Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hallå.

Har läst mycket i detta forum som hjälpt mig senaste månaderna,tack till alla;).

Nu tänkte jag skriva en liten tråd själv.

Har spelat på nätet sedan nyår då en kompis lurade :) in mig.

Gick naturligtvis åt h.... i början,men efter hand så lärde jag mig iallafall att inte spela varenda hand.

Senaste månaderna så har det gått skapligt och ligger nu + för första gången sedan jag började.

Spelar inte på särskilt höga nivåer,men har nu börjat spela på FL 1/2 vilket jag tycker går lite över förväntan.

ok nu till saken,tänkte köra ett nytt projekt varje månad och skriva om här.

Förra månaden hade jag som mål att bonushora så mycket jag kunde för 100$.

Så 1 maj åkte 100$ in och när månaden tog slut igår hade jag inkasserat 700$ till mitt netellerkonto.

Denna månad tänkte jag satsa på att plussa 30$ varje dag

Dessa regler har jag satt upp för mig själv:

1.Maxtid 2timmar per dag.

2.Alltid sluta när och om jag gått minst 30$+

3.Redovisa Sajt och Tid det tog och resultat här.

Just det, spelet i detta projekt är FL 1/2.

Resultat 1/6

Tid:16min

Sajt:Pacific

Vinst:32$

Ha det gott Igelkott

Postad

Jag råder dig att ha som mål att gå plus en viss summa varje vecka eller varje månad... Om du har det målet för varje dag är det lätt att du sitter och gnetar lääänge då det går dåligt, men slutar fort då det går bra.

Postad
Jag råder dig att ha som mål att gå plus en viss summa varje vecka eller varje månad... Om du har det målet för varje dag är det lätt att du sitter och gnetar lääänge då det går dåligt, men slutar fort då det går bra.

Tack för svaret.

Hm det låter logiskt men jag ska pröva detta projekt jag börjat.

Postad

:D

Jag ska följa den slaviskt ;)

Klargörande:

Har avsatt 300$ för detta projekt.

Dom är öronmärkta tar dom slut så tar dom slut då projektet dött.

Sedan kommer jag såklart spela lite bonusjakt vid sidan av för mina redan intjänade bonusar :D

Postad

Visst, det är inte speciellt logiskt att sluta då det går bra, MEN - jag har själv haft nytta av denna regel. Sätter jag upp att jag till exempel skall gå $50 plus så brukar jag hyfsat snabbt kunna gå förbi dessa $50. Slutar jag då och sätter upp samma mål nästa session brukar även det funka.

DÄREMOT - om jag bara sätter mig för att lira med samma mål men fortsätta lira om man går förbi det upsatta målet, ja då brukar det vanligtvis gå på detta vis... Jag plussar kanske $50, och fortsätter spela bra, kanske $75 plus... men så börjar jag tappa koncentrationen, sitter och gnetar och helt plötsligt är jag $40 lägre än jag började, ja då hade jag varit glad om jag slutat vid $50.

Nu beror ju detta på ett annat problem, ett problem som grundar sig i att jag som person har svårt att hålla fokus uppe... Ja, men då kan denna metod hjälpa. Jag spelar kortare stunder, jag spelar oftast bättre under denna kortare period, och kanske kanske kan det vara till gagn för hela min karriär i längden, att se hur 'aktivt' spelande faktiskt påverkar min rulle positivt.

Okej, detta blev mest flummigt, men men...

Jag tycker det är ett bra projekt även om jag som alla andra påpekar dess brister.

Postad

Är det inte bättre att sätta som mål att tjäna $30*30 under månaden istället? Blir ju bra mycket lättare skulle jag tro i och med att du inte maximerar dina vinster om du ska sluta efter att du plussat $30.

Postad

Insats Rulle Projekt 30$ om dan.

300$

Resultat 1/6

Rulle 332$

------------------------

Resultat 2/6

Tid:34min

Sajt:PokerPlex

Vinst:39$

Rulle 371$

Ha det gott Igelkott

Postad
Den här artikeln av Mike Caro kan nog vara läsvärd.

Edit: Glömde ju att säga Lycka till och hoppas du klarar av dina uppsatta mål (även om dom ser lite tokiga ut rent strategiskt.)

Hallå.

Tack.

Och artikeln var grymt bra han har verkligen ett par pointers.

Jag förstår vad han menar men när jag klarat av dagens mål och det går bra byter jag bara rulle och spelar med min bonus rulle istället,så att om jag är i en "hotstreak" bryts den inte kanske 8-)

Postad

Hade inget att göra på jobbet (Internetcafe) så jag tänkte pröva min första turnering på Pacific.

Det var en buyin på 8+0.88$.

228 spelare.

Slutade 4:a.

Prispeng 136.80$ :D

Allt som allt tog det 1h 25min.

Min bästa ITM någonsin. 8-)

Postad
Hade inget att göra på jobbet (Internetcafe) så jag tänkte pröva min första turnering på Pacific.

Det var en buyin på 8+0.88$.

228 spelare.

Slutade 4:a.

Prispeng 136.80$ :D

Allt som allt tog det 1h 25min.

Min bästa ITM någonsin. 8-)

Fan vad schysst!

Är alltid imponerad av folk som lyckas placera sig bra i turneringar, i mitt fall har det sällan gått bra när jag försökt.

Grattis!

Postad

Insats Rulle Projekt 30$ om dan.

300$

Resultat 1/6

Rulle 332$

------------------------

Resultat 2/6

Tid:34min