adde_snoppskalle Postad 2 Juni , 2005 Rapport Postad 2 Juni , 2005 Är det fler än jag som har fått handen A-4, och trott att det var A-A? 4an kan ju faktiskt, om man är full Och/eller trött se ut som ett A...Hände mig igår när jag spelade och var smått full och lite småtrött, en snubbe gick all-in och jag synade... Visserligen träffade jag 4an och vann mot hans A-K men ändå... Så vad har jag lärt mig? Spela aldrig om du är full/trött! Citera
gdaily Postad 2 Juni , 2005 Rapport Postad 2 Juni , 2005 Jag har flera gånger sett fel på knektar! och treor! (live, mörkpoker).... Citera
adde_snoppskalle Postad 2 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 2 Juni , 2005 Jag har flera gånger sett fel på knektar! och treor! (live, mörkpoker).... haha hur fan lyckas du med det? Citera
Hjort Postad 2 Juni , 2005 Rapport Postad 2 Juni , 2005 jag brukar kunna blanda ihop treor och åttor. Har också för mig att jag sett fel på A:et, trott att det var en fyra och dumpat AA. Citera
emilio_barzini Postad 2 Juni , 2005 Rapport Postad 2 Juni , 2005 Japp visst har man smygit fram A4 och trott det varit AA Dock har jag alltid upptäckt att det inte var AA innan jag gjorde något så jag har aldrig förlorat på det. Citera
adde_snoppskalle Postad 2 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 2 Juni , 2005 Skönt iaf att veta att man inte är ensam... Men att blanda ihop 3or och knektar, du måste ha vart både full, hög och inte ha sovit på några veckor... Citera
gdaily Postad 2 Juni , 2005 Rapport Postad 2 Juni , 2005 Nix, om man smyger med korten, så ser lilla böjjen på trean likadan ut som lilla böjjen på knekten. Det har hänt flera gånger. En gång har jag avslöjjat mig själv med tanken "konstigt med två ruterknektar i leken"... Citera
salo Postad 2 Juni , 2005 Rapport Postad 2 Juni , 2005 det brukar hända med mig när jag har Q6, en gång på en homegame tunna gick jag all in med QQ och ena visa AJ. Tänkte då att yes! halva inne men blev ju besviken när man vände korten Citera
eurythmech Postad 2 Juni , 2005 Rapport Postad 2 Juni , 2005 På nätet händer det titt som tätt att jag misstar A4 för AA, men har hittills inte hunnit så långt att jag spelat den i tron att den var AA dock. Citera
Trolldeg Postad 2 Juni , 2005 Rapport Postad 2 Juni , 2005 Jag fick A4 i en liveturnering och blixtsynar ens jätteallin. Han slänger upp KK och jag kastar upp mina förmodade AApå ett kaxigt sätt. Hela bordet bara stirrade på mig efter den handen. Citera
eurythmech Postad 2 Juni , 2005 Rapport Postad 2 Juni , 2005 Jag fick A4 i en liveturnering och blixtsynar ens jätteallin. Han slänger upp KK och jag kastar upp mina förmodade AApå ett kaxigt sätt. Hela bordet bara stirrade på mig efter den handen. "but they were sooted!" Citera
Trolldeg Postad 2 Juni , 2005 Rapport Postad 2 Juni , 2005 Jag fick A4 i en liveturnering och blixtsynar ens jätteallin. Han slänger upp KK och jag kastar upp mina förmodade AApå ett kaxigt sätt. Hela bordet bara stirrade på mig efter den handen. "but they were sooted!" Tyvärr var det inte ens så väl. Iofs hade jag nog tittat en extra gång om jag såg två spaderess. Citera
parre Postad 2 Juni , 2005 Rapport Postad 2 Juni , 2005 Det har hänt flera gånger. En gång har jag avslöjjat mig själv med tanken "konstigt med två ruterknektar i leken"... Men det var för bra värde på spelet ändå för att avslöja detta fusk med kortleken? Det jobbigaste är ju när man läser bordet fel... - Jag har nötterna. - Jag också, vi splittar antagligen. *korten läggs upp* - Du har fan inte nötterna! - Va? Jo! Oj. Nej. Fan. - Du drar dött. *skamsen slaskparre utslagen första handen* Så går det om man ska spela PLO-turnering och inte har koll... Citera
cafka Postad 2 Juni , 2005 Rapport Postad 2 Juni , 2005 Men svenska bajskortlekar vid live-spel då.. Kn istället för J. "WOHO KK!.. Eller vänta.." Citera
Emilio Postad 2 Juni , 2005 Rapport Postad 2 Juni , 2005 Jodå det händer då och då att man mistar sig. En gång trodde jag att jag fick nötfärgen men såg senare att det var inte tre spader ute utan 2 spader och en klöver.. så det kan gå.. Citera
Kjell Postad 2 Juni , 2005 Rapport Postad 2 Juni , 2005 Väldigt ofta jag till en början tror att jag har AA när jag ser ner på A4, nyhetens behag försvinner oftast rätt snabbt dock. Citera
ades_va Postad 2 Juni , 2005 Rapport Postad 2 Juni , 2005 För inte så länge sen tryckte jag med A4 Citera
Bogust Postad 2 Juni , 2005 Rapport Postad 2 Juni , 2005 För inte så länge sen tryckte jag med A4 De har jag också gjort Men då var jag full och det var tack och lov bara en 10$ SNG så det gjorde inte så mkt Citera
harcourt Postad 2 Juni , 2005 Rapport Postad 2 Juni , 2005 jag har lyckats trycka med 42o när jag var shortstackad på en hemmaturnering en gång. behövde sno blindsen så egentligen kanske jag skulle ha tryckt med vilka två kort som helst i det läget. blev bara väldigt tråkigt när jag fick syn och trodde att jag hade en halvchans iaf. en annan sak är att min polare har nån sån Empire Poker-kortlek där essen inte längre är A utan E och knektarna tydligen är har fått ett B eller något liknande som tecken. där kollar man ner på AJ och tror att man har två ess och är odödlig. Citera
Holmees Postad 2 Juni , 2005 Rapport Postad 2 Juni , 2005 Ser alltid fel på färgen på korten, samt 9or och 8or Mår ganska dåligt utav detta Citera
Ekenstar Postad 2 Juni , 2005 Rapport Postad 2 Juni , 2005 Ser alltid fel på färgen på korten Använd fyrfärgskortlek i sådana fall Citera
ades_va Postad 2 Juni , 2005 Rapport Postad 2 Juni , 2005 jag har lyckats trycka med 42o när jag var shortstackad på en hemmaturnering en gång. behövde sno blindsen så egentligen kanske jag skulle ha tryckt med vilka två kort som helst i det läget. blev bara väldigt tråkigt när jag fick syn och trodde att jag hade en halvchans iaf. Hmm, nu var ju iofs hela grejen att jag trodde det var AA Men vem har inte tryckt med 42o UTG ? (ps. min mötte KK och träffa 2par) Citera
Hobster Postad 2 Juni , 2005 Rapport Postad 2 Juni , 2005 Nu råkar det ju vara så att 2/3 av alla som spelar nätpoker misstar A4 för AA, båda spelas på exakt samma sätt, syna glatt all-in och om inte degen är inne pre-flop så är det ju bara att lasta in om man får man syn på ett A på floppen... Nej, jag är inte bitter... Citera
Rollin Postad 3 Juni , 2005 Rapport Postad 3 Juni , 2005 Men svenska bajskortlekar vid live-spel då.. Kn istället för J. "WOHO KK!.. Eller vänta.." *känner igen mej* Citera
adde_snoppskalle Postad 3 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 3 Juni , 2005 Nix, om man smyger med korten, så ser lilla böjjen på trean likadan ut som lilla böjjen på knekten. Det har hänt flera gånger. En gång har jag avslöjjat mig själv med tanken "konstigt med två ruterknektar i leken"... Haha ok i livepoker kan jag gå med på det, hade ju vart värre om du hade spelat på internet och missat hela den kläda delen av kortet:D Citera
Recommended Posts