Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Är det fler än jag som har fått handen A-4, och trott att det var A-A? 4an kan ju faktiskt, om man är full Och/eller trött se ut som ett A...Hände mig igår när jag spelade och var smått full och lite småtrött, en snubbe gick all-in och jag synade...

Visserligen träffade jag 4an och vann mot hans A-K men ändå...:-)

Så vad har jag lärt mig? Spela aldrig om du är full/trött!

Postad

Nix, om man smyger med korten, så ser lilla böjjen på trean likadan ut som lilla böjjen på knekten.

Det har hänt flera gånger. En gång har jag avslöjjat mig själv med tanken "konstigt med två ruterknektar i leken"...

Postad

det brukar hända med mig när jag har Q6, en gång på en homegame tunna gick jag all in med QQ och ena visa AJ.

Tänkte då att yes! halva inne men blev ju besviken när man vände korten

Postad
Jag fick A4 i en liveturnering och blixtsynar ens jätteallin. Han slänger upp KK och jag kastar upp mina förmodade AApå ett kaxigt sätt. Hela bordet bara stirrade på mig efter den handen. :oops:

"but they were sooted!"

Postad
Jag fick A4 i en liveturnering och blixtsynar ens jätteallin. Han slänger upp KK och jag kastar upp mina förmodade AApå ett kaxigt sätt. Hela bordet bara stirrade på mig efter den handen. :oops:

"but they were sooted!"

Tyvärr var det inte ens så väl. Iofs hade jag nog tittat en extra gång om jag såg två spaderess. :roll:

Postad
Det har hänt flera gånger. En gång har jag avslöjjat mig själv med tanken "konstigt med två ruterknektar i leken"...

Men det var för bra värde på spelet ändå för att avslöja detta fusk med kortleken? ;)

Det jobbigaste är ju när man läser bordet fel...

- Jag har nötterna.

- Jag också, vi splittar antagligen.

*korten läggs upp*

- Du har fan inte nötterna!

- Va? Jo! Oj. Nej. Fan.

- Du drar dött.

*skamsen slaskparre utslagen första handen*

Så går det om man ska spela PLO-turnering och inte har koll...

Postad

Jodå det händer då och då att man mistar sig. En gång trodde jag att jag fick nötfärgen men såg senare att det var inte tre spader ute utan 2 spader och en klöver.. så det kan gå..

Postad

jag har lyckats trycka med 42o när jag var shortstackad på en hemmaturnering en gång. behövde sno blindsen så egentligen kanske jag skulle ha tryckt med vilka två kort som helst i det läget. blev bara väldigt tråkigt när jag fick syn och trodde att jag hade en halvchans iaf.

en annan sak är att min polare har nån sån Empire Poker-kortlek där essen inte längre är A utan E och knektarna tydligen är har fått ett B eller något liknande som tecken. där kollar man ner på AJ och tror att man har två ess och är odödlig.

Postad
jag har lyckats trycka med 42o när jag var shortstackad på en hemmaturnering en gång. behövde sno blindsen så egentligen kanske jag skulle ha tryckt med vilka två kort som helst i det läget. blev bara väldigt tråkigt när jag fick syn och trodde att jag hade en halvchans iaf.

Hmm, nu var ju iofs hela grejen att jag trodde det var AA :roll:

Men vem har inte tryckt med 42o UTG ? (ps. min mötte KK och träffa 2par)

Postad

Nu råkar det ju vara så att 2/3 av alla som spelar nätpoker misstar A4 för AA, båda spelas på exakt samma sätt, syna glatt all-in och om inte degen är inne pre-flop så är det ju bara att lasta in om man får man syn på ett A på floppen...

Nej, jag är inte bitter... :cry:

Postad
Nix, om man smyger med korten, så ser lilla böjjen på trean likadan ut som lilla böjjen på knekten.

Haha ok i livepoker kan jag gå med på det, hade ju vart värre om du hade spelat på internet och missat hela den kläda delen av kortet:D