Gå till innehåll

Två osäkra KK - SvS


Recommended Posts

Synar jag flop synar jag turn i första och sedermera även river, men jag får nästan alltid in det med din stacksize på flop. Hans range kommer att bestå av många par, kombos etc vilket du står dig bra mot (har ju :Kd: också). Degar i princip alltid andra när jag sitter 100bb djupt med samma motivering.

 

Btw är det oftast inte särskilt bra att släppa QQ+ på farliga brädor på .25/5 på svs. Hoppas att jag inte låter dryg försökte hålla mig kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standard fast det är två helt olika spelartyper? Är lite osäker, men jag jobbar mkt på att släppa QQ+ på jobbiga brädor.

 

Du ska inte släppa QQ+ på jobbiga brädor. Kommer Q72 utan färgdrag och någon raisear ja då kan du eventuellt börja fundera på att släppa.

 

Hand 1; Syn turn

 

Hand 2; Få in smeten på flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Första handen känns ju jätteskum. Skulle han verkligen beta turn med ett set när färgen väl kommer? Då känns det ju hellre som typ AQ med ruter Q eller nåt. Iofs kan han också ha JTs i ruter, men det känns ändå jättekonstigt att han donkar turn i så fall.. Synar vi turn så får vi ett jobbigt beslut på de flesta riverkorten. Nej, på 0.25/0.50 trycker jag nog in resten på turn. Sen fold>syn i den ordningen. Känns som att många tighta spelare också övervärderar sina händer, så han kan ju även ha AQ utan ruter och tycker det är jättebra (zOmg tptk all-in!!!!!!!! ni vet)

 

Hand två så shovar jag flop :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...