Mjukis Postad 28 Mars , 2010 Rapport Postad 28 Mars , 2010 Har ingen HH men tar med det jag vet. Inga stats på fi, båda spelar +120bb. Hero sitter i pos. Fi raise - $2 Hero 3bet - $8 Fi 4bet - $20 Hero ? 1) Syn eller shove? Båda funkar enl mig men vad är bäst? Varför? 2) Vill vi inte shova med argumentet att han kan ha AJ-AK och att det kan komma A så hero förlorar? Det är inte killen som har skrivit brevet som är med i filmen. EDIT: braindamage, vi spelar 120bb, inte 60bb ($60 hade varit mer korrekt) Citera
seeho Postad 28 Mars , 2010 Rapport Postad 28 Mars , 2010 Du vill alltså inte få in det pre med KK vs AJ, har jag förstått dig rätt? Citera
JohahH Postad 28 Mars , 2010 Rapport Postad 28 Mars , 2010 Vad är anledningen att du inte vill få in det pre? Att du ska vika om A kommer på flopp? Om din motståndare tex har QQ, så får du antagligen ingen action om floppen kommer K eller A, men hade du ställt pre så hade ni fått in det. Det är en stor anledning att ställe pre.... Citera
Jimmy_Pistol Postad 28 Mars , 2010 Rapport Postad 28 Mars , 2010 Dega ffs, spelar bara 60bbs djupt och inga reads eller stats på fi. förstår inte syftet med tråden? Vad gör vi med AA om någon går allin på 0.01/0.02 och du har 20cent? Citera
jaroiten Postad 28 Mars , 2010 Rapport Postad 28 Mars , 2010 Vad gör vi med AA om någon går allin på 0.01/0.02 och du har 20cent?jag hade foldat (för att spara tid) och gått till ett annat bord. Citera
Mjukis Postad 28 Mars , 2010 Författare Rapport Postad 28 Mars , 2010 Vad är anledningen att du inte vill få in det pre? Att du ska vika om A kommer på flopp? Om din motståndare tex har QQ, så får du antagligen ingen action om floppen kommer K eller A, men hade du ställt pre så hade ni fått in det. Det är en stor anledning att ställe pre.... Ganska exakt såhär jag tänker oxå. Dega ffs, spelar bara 60bbs djupt och inga reads eller stats på fi. förstår inte syftet med tråden? Vad gör vi med AA om någon går allin på 0.01/0.02 och du har 20cent? Trådens syfte är personlig kan man säga då en kompis som anser sig vara bland de bästa i världen tycker att man inte ska ställa för att fi kan ha AJ och det kommer ofta A på boarden. Den här gången valde "hero" syn, A kom på flop och fi beta pott in i hero som vek. Jag ville bara ha bekräftat att jag har rätt och han har fel. Får se om han själv kommer med några kommentarer om hur jag har missuppfattat honom totalt. Citera
Yxel Postad 28 Mars , 2010 Rapport Postad 28 Mars , 2010 Är din kompis vinnande? Det tror jag han är enligt sig själv. Citera
Gus-owicz Postad 28 Mars , 2010 Rapport Postad 28 Mars , 2010 Är din kompis vinnande? Ja hans kompis är vinnande Citera
schumme Postad 28 Mars , 2010 Rapport Postad 28 Mars , 2010 Argumentet att det ofta kommer A på floppen är ju riktigt hållbart... Citera
Gus-owicz Postad 28 Mars , 2010 Rapport Postad 28 Mars , 2010 Trådens syfte är personlig kan man säga då en kompis som anser sig vara bland de bästa i världen tycker att man inte ska ställa för att fi kan ha AJ och det kommer ofta A på boarden. Den här gången valde "hero" syn, A kom på flop och fi beta pott in i hero som vek. Jag ville bara ha bekräftat att jag har rätt och han har fel. Får se om han själv kommer med några kommentarer om hur jag har missuppfattat honom totalt. Din kompis har aldrig någonsin sagt att tycker han är bäst i världen, men bättre än dig. Citera
Gus-owicz Postad 28 Mars , 2010 Rapport Postad 28 Mars , 2010 Argumentet att det ofta kommer A på floppen är ju riktigt hållbart... Vet att hans kompis Absolut inte använde det argumentet. Så OP överdriven en smula. Citera
jaroiten Postad 28 Mars , 2010 Rapport Postad 28 Mars , 2010 Om Hero synar så är potten $40, enligt beskrivningen så är ena spelarens stack 60 BB (dvs $30) och med redan $20 inne så går det inte att folda efter flopp och absolut inte att beta pott. Citera
Gus-owicz Postad 28 Mars , 2010 Rapport Postad 28 Mars , 2010 Om Hero synar så är potten $40, enligt beskrivningen så är ena spelarens stack 60 BB (dvs $30) och med redan $20 inne så går det inte att folda efter flopp och absolut inte att beta pott. +1 Men OP har angett lite fel värden. ( OP kanske missuppfatta sin kompis) Vet att Hero hade 60+$ efter flopp. Citera
Gus-owicz Postad 28 Mars , 2010 Rapport Postad 28 Mars , 2010 Din kompis har stora problem. säker på att hans kompis inte har problem. I den handen hade han det, men inte för övrigt. Citera
henjon Postad 28 Mars , 2010 Rapport Postad 28 Mars , 2010 Klart han är vinnande - han har ju insett att kungarna är essmagneter och sparar alltid minst halva stacken på att vika de 84% floppar där ett ess landar. Citera
Gus-owicz Postad 28 Mars , 2010 Rapport Postad 28 Mars , 2010 Har ingen HH men tar med det jag vet. Inga stats på fi, båda spelar +60bb. Hero sitter i pos. Fi raise - $2 Hero 3bet - $8 Fi 4bet - $20 Hero ? 1) Syn eller shove? Båda funkar enl mig men vad är bäst? Varför? 2) Vill vi inte shova med argumentet att han kan ha AJ-AK och att det kan komma A så hero förlorar? Det är inte killen som har skrivit brevet som är med i filmen. Det som inte nämns är att Killen i filmen fick Insta 4bet mot sig. Citera
Gus-owicz Postad 28 Mars , 2010 Rapport Postad 28 Mars , 2010 Klart han är vinnande - han har ju insett att kungarna är essmagneter och sparar alltid minst halva stacken på att vika de 84% floppar där ett ess landar. +1 Citera
Mjukis Postad 28 Mars , 2010 Författare Rapport Postad 28 Mars , 2010 Editerade lite i förstainlägget, vi spelar 120bb, inte 60bb... ($60+ på NL50 är obv inte 60bb) Men jag tänker att det spelar mindre roll.. Citera
Nirwanda Postad 28 Mars , 2010 Rapport Postad 28 Mars , 2010 Hmm, trodde det var ett skämt först, men du verkar seriös... Citera
schumme Postad 28 Mars , 2010 Rapport Postad 28 Mars , 2010 In med såsen, reload. Next question... Citera
eurythmech Postad 28 Mars , 2010 Rapport Postad 28 Mars , 2010 säker på att hans kompis inte har problem. I den handen hade han det, men inte för övrigt. Va? Klart han har. Hans världsbild skiljer sig så radikalt från verkligheten. Citera
Recommended Posts