i turneringspel ser spelare som bara checkar så att alla får visa korten i showdown - detta för att vara säker på att den som gått all in åker ut dvs så att den som gått all in inte råkar dra ut ev kvarvarande spelare.

 

Att göra en sån deal brukar ibland inte vara tillåtet, däremot brukar(bör) man inte bluffa i en sidopott, då man inte har nått att vinna på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det mer verkar vara en underförstådd kutym än explicita dealar, men detta grundar jag endast på vad jag sett på TV. LOL

 

I de turneringar jag spelar bluffar folk glatt all-in med Q högt i tomma sidopottar... :lol:

 

Och sen är det väl så att mot en någorlunda tänkande spelare så är det väl meningslöst att valuebetta den andre spelaren, för med en till spelare som är med till showdown så lär man bara få syn av väldigt starka händer? Men det finns väl undantag till det kanske... funderar på ett just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är därför man i turneringspel ser spelare som bara checkar så att alla får visa korten i showdown - detta för att vara säker på att den som gått all in åker ut dvs så att den som gått all in inte råkar dra ut ev kvarvarande spelare.

 

Att göra en sån deal brukar ibland inte vara tillåtet, däremot brukar(bör) man inte bluffa i en sidopott, då man inte har nått att vinna på det.

 

Men folk brukar ju göra det fast man inte gjort upp om det, man fattar ju vilket är bäst för sig själv om man redan är ITM eller jävligt nära bubblan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...