Gå till innehåll

Hur avinstallerar man postSQL / tar man bort sitt konto?


edyll

Recommended Posts

Tja,

så här ligger det till.. För x antal veckor sig använde jag mig utav PT 3 trial version med stor framgång. Så efter att prövotiden var slut skaffade jag mig HM. Men eftersom jag glömt bort såväl username som pw så kan jag inte starta HM.

 

Så hur gör man för att antingen ta bort sitt gamla konto eller avinstallerar skiten?

 

 

//desperat stackare :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja,

så här ligger det till.. För x antal veckor sig använde jag mig utav PT 3 trial version med stor framgång. Så efter att prövotiden var slut skaffade jag mig HM. Men eftersom jag glömt bort såväl username som pw så kan jag inte starta HM.

 

Så hur gör man för att antingen ta bort sitt gamla konto eller avinstallerar skiten?

 

 

//desperat stackare :/

Testa logga in med användarnamn postgre och lösenord postgrepass.

 

Om inte det funkar; kolla HEMs forum och FAQ för hjälp.

http://faq.holdemmanager.com/categories/Frequently+Asked+Questions/PostgreSQL/

http://forums.holdemmanager.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontroll panelen -ta bort program

Om du avinstallerar så måste du ta bort de mappar och filer som ligger kvar. Du kan behöva skriva nåt kommando i kommandotolken också. Ibland tror jag även att man måste ändra nånting i registret, men det kanske bara är när man har haft andra problem.

 

Att bara avinstallera (+ta bort allt i postgreSQL-mappen) och sen installera igen borde dock funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lånar tråden då jag inte längre kan logga in på HM. Får meddelandet "Failed to establish a connection to '127.0.0.1'."

 

Jag skulle gissa på att detta beror på att jag tog bort postgres-användarkontot under "Användarkonton" i Windows 7. Anledningen till att jag gjorde detta var att vad jag minns så skulle det inte orsaka några problem (gjorde samma sak i vista), bara att man slapp två användarkonton vid uppstarten av os.

 

Har ingen aning om vad PostgreSQL gör för något, är det där mina pokerhänder ligger? Är de förlorade nu i så fall? Systemåterställning fungerar inte pga antivirusprogrammet säger Windows och Nortonhelvetet går ju fan inte ens att stänga av på något sätt.

 

Någon som kan hjälpa mig här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lånar tråden då jag inte längre kan logga in på HM. Får meddelandet "Failed to establish a connection to '127.0.0.1'."

 

Jag skulle gissa på att detta beror på att jag tog bort postgres-användarkontot under "Användarkonton" i Windows 7. Anledningen till att jag gjorde detta var att vad jag minns så skulle det inte orsaka några problem (gjorde samma sak i vista), bara att man slapp två användarkonton vid uppstarten av os.

 

Har ingen aning om vad PostgreSQL gör för något, är det där mina pokerhänder ligger? Är de förlorade nu i så fall? Systemåterställning fungerar inte pga antivirusprogrammet säger Windows och Nortonhelvetet går ju fan inte ens att stänga av på något sätt.

 

Någon som kan hjälpa mig här?

PostgreSQL är en databashanterare som HEM m.fl. använder för att lagra, redigera, ta bort och analysera händer, spelare o.s.v.

 

Se denna tråd med länkar för hur du kan lösa anslutningsproblem till postgreSQL.

 

EDIT: Dina pokerhänder försvinner inte när du tar bort ett konto.

EDIT 2: Såg att jag glömde posta länken. Här är den:

http://forums.holdemmanager.com/manager-general/22409-failed-establish-unable-read-data-database-service-started-stopped.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PostgreSQL är en databashanterare som HEM m.fl. använder för att lagra, redigera, ta bort och analysera händer, spelare o.s.v.

 

Se denna tråd med länkar för hur du kan lösa anslutningsproblem till postgreSQL.

 

EDIT: Dina pokerhänder försvinner inte när du tar bort ett konto.

EDIT 2: Såg att jag glömde posta länken. Här är den:

http://forums.holdemmanager.com/manager-general/22409-failed-establish-unable-read-data-database-service-started-stopped.html

Tack för svaret, hann dock lösa det själv genom att avinstallera Norton och göra systemåterställningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...