Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Den här handen utspelade sig i Sverigerankingen igår och en diskussion utbrast vid pokerbordet i min källare då jag samtidigt satt och spelade cashgame live.

1000.00/2000.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 21 april 2010 23:18:03

SVERIGERANKINGEN (Vanlig /Turnering )

Plats 1: rosjon (16392.00)

Plats 2: TripleFoul (53058.00)

Plats 3: Unknown (0.00)

Plats 4: High (13675.00)

Plats 5: Unknown (0.00)

Plats 6: jokkede (56737.00)

Plats 7: Unknown (0.00)

Plats 8: romocola (38334.00)

Plats 9: HP1 (76384.00)

Plats 10: Walldeman (41634.00)

TripleFoul lägg LM 1000.00

High lägg SM 2000.00

** Giv **

rosjon [8r, 8h>

TripleFoul [N/A, N/A>

High [N/A, N/A>

jokkede [N/A, N/A>

romocola [N/A, N/A>

HP1 [N/A, N/A>

Walldeman [N/A, N/A>

*** Bet Runda 1 ***

jokkede Höj till 8000.00

romocola Lägg

HP1 Lägg

Walldeman Lägg

jokkede som har en relativt stor stack höjer alltså till 8000 UTG när jag sitter på par i åttor, kan jag hitta vik här? Varför?

Ska jag ställa? Varför?

Postad

Är ni nära bubblan? I pengarna redan?

Vi står ju antagligen en liten bit under 50% mot hans range och har dessutom fem spelare bakom oss som kan vakna upp med något . Jag skulle nog vikt vid bubblan iaf. Det var väl antar i potten också? Känns som att det om inte annat skulle kunna väga över till att spela handen i alla andra lägen. Jag utgår från att FE:n är 0 eftersom han får åtminstone 3,5-1 för syn

Postad
Så tänkte jag med men motargumentet är att det är bättre att vänta och vara först in med 72 i nästa pott (med fold equity)än att ta 50% i bästa fall nu.

Motargumentet för DET är....

Hur mycket FE har vi med våran stack, och positionen vi har i nästa hand?

Vad är sannolikheten för att ingen öppnar potten i nästa hand också??:P

Jag gissar på att det är ganska lite som säger att "nästa hand" har -mer- equity än detta läge.

Sen finns det en faktor till som jag gärna avskyr. Och det är det faktum att blindsen är på väg att gå upp IGEN, och vi MÅSTE dubbla upp för att klara det. Då har jag gärna 88 för en sann 50% än 8-3o. Folk är medvetna nu för tiden om vilka typer av händer vi vill ha in mot en shortstackshove. Väldigt medvetna.

Men ta inte mina råd, jag spelar inte turneringar. För jag vet vad som är "rätt" och det känns inte logiskt för mig. Om ni tycker att jag är ute och cyklar så skyller jag på någon annan. ;)