Gå till innehåll

Folda QQ preflop


Recommended Posts

Svenska spel 5-max.

Blinds 1-2

Effektiva stackar 300

 

Jag sitter UTG med QQ och raisar till 7

 

CO som kom till bordet för 10 händer sen och inte har utmärkt sig raisar till 21

 

Jag återhöjer till 60

 

CO ställer ALL in 240 till.

 

Jag foldar.

 

 

 

Vad tycker ni om det här spelet? Vi ska syna 240 för att vinna 360. Behöver alltså vinna 40% av gångerna. Gör vi det mot random FI?

 

Har nyss återupptagit pokern så har dålig koll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om 97% av spelarna saknar balanserad 3betsrange och låter 4betsrangen vara singulär borde det väl vara ganska lönsamt att explo-3beta onaturligt ofta. och 5betspusha upp mot 50% av 4betspusharna (förutsatt att folk är dumma nog att lägga QQ,KK) Du kanske har hittat en av nycklarna till ökad winrate på nivån? :)

 

Nu börjar jag undra om det är den 1 april du floatar med?;-) Jag har väl aldrig sagt att 97% av spelarena saknar en balanserad 3-betsrange. Även om jag iofs tror att på den nivån så är det nog rätt många (hög procent) som saknar det. Men i denna fråga så undrade OP om han skulle syna en 5-betspush med QQ inget annat.

 

Det jag sa va att jag tror att 97% av spelarna på SvS 1/2 inte har någon 5-betsbluff eller ens AK när de 5-betar. Inte att 97% saknar balanserad 3-betsrange. Tror heller inte mer än 10% har en 4-betsrange mer än KK/AA. Så jag tror inte det är nyckeln till ökad winrate att 5-betspusha upp mot 50%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har 2 val, antingen att 4 beta och få in degen, eller att syna och ta en flopp. Som tidigare nämnt är det svårt att få in 150 bb bra mot särskilt många spelare på nivån, särskilt när du öppnar utg. Då du aldrig kan 4beta QQ och folda (vilket du gjorde). QQ är en alldeles för bra hand för att göra om till bluff preflop. Syna blir därför det klart bästa alternativet i detta läget. De flesta på den nivån är dessutom inte bra nog att få in hela stacken efter floppen med bara ett par, de brukar ofta stanna upp någon gata, vilket medför att du inte behöver förlora hela stacken. Vill du inte checksyna hela vägen, så kan du checksyna blank flopp o sedan checkraisa all in på turn. Din hand ser då ut som set eller liknande, och på denna nivån fattar inte folk att man inte bör folda överpar i 3betade potter. Du kommer märka att många av de vektajta spelarna på nivån kommer slänga sina AA o KK i mucken alldeles för ofta på turn. Dessutom kan du ju få betalt av en sämre hand då och då. Spelet fyller därför 2 syften :)

 

Obs! Don't try this at higher stakes :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om 97% av spelarna saknar balanserad 3betsrange och låter 4betsrangen vara singulär borde det väl vara ganska lönsamt att explo-3beta onaturligt ofta. och 5betspusha upp mot 50% av 4betarna (förutsatt att folk är dumma nog att lägga QQ,KK) Du kanske har hittat en av nycklarna till ökad winrate på nivån? :)
Hurra, han har hittat Amerika.

 

 

Men förövrigt är det iaf kul med lite vettiga mattematiska analyser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...