devalanteriel Postad 25 April , 2010 Rapport Postad 25 April , 2010 Varning: gå absolut INTE in på en sida som kallar sig "poker bluffen . nu" (fast utan mellanslag, jag lade in det i spamfiltret direkt). De har gått in här i dag och masspammat forumet, vilket jag tog bort direkt. Hemsidan innehåller java-applets som försöker få access till din dator. Jag vet inte varför, för jag är inte så jävla dum att jag trycker "javisst, vill du ha mina lösenord med?"-knappen, men jag betvivlar att det är för att ladda upp bilder på rosor. Citera
splashy Postad 25 April , 2010 Rapport Postad 25 April , 2010 Fega jävlar som använder .nu .... Jag tror möjligtvis att ni kan få ut informationen om vem som äger domänen genom att skicka ett mail till support@nic.nu. En polisanmälan skulle sitta fint... Inte minst för spam, rätt höga böter. Citera
Joeduck Postad 25 April , 2010 Rapport Postad 25 April , 2010 Svindelinfo var reggad av någon "kuk blaha", troligen finns förövarna på flashback. Startades en tråd igår som heter: "hur får jag folk att gå in på min java-drive-by-download-sida?".. En som blev infekterad via svindelinfo blev av med pengar på sitt CC samma dag. Citera
Joeduck Postad 25 April , 2010 Rapport Postad 25 April , 2010 Bägge sidorna nere? Ingen som har en kopia av jar filen? Citera
Recommended Posts