Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

1. Förlåt om jag lagt den fel(flytta den isåfall mod, jag var lite stressad)

2. Förlåt om frågan besvarats på annat ställe i forumet, jag sökte, men än en gång var jag lite stressad.

3. Jag vet vad google är, men åter igen, jag är stressad.

Till problemet. En bekant med mindre vana från meck med pokerprogramvaror+pokertracker ringde i förmiddags och bad om lite hjälp med att få igång sin tracker till pokerstars. Det gick utmärkt fram till att han nämnde att han använder samma namn på en boss-site vars handhistory också finns inläst i databasen. Jag har själv inte haft samma "situation" och blev lite fundersam. När man söker på nicket ifråga dyker bossnamnet bara upp.

Så hur får jag fram "pokerstars-nicket"?

Kan även passa på att fråga ifall det är något speciellt med huden för pokerstars? Jag prata bara med han i 25min, då dök HUDen inte upp.

Nu måste jag stressa iväg, så läser senare, tack på förhand.

Postad

Är det inte så att bosshänder (iaf SEK-händer på SvS) läses in som händer på nån annan site (party/stars?)? Isf har vi ett problem där, och det löser man väl genom att läsa in SEK-händerna i en databas och $-händerna i en annan?

Har inte meckat med det där direkt, så jag ger inte jättehöga odds på att jag har fel.

Postad
Hur gör jag/han det?

Använt PT3 länge, men aldrig haft behovet av att filtrera något :D

Man trycker på knappen "Filters" i det övre högra hörnet, svårt va? ;)

Är det inte så att bosshänder (iaf SEK-händer på SvS) läses in som händer på nån annan site (party/stars?)? Isf har vi ett problem där, och det löser man väl genom att läsa in SEK-händerna i en databas och $-händerna i en annan?

Har inte meckat med det där direkt, så jag ger inte jättehöga odds på att jag har fel.

Importerar man med HH-converter blir dom i party format. Varför man nu skulle vilja göra det när PT3 har fullt boss stöd.

Postad
Importerar man med HH-converter blir dom i party format. Varför man nu skulle vilja göra det när PT3 har fullt boss stöd.

Som sagt, jag har inte meckat mycket med det där, och inte alls sen PT3 kom.

OT: Har PT3 stöd för olika valutor också?

Postad

Jag är ingen mästare av mångcitat inlägg, så skippar det helt.

1. tack för hjälpen med filter, jag är fan blind, men det verkade inte hjälpa han.

Som det verkar så läses alltså pokerstarshänderna in, men får inte fram dom överhuvudtaget =/. Under import så ser man att den hittar händerna och läser in dom, men var i helvete tar de vägen!?

Postad

Även om han heter samma sak på båda siterna så behandlas de som olika spelare. De borde dock båda dyka upp i listan över spelare, kan man tycka.

Prova dock att plocka fram statsen för hans bossprofil, och sedan klicka på länken "Edit" under texten "Aliases" bredvid Notes-rutan i General-tabben. Där kommer det upp en (troligtvis tom) lista över nicknames på andra siter som är kopplade till hans Boss-profil. Klicka på "Add" och försök söka fram hans Stars-profil i den lista som dyker upp och lägga till den.

Om det funkar så vet PT nu att det är samma spelare på båda siterna, och vid en sökning på hans nick kommer data från båda siterna komma upp.

Postad

Problemet kvarstår, men kanske har informationen jag angivit inte varit tillräcklig/helt korrekt.

Det verkar som att händerna inte ens går in i trackern, vilket jag finner än mer konstigt. Angiven mapp ska vara den korrekta, i mappen FINNS handhistorik från spelade händer. Hitta något - när jag googla - om att man ev behövde köra starsklienten som administratör? rätt? fel?