Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 144
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

jag ska inom kort göra ett uttag från neteller dollar->kronor... är det en ide att avvakta lite och hoppas på valuta förändringar eller ska man göra uttaget nu medan dollarn är så stark?

Postad

Riksbanken förväntas sänka räntan med 0.5%- eller möjligvis bara 0.25%-enheter.

Det finns ingen större anledning att tro att kronan stärks i första taget.

PS kydyl: Den 9 är en fredag så gjorde du det efter banktider så kan de skicka pengarna först på måndag den 12:e - så fungerar banker!

Postad

Snackade med supporten på tele igår ang. att min mikrobetalning inte inkommit, fick uppge IBAN, SWIFT igen osv.

Passade på att fråga om växlingsavgifter etc och han sa att dom hade en avgift på 1,9 %. Jag trodde endast man behövde punga ut med en dollar och så fick man en bra kurs sen men så verkar inte vara fallet..?

Postad
Snackade med supporten på tele igår ang. att min mikrobetalning inte inkommit, fick uppge IBAN, SWIFT igen osv.

Passade på att fråga om växlingsavgifter etc och han sa att dom hade en avgift på 1,9 %. Jag trodde endast man behövde punga ut med en dollar och så fick man en bra kurs sen men så verkar inte vara fallet..?

Jag har hört att de växlar två gånger, men har inte några bevis för det. Först från USD till CAD och sedan till SEK. Vilket förklarar de 4% som räknades fram tidigare i tråden.

(Om någon bryr sig fick även jag tillbaks de felaktigt dragna $12.75.)

Postad

Tjena

Gjorde ett uttag ifrån neteller för några dagar sedan. Idag hade jag fortfarande inte fått in några pengar på bankkontot och saldot på neteller är detsamma. Jag drog igång deras livechat och frågade om detta och de berättade snällt att det inte fungerade med bank wire transfer för någon av våra kunder just nu.

Frågade om de visste då det skulle komma igång igen men då sa de bara att de inte visste. Någon mer som haft problem att ta ut stålar de senaste dagarna? Är det så att det inte funkat efter ändringarna de gjort?

Postad

Jag väntar på mina pengar jag tog ut för ett bra tag sen

De verkar ha fastnat nånstans mellan neteller och banken då de har dragits från neteller den 17de.

Postad
Tjena

Gjorde ett uttag ifrån neteller för några dagar sedan. Idag hade jag fortfarande inte fått in några pengar på bankkontot och saldot på neteller är detsamma. Jag drog igång deras livechat och frågade om detta och de berättade snällt att det inte fungerade med bank wire transfer för någon av våra kunder just nu.

Frågade om de visste då det skulle komma igång igen men då sa de bara att de inte visste. Någon mer som haft problem att ta ut stålar de senaste dagarna? Är det så att det inte funkat efter ändringarna de gjort?

Jag gjorde uttag _efter_ deras ändringar och då fungerade det fint. Det tog några dagar innan pengarna drogs från mitt neteller-konto och sedan ytterligare någon dag innan det kom in på mitt bankkonto. Totalt rörde det sig nog om en dryg vecka.

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Postad

Jag är säkert halvblind och dum, men har inte läst något definitivt besked någonstans om:

1. Borde man hålla sig till debit card(för att undvika att banken vet något?) eller ska man gå över till bank wire?

2. Spelar det någon roll om man fört pengarna till neteller innan man tar ut dom till bank? alltså, om det är skattefritt på sidan man tjänar pengar på så spelar det ingen roll om man går via neteller?

:roll:

Postad
1. Borde man hålla sig till debit card(för att undvika att banken vet något?) eller ska man gå över till bank wire?

NETeller säger att de lämnar ut uppgifter om myndigheter frågar dem.

Man skall gå över till att sluta lura staten på skatt och vara lagenlig.

Postad

Efter 10 sidor här nu. Kan vi sätta ihop en liten sammanfattning som

är rätt till 100% Den som har riktig stor koll.

Annars lira på siter som har sportsbetting, trav o allt va d nu kan va

• 2 months later...
Postad

Account Type:

Standard

Maximum Account Balance:

$1,900.00 USD

Base Currency:

USD

Balance:

$2,438.53 USD

måste jag uppgradera mitt konto nu eller vad händer? det står ju att maximum är 1,900,00$.

• 1 month later...
Postad

Har kollat igen tråden men hittar inte svaret på min fråga så här kommer den.

Har fått in 0.31 kr på kontot men när jag har angett det för att verifiera mitt konto så står det att det är fel.

Har alltså angett 0.31 i rutan.

Har även provat med vad det ungefärligen blir i dollar men det står att det är fel.

Har nu 1 försök kvar att ordna det annat spärras kontot.

Vad göra?

//Mvh M

Postad
Har kollat igen tråden men hittar inte svaret på min fråga så här kommer den.

Har fått in 0.31 kr på kontot men när jag har angett det för att verifiera mitt konto så står det att det är fel.

Har alltså angett 0.31 i rutan.

Har även provat med vad det ungefärligen blir i dollar men det står att det är fel.

Har nu 1 försök kvar att ordna det annat spärras kontot.

Vad göra?

//Mvh M

Du ska ange 31 i rutan.