Gå till innehåll

Neteller in i EU!


Machista

Recommended Posts

Alltså du "måste" ange ditt IBAN nummer. Hos tex FSB kan man beräkan sitt IBAN på deras hemsida utifrån sitt clearing och kontonummer.

 

check digit vete fan, har inget minne av att jag fyllde i nån sån.

 

Bank code/ sort code låter som clearingnummer men det ska du inte skriva in nånstans däremot ska bankens BIC/SWIFT kod skrivas in.

 

har du fsb kan du räkna ut IBAN här: http://www.foreningssparbanken.se/cgi-bin/fspbweb.cgi?frameset=25268

 

2.

Vet inte, jag valde SEK iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 144
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Alltså du "måste" ange ditt IBAN nummer. Hos tex FSB kan man beräkan sitt IBAN på deras hemsida utifrån sitt clearing och kontonummer.

 

check digit vete fan, har inget minne av att jag fyllde i nån sån.

 

Bank code/ sort code låter som clearingnummer men det ska du inte skriva in nånstans däremot ska bankens BIC/SWIFT kod skrivas in.

 

har du fsb kan du räkna ut IBAN här: http://www.foreningssparbanken.se/cgi-bin/fspbweb.cgi?frameset=25268

 

2.

Vet inte, jag valde SEK iaf

 

IBAN-numret anger jag sedan som account number eller?

SWIFT-koden har jag skrivit in längst ner, men den är ju optional. Så frågan är vad bank code/sort code samt check digit är... =o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså du "måste" ange ditt IBAN nummer. Hos tex FSB kan man beräkan sitt IBAN på deras hemsida utifrån sitt clearing och kontonummer.

 

check digit vete fan, har inget minne av att jag fyllde i nån sån.

 

Bank code/ sort code låter som clearingnummer men det ska du inte skriva in nånstans däremot ska bankens BIC/SWIFT kod skrivas in.

 

har du fsb kan du räkna ut IBAN här: http://www.foreningssparbanken.se/cgi-bin/fspbweb.cgi?frameset=25268

 

2.

Vet inte, jag valde SEK iaf

 

IBAN-numret anger jag sedan som account number eller?

SWIFT-koden har jag skrivit in längst ner, men den är ju optional. Så frågan är vad bank code/sort code samt check digit är... =o

 

Ja IBAN är ju då accountnumber

 

Angående det andra fattar jag inte. Fyllde ju själv i det där i måndags och har för mig att det jag angav var, IBAN. Bankens namn. Bankens SWIFT, bankens land, bankens stad. Och inget mer. De måste ju ha ändrat sidan eller nått. Du har inte lust att lägga upp en screenshot av hur det ser ut (jag kan inte se det eftersom jag redan reggat ett bankkonto nämligen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många dagar tog det för er att få "mikrobetalningen"?

Jag ansökte den dan de introducerade tjänsten men har ännu inte fått ngt.

Fick se nu i efterhand att det gick snabbare om man även fyllde i SWIFT-adressen, orkade aldrig göra det eftersom den var optional.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:lol: Det var väl inte riktigt skattekontoret som jag tyckte du skulle skicka ett mail till ;)

 

Man har rätt att ställa frågor helt anonymt till alla svenska myndigheter. De får inte ens efterforska i vem den frågandes identitet är. Allt enligt Sveriges grundlagar. Så vill man ställa en fråga till Skatteverket är det helt riskfritt att skicka in en fråga till Skatteverkets Skattejour via deras hemsida. Jag har själv ställt frågor den vägen och det fungerar alldeles utmärkt. Det tar någon dag för att få svar. Är man het i byxan kan man ringa eller gå in på närmsta kontor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänner,

 

Jag hittade en notis på Flashback, som kanske kan vara av intresse. Den gäller iofs. ränteinkomster, men om man läser mellan raderna verkar det ju som om EU-länderna ska ha automatiskt informationsutbyte för alla banker. Nu säger väl sig Neteller inte vara någon bank. Men, men.

 

EU stoppar skatteflykt

 

I över tolv år har EU arbetat för att införa beskattning av sparmedel. Förhandlingarna har ofta varit hårda och särskilt Luxemburg har motsatt sig att lyfta banksekretessen, men den 7 juni gav EU slutligt klartecken för att införa sparandedirektivet från den 1 juli.

 

Sista hindret som klarades av var en kontroll att alla EU-länder, europeiska skatteparadis och avhängiga territorier har infört jämförbara åtgärder.

 

Enligt EU:s uppgörelse om sparskatten från den 21 januari 2003 ska två parallella system starta. (Starten sköts upp från januari i år till den 1 juli på grund av att alla länder och territorier inte uppfyllt kraven.)

 

Av EU-länderna inför 22 stycken automatiskt utbyte av skatteinformation gällande ränteinkomster för EU-medborgare bosatta i andra EU-länder.

 

Undantagen är Luxemburg, Österrike och Belgien, som inför en källskatt på 15 procent för icke bofasta EU-medborgares ränteinkomster. De tre länderna skickar 75 procent av skatteintäkterna till respektive hemland och behåller 25 procent.

 

Från 2007 stiger källskatten till 20 procent och 2010 höjs den slutligen till 35 procent. De tre EU-länderna ska övergå till automatiskt informationsutbyte "om och när" Schweiz accepterar att utbyta skatteinformation enligt de enklare OECD-reglerna. Schweiz har gått med på att införa en källskatt upp till 35 procent.

 

Schweiz och fyra små europeiska skatteparadis (Andorra, Liechtenstein, Monaco och San Marino) inför alltså "likvärdiga" regler.

 

Det gör även avhängiga territorier, som brittiska kanalöarna Guernesey, Isle of Man och Jersey, brittiska karibiska öar Anguilla, Caymanöarna, Jungfruöarna, Montserrat och Turks och Caicos, samt nederländska öar Antillerna och Aruba.

 

[2005-06-09]

 

http://www.flashback.se/showarticle.php?id=279

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja blir tokig, har snackat me samma kille 4 ggr på neteller livesupport.

 

i förrgår hade ja fått mitt bankkonto verifierat. så då ville ja sätta över pengar å kolla så allt funkar.

 

knappa in allt å godkände, står att allt gått väl å pengarna är ivägskickade. sen går ja tillbaka å kollar account, står fortfarande att ja har lika mycke pengar kvar, å går ja in för att göra en ny withdrawal står de "You currently have no uncleared Direct Debit's at this time".

 

snacka me support, fick svaret att ja måste göra de me internet explorer, mozilla går inte (konstigt eftersom ja kommer igenom alla steg)

nåja testar me explorer, fortfarande samma summa pengar kvar, å att ja inte har nå väntande banktransaktioner. blir förbannad, in på chatten, samma kille igen :)

 

så ja frågar om alla heter jason på support eller om ja bara råkat komma till samma kille, visar sej att de är samma jason å nu vill han ha min security question.

 

svarar "xxx xx xxx" å får svaret, "your close".

ja måste tydligen svara exact va de va, även fast ja egentligtn svarat samma sak.. får prova x antal ggr till innan han ger ledtråden att de bara är ett ord :) tack tack.

 

ja frågar om ja kommer få mail eller se transaktionen under account, och får svaret att de kommer inge mail men kommer se de under view transactions under accoundfliken.

 

sen efter å ha ingående beskrivit att efter ja gjort en withdrawal på $200 och har $500 på kontot så har ja fortfarande $500 kvar å inte $300, DÅ säger han att ja inte kommer se pengarna dragna eller under view transactions, utan de måste göras efteråt manuellt.

 

Så för att bespara er problem, sitt inte å gör 10 withdrawals bara för summan på neteller inte ändrar sej :)

ja får väl berätta om ett par dar om ja fått nå pengar överförda alls

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

text

 

Vad kul att det är fler som råkat ut för det. Sitter faktiskt här och undrar om min överföring gick igenom eller inte eftersom jag också fortfarande har samma summa kvar.

Jag mejlade supporten men de har inte svarat än (kanske haft 6-7h på sig)

Men då är det bara att vänta och se om man får några pengar om ett par dar då :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nån som haft problem med autosvar från Neteller när ni fört från Neteller kontot till ex. 24h...

 

idag förde jag över en hel del, för varje överföring så blev den accepterad, sedan fick jag mail om att den inte accepterats för den gick över nån limit, men jag har Premier account!! verkar grymt skumt, och även fst den sa att överföringen nekats, så kom pengarna till 24h OCH det står på neteller under transactions "Accepted" på alla!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nån som haft problem med autosvar från Neteller när ni fört från Neteller kontot till ex. 24h...

 

idag förde jag över en hel del, för varje överföring så blev den accepterad, sedan fick jag mail om att den inte accepterats för den gick över nån limit, men jag har Premier account!! verkar grymt skumt, och även fst den sa att överföringen nekats, så kom pengarna till 24h OCH det står på neteller under transactions "Accepted" på alla!!

 

Jag har precis samma "problem" två gånger så har jag fått mail om att transactionen inte gått igenom för att det är mer än vad jag får eller har på kontot, men pengarna har ändå dragits och kommit in där dom skulle...

 

Dom verkar inte direkt ha buggkollat sådär jättebra innan dom släppte det här som dom ändrat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

text

 

Vad kul att det är fler som råkat ut för det. Sitter faktiskt här och undrar om min överföring gick igenom eller inte eftersom jag också fortfarande har samma summa kvar.

Jag mejlade supporten men de har inte svarat än (kanske haft 6-7h på sig)

Men då är det bara att vänta och se om man får några pengar om ett par dar då :)

 

Samma här. Jag har inte ens brytt mig om att maila support eftersom det hände samma sak förra (vilket även var första) gången jag försökte göra en wire transfer för en dryg vecka sen. Efter ett par dagar drogs pengarna på NETeller, men sen kom de tillbaks två dagar senare av outgrundlig anledning (vilket jag som jag nämt tidigare fick böta $20.95 för). Förmodligen har någon knappat in fel siffror.

 

Jag har bättre hopp om att det ska gå igenom denna gången, då jag själv har fått skriva in min kontoinformation och att jag trots allt redan har fått 35 öre insatt vilket visar att kedjan fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många dagar tog det för er att få "mikrobetalningen"?

Jag ansökte den dan de introducerade tjänsten men har ännu inte fått ngt.

Fick se nu i efterhand att det gick snabbare om man även fyllde i SWIFT-adressen, orkade aldrig göra det eftersom den var optional.

 

Fyllde i IBAN och SWIFT i stort sett direkt de kom upp i måndags. Inte ett spår av min mikroinsättning till FSB ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyllde i IBAN och SWIFT i stort sett direkt de kom upp i måndags. Inte ett spår av min mikroinsättning till FSB ännu.

Skumt... jag fick min igår och gjorde direkt en riktig cashout. Nu väntar jag spänt på att se om pokerleksakspengarna i Neteller kan förvandlas till riktiga pengar på bankkontot :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick svar från supporten idag att dendär banktransfergrejen inte funkar för oss internationella kunder :)

man får maila till memberwire@neteller.com uppge namn, epost, telefonnr, accountid å hur mycke man vill överföra så kontaktar dom en.

 

har precis gjort de. får se när ja får svar

 

Det där var fan det värsta jag har hört. Funkar den inte för att de har något problem som ska lösas eller tänker de inte få det att funka?

 

Nåja, håll oss uppdaterade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:lol: Det var väl inte riktigt skattekontoret som jag tyckte du skulle skicka ett mail till ;)

 

Man har rätt att ställa frågor helt anonymt till alla svenska myndigheter. De får inte ens efterforska i vem den frågandes identitet är. Allt enligt Sveriges grundlagar. Så vill man ställa en fråga till Skatteverket är det helt riskfritt att skicka in en fråga till Skatteverkets Skattejour via deras hemsida. Jag har själv ställt frågor den vägen och det fungerar alldeles utmärkt. Det tar någon dag för att få svar. Är man het i byxan kan man ringa eller gå in på närmsta kontor.

 

Är du säker på det. Kommer ihåg att det var en kille som hade vunnit 25000kr i 25 år lr något sånt på triss. Han hade mailat till rsv och frågat ifall man skulle skatta dessa pengar. Det som hände var att rsv hade spårat denna kille via ip-nummer och eftertaxerat han. Så personligen så tänker jag låta er på pf sköta all kontakt med ev. myndigheter ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick svar från supporten idag att dendär banktransfergrejen inte funkar för oss internationella kunder :)

man får maila till memberwire@neteller.com uppge namn, epost, telefonnr, accountid å hur mycke man vill överföra så kontaktar dom en.

 

har precis gjort de. får se när ja får svar

 

Det låter helt knasigt. Så var det tidigare, men nu har de ju visat att de klarar av att föra över pengar utan den krångliga metoden (eftersom mikrobetalningen kommit in). Jag tror/hoppas att du har fått tag på en supportperson som inte har någon koll. I min kafkakamp där jag försöker få tillbaks pengar de har dragit för ett av deras misstag fick jag bl.a. följande svar idag från NETeller:

 

Once you have registered your banking information and verified it, you will be able to do a wire request on line.

 

Vilket talar emot att de skulle behöva ringa upp.

 

Och att det inte skulle funka för internationella kunder verkar också tokigt; varför skulle de annars ha andra val än USD för valuta på sitt bankkonto? (Eller kanske pund eftersom vi numera faller under den brittiska delen.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick svar från supporten idag att dendär banktransfergrejen inte funkar för oss internationella kunder :)

man får maila till memberwire@neteller.com uppge namn, epost, telefonnr, accountid å hur mycke man vill överföra så kontaktar dom en.

 

har precis gjort de. får se när ja får svar

 

Vet inte varför du blev glad av det svaret, själv så blir jag förbannad. Efter att ha krävt en massa uppgifter om bankkontot för att man ska kunna uppgradera neteller-kontot så ska det ******* fungera med transfers också.

Hoppas verkligen att det är nått tillfälligt problem som dom ska lösa. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick svar från supporten idag att dendär banktransfergrejen inte funkar för oss internationella kunder :)

man får maila till memberwire@neteller.com uppge namn, epost, telefonnr, accountid å hur mycke man vill överföra så kontaktar dom en.

 

har precis gjort de. får se när ja får svar

 

Det verkar stämma.. eller.. det har iaf inte ens dragits några pengar ifrån mitt konto ett dygn efter att jag gjorde min bank wire transfer online :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, kommer minitransfern automatiskt eller måste man requesta den?

 

Om du har bett om verifiering kommer den automatiskt. Du kommer att få ett mail om att den är på gång; har du inte fått det kanske något är fel.

 

Förresten så angav jag nog inget bankkontonummer utan jag såg bara rader där jag skulle ange Swift och IBAN samt bankens namn och telefonnummer och valuta. Har jag gjort något fel tros?

 

IBAN är ditt bankkontonummer, så nej, du har inte gjort något fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dear Bengt.

 

Transfers from your NETeller account to your registered bank account are free of charge.

If you have any questions, please contact our Customer Service Department.

 

 

-----------------------------------------------

How much is the fee for a banktransfer to swedishbank?

 

Best regards

Bengt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...