MikeTime Postad 2 April , 2010 Rapport Postad 2 April , 2010 Som rubriken lyder - vilken sill måste man bara ha på påskbordet? Bör laxen vara gravad, kallrökt eller luad? Enbart salt till äggen eller den lite svenssonlyxigare varianten med löjrom? Struntar du i helgskinkan? Årets påsktips är iaf Ridderhielms Limesill. Riktigt god! Citera
bjoelle Postad 2 April , 2010 Rapport Postad 2 April , 2010 Du ska naturligtvis ha alla sillsorter som överhuvudtaget säljs. Sill kan man inte få nog av kära miktime, sill ska ätas till allt, ALLTID. Bjoelles favoritsillar, utan innbördes ordning: -Currysill -Skärgårdssill -Senapssill -Miktime Citera
MikeTime Postad 2 April , 2010 Författare Rapport Postad 2 April , 2010 Du ska naturligtvis ha alla sillsorter som överhuvudtaget säljs. Sill kan man inte få nog av kära miktime, sill ska ätas till allt, ALLTID. Bjoelles favoritsillar, utan innbördes ordning: -Currysill -Skärgårdssill -Senapssill -Miktime Sötnos där! Btw - trots namnet så passar Midsommarsillen från Abba mkt bra även i påsk! Glad Pisk mvh / Hans Scheike Citera
bjoelle Postad 2 April , 2010 Rapport Postad 2 April , 2010 Sötnos där! Btw - trots namnet så passar Midsommarsillen från Abba mkt bra även i påsk! Glad Pisk mvh / Hans Scheike grr! Midsommarsillen har jag inte testat, däremot plocka jag för ett tag sen i min sillhysteri upp en sill kallad "thaisill". Det var som att slicka i sig sin spya, något så vidrigt har jag aldrig smakat innan, eller för den delen efter. Och apropå Scheike har han ju utan problem mitt drömjobb, om man kan kategorisera det som jobb. Han smiskar lite tjejer och har/hade ett skönt skägg. Härlig kille, något att se upp till. Citera
Jennez Postad 2 April , 2010 Rapport Postad 2 April , 2010 Och apropå Scheike har han ju utan problem mitt drömjobb, om man kan kategorisera det som jobb. Han smiskar lite tjejer och har/hade ett skönt skägg. Härlig kille, något att se upp till. App app app! Du skall inga andra gudar hava jämte mig. Och jag har också ett skönt skägg. Sådeså. Citera
greywolf Postad 2 April , 2010 Rapport Postad 2 April , 2010 när det gäller sill så ska det vara med vanlig inlagd sill och dessa tillbehör är goda till: saltgurka, rödbetor, kapris, röd och gul lök, surgrädde, hackade hårdkokta ägg, majo ett grovt bröd i dess rätta bemärkelse krävs för att dessa råvaror ska komma till sin rätt och finvodkan åker fram. vill man ha smak på sillen så funkar senap/pepparot lingon/rosmarin sill anis/pernod mm. de två senare funkar som måltidsdryck/ apertif med. sen ska man förstås ha lammfiol kanske göra nåt gott av en kalvstek fylla lite ägg osv. när det kommer till lax så kan man gärna köpa najadlax för lite variation. gravad och sedan kallrökt, gott så det knullar i mun. Citera
MikeTime Postad 2 April , 2010 Författare Rapport Postad 2 April , 2010 App app app! Du skall inga andra gudar hava jämte mig. Och jag har också ett skönt skägg. Sådeså. Alltså, vi vet ju alla att det är du som får pisk av Lisa. Både bokstavligt och pokermässigt. Iofs passar du i den här tråden mtp rubriken... när det gäller sill så ska det vara med vanlig inlagd sill ochdessa tillbehör är goda till: saltgurka, rödbetor, kapris, röd och gul lök, surgrädde, hackade hårdkokta ägg, majo ett grovt bröd i dess rätta bemärkelse krävs för att dessa råvaror ska komma till sin rätt och finvodkan åker fram. vill man ha smak på sillen så funkar senap/pepparot lingon/rosmarin sill anis/pernod mm. de två senare funkar som måltidsdryck/ apertif med. sen ska man förstås ha lammfiol kanske göra nåt gott av en kalvstek fylla lite ägg osv. när det kommer till lax så kan man gärna köpa najadlax för lite variation. gravad och sedan kallrökt, gott så det knullar i mun. Satan vad hungrig jag blev nu då. Mat som knullar i munnen är inte fel! Wp. donpen Reg.datum: Dec 2005 Inlägg: 1 Det här fick alldeles för lite kärlek! Citera
bjoelle Postad 2 April , 2010 Rapport Postad 2 April , 2010 App app app! Du skall inga andra gudar hava jämte mig. Och jag har också ett skönt skägg. Sådeså. Fram med riset och skippa rakningen några månader framöver så står du utan tvekan långt långt över Scheike för mig. Edit: För att inte vara helt OT vill jag bara säga att löksill suger. Citera
SasaOmerbasic Postad 2 April , 2010 Rapport Postad 2 April , 2010 MikeTime ditt fyllo. Varför i hela helvete postar du denna skiten i denna avdelningen för? Ta tag i dina problem nu , innan dem går överstyr. Nyktra till sas. on(felplacerad)t: sill é gött. Citera
MikeTime Postad 2 April , 2010 Författare Rapport Postad 2 April , 2010 Edit: För att inte vara helt OT vill jag bara säga att löksill suger. Fransk löksill suger mest. MikeTime ditt fyllo. Varför i hela helvete postar du denna skiten i denna avdelningen för? Ta tag i dina problem nu , innan dem går överstyr. Nyktra till sas. on(felplacerad)t: sill é gött. +1 (Nån överambitiös mod får gärna flytta den till rätt avdelning, förslagsvis "flerbordsturneringar" eller nåt.) Citera
bjoelle Postad 2 April , 2010 Rapport Postad 2 April , 2010 Fransk löksill suger mest. Nej, suger mest vet både du och jag vem som gör, men då går vi OT! Facit: Prostituerade Citera
Mickel Postad 2 April , 2010 Rapport Postad 2 April , 2010 Skärgårdssill På äggen duger det utomordentligt med kalles. Citera
MikeTime Postad 2 April , 2010 Författare Rapport Postad 2 April , 2010 På äggen duger det utomordentligt med FYP Citera
LAB Postad 2 April , 2010 Rapport Postad 2 April , 2010 Knorra på bra i magen efter greywolfs post.....tranbärssill är en något otippad höjdare med! Citera
Mickel Postad 2 April , 2010 Rapport Postad 2 April , 2010 FYP Är den god, har inte sett den här. Kaviar på knäckemacka mmmm. Sköj ned med en Carlsberg.. Citera
MikeTime Postad 2 April , 2010 Författare Rapport Postad 2 April , 2010 Är den god, har inte sett den här. Kaviar på knäckemacka mmmm. Sköj ned med en Carlsberg.. Japp, Ejderns är kanongod. Mycket kraftigare och saltare smak än Kalles, Svennes och de andra. Tyvärr nära dubbelt så dyr... Veckans kavvatips: Knäckemacka (typ Wasa sport), skivad rå rödlök, färskmalen svartpeppar och Ejderns kaviar! Citera
Jennez Postad 2 April , 2010 Rapport Postad 2 April , 2010 Och som vanligt inser ni inte att kaviar är fiskmens? Smaskens till sista slicken! Eller inte. Citera
Mickel Postad 2 April , 2010 Rapport Postad 2 April , 2010 Japp, Ejderns är kanongod. Mycket kraftigare och saltare smak än Kalles, Svennes och de andra. Tyvärr nära dubbelt så dyr... Veckans kavvatips: Knäckemacka (typ Wasa sport), skivad rå rödlök, färskmalen svartpeppar och Ejderns kaviar! Knäckebröd e så gott, Vika, Dala-Järna eller Leksands Fäbodknäcke. Citera
Mickel Postad 2 April , 2010 Rapport Postad 2 April , 2010 Och som vanligt inser ni inte att kaviar är fiskmens? Smaskens till sista slicken! Eller inte. In i sandlådan så gräver vi ned dej. Citera
Jennez Postad 2 April , 2010 Rapport Postad 2 April , 2010 In i sandlådan så gräver vi ned dej. Det hade varit jävligt horribelt att bli levande begravd i fiskmens. Och även om inläggen här kanske borde malas ner och gödslas i sandlådan så avstår jag. Kul för de som vill leka med hink och spade men jag hoppar. Citera
Mickel Postad 2 April , 2010 Rapport Postad 2 April , 2010 Det hade varit jävligt horribelt att bli levande begravd i fiskmens. Och även om inläggen här kanske borde malas ner och gödslas i sandlådan så avstår jag. Kul för de som vill leka med hink och spade men jag hoppar. Äter du ägg eller är det hönsmens? Citera
Jennez Postad 3 April , 2010 Rapport Postad 3 April , 2010 Äter du ägg eller är det hönsmens? Ett ägg är ett ägg. Kaviar är en massa ägg inbakade i mens. Citera
Recommended Posts