Gå till innehåll

Floppa låg kåk, linje? [Micro]


Luskan

Recommended Posts

En situation som uppstår med jämna mellanrum är då man floppar den lägre kåken.

 

Tex:

 

Hero: [Ts Tc X X]

 

Flop: [Ks Kh Th]

 

 

Vilken linje tar vi här?

 

Man vill ju inte att någon med Kxxx ska få gratiskort och man vill samtidigt inte gräva ner sig allt för djupt om han sitter på KTxx. Vill inte heller ge bort gratiskort till AAxx, QQxx eller JJxx.

 

Är det Bet-syn som gäller och sen bita ihop om han visar upp högre kåk?

 

Det är ju ganska beroende på hur många spelare som ser floppen men på micronivåerna så är det typ i snitt 5.

 

Tack på förhand!

 

//Luskan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många som är med i potten är naturligtvis viktigt för hur vi ska gå vidare i handen. Men än viktigare är våran position.

 

I tidig pos. checkar jag denna för att se hur dom andra agerar. Blir det rund check kommer jag potta dom flesta turnkort.

 

I sen position bettar jag denna alla dagar i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får hålla med dig sebbeL. Men om det blir rundcheck och turnkort är ett ytterligare i antingen steg/färg drag är det fold, men annars är det bara att betta sönder turnkort hårt och i sen pos bettat ut max om ingen raisat 3/4 pot eller mer,

 

Man kan ju alltid välja att value betta om man sitter i tidig pos efter en sån flopp, betta minsta möjliga då och lägg om du får en raise större än 1/2 pott.. i min åsikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får hålla med dig sebbeL. Men om det blir rundcheck och turnkort är ett ytterligare i antingen steg/färg drag är det fold, men annars är det bara att betta sönder turnkort hårt och i sen pos bettat ut max om ingen raisat 3/4 pot eller mer,

Man kan ju alltid välja att value betta om man sitter i tidig pos efter en sån flopp, betta minsta möjliga då och lägg om du får en raise större än 1/2 pott.. i min åsikt.

 

Hur menar du där? Sitter ju redan på en färdig kåk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får hålla med dig sebbeL. Men om det blir rundcheck och turnkort är ett ytterligare i antingen steg/färg drag är det fold, men annars är det bara att betta sönder turnkort hårt och i sen pos bettat ut max om ingen raisat 3/4 pot eller mer,

 

Man kan ju alltid välja att value betta om man sitter i tidig pos efter en sån flopp, betta minsta möjliga då och lägg om du får en raise större än 1/2 pott.. i min åsikt.

 

Färg stege

 

Fyrtal

 

Kåk

 

Färg

 

Stege

 

Triss

 

Två par

 

Ett par

 

Högsta kortet

 

 

Ha en lista brevid datorn när du lirar, hjälper sjukt mycket:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det Bet-syn som gäller och sen bita ihop om han visar upp högre kåk?
På floppen får jag gärna in hela stacken om inte FI är överdrivet nitig men även då är det svårt att hitta foldknappen. Frågan är om det ens är värt att lägga någon gång, då vissa ser K och straightflushdrag++ som en färdig hand. Speciellt om vi själva varit inne med halvkassa händer innan.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På floppen får jag gärna in hela stacken om inte FI är överdrivet nitig men även då är det svårt att hitta foldknappen. Frågan är om det ens är värt att lägga någon gång, då vissa ser K och straightflushdrag++ som en färdig hand. Speciellt om vi själva varit inne med halvkassa händer innan.

 

Stackdjup på dig själv och Fi måste väl vara något som du har i åtanke...

Kan ju inte bara dega in 400BB och hoppas att Fi är en fisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stackdjup på dig själv och Fi måste väl vara något som du har i åtanke...

Kan ju inte bara dega in 400BB och hoppas att Fi är en fisk.

 

Jo, det kan man. :D Nej, man ska nog kunna lägga ibland oxå. Dock så brukar jag lämna bordet ifall någon annan har mer än två inköp och vi täcker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...