Gå till innehåll

Entraction klienten fryser på kvällstid?


Aeis

Recommended Posts

Har nyligen testat spela på Potraiser. Det går fint om jag spelar under förmiddagen. Men under kvällstid så fryser allt i ett par sekunder lite då och då.

Numer spelar jag inte alls under kvällen då jag inte vill riskera att donkfolda nötterna pga lagg.

 

Någon som har en tänkbar lösning så att inte klienten fryser under kvällstid?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har aldrig haft problem med det. Däremot har jag polare som har dessa problem, skulle gissa att det är nån drivrutin som strular?! tyvärr ingen bra lösning på det förutom att köpa ny dator. :roll:

 

oj vad många nya datorer jag skulle haft om det var enda lösningen.

 

Du kan ju börja med att testa från annan dator hemma (som inte laggar mot potraiser på stan) . Utesluter din dator samt ser om det är uppkopplingen som är problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har det någonsin fungerat bra på B2B?

Fick nyligen en bra deal med PotRaiser och satte in lite pengar.

Har inte spelat där på 2 år, vad förvånad jag blev att det fortfarande fungerade så dåligt. Orka sitta och traggla med skiten när det laggar och håller på samt att klienten har en hel del i övrigt att önska. Tack och hej B2B.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte datorn eller mitt internet det är fel på för har på ipoker klienten och spelar finfint på den samtidigt som entraction låser sig.

Idag började det smålagga lite vid kl 5 men det var överkomligt. Nu 40 min senare däremot så låser sig hela klienten i lika lång tid som jag har att agera och jag var därmed tvungen att stänga ner:/

 

Har forumet någon representant från entraction?

Verkar ju vara ett vanligt problem detta. De förlorar ju stora pengar på att ha det såhär...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också varit med om lagg på entraction(potraiser), men det har alltid varit när jag har spelat vädligt länge, 4-5h. Jag antog att det var javan som ballat ur, käkat upp allt minne eller dyl. för jag har aldrig varit med om någon lagg tidigt i en session oavsett tid på dygnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Hej,

 

Väcker lite liv i tråden.

Har precis gjort comeback på NoiQ och spelar 12 bord. Efter cirka 1 - 2 timmar börjar klienten att lagga, precis som ovanstående vittnar om. Samma sak var det förra året när jag lirade upp till 18 bord. Efter ett tag var det ospelbart. Är det någon som vet vad problemet är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...