Gå till innehåll

Spelade jag korrekt?


Pokerrr

Recommended Posts

Spelade NL10 häromdagen och dessa händer hände mig hela tiden. Allt var emot mig i varje pott. Tycker ni jag spelade rätt eller gjorde jag fel?

 

PokerStars Game #41501871113: Hold'em No Limit ($0.05/$0.10 USD) - 2010/03/21 21:19:02 CET [2010/03/21 16:19:02 ET]

Table 'Libussa V' 6-max Seat #6 is the button

Seat 1: r.gessner ($3 in chips)

Seat 2: Winch84 ($11 in chips)

Seat 3: Hero ($12.70 in chips)

Seat 4: dimkis35 ($6 in chips)

Seat 5: BCO 10 ($4.30 in chips)

Seat 6: vdubz-35 ($6.25 in chips)

r.gessner: posts small blind $0.05

Winch84: posts big blind $0.10

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero King of SpadesKing of Hearts

Hero: raises $0.20 to $0.30

dimkis35: folds

BCO 10: folds

vdubz-35: folds

r.gessner: folds

Winch84: calls $0.20

*** FLOP *** 8 of Diamonds2 of HeartsJack of Clubs

Winch84: bets $0.40

Hero: raises $0.80 to $1.20

Winch84: calls $0.80

*** TURN *** 8 of Diamonds2 of HeartsJack of Clubs6 of Diamonds

Winch84: bets $0.80

Hero: raises $1.20 to $2

Winch84: raises $7.50 to $9.50 and is all-in

Hero: calls $7.50

*** RIVER *** 8 of Diamonds2 of HeartsJack of Clubs6 of DiamondsAce of Clubs

*** SHOW DOWN ***

Winch84: shows Jack of DiamondsAce of Hearts (two pair, Aces and Jacks)

Hero: mucks hand

Winch84 collected $21 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $22.05 | Rake $1.05

Board 8 of Diamonds2 of HeartsJack of Clubs6 of DiamondsAce of Clubs

Seat 1: r.gessner (small blind) folded before Flop

Seat 2: Winch84 (big blind) showed Jack of DiamondsAce of Hearts and won ($21) with two pair, Aces and Jacks

Seat 3: Hero mucked King of SpadesKing of Hearts

Seat 4: dimkis35 folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: BCO 10 folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: vdubz-35 (button) folded before Flop (didn't bet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märks att vissa bara skriver för att förnedra och klanka ner på andra. Istället kan man ju skriva något som hjälper?

Men detta är ju ingen riktig handanalys. Om du ville ha hjälp med handen hade du klippt av den där killen pushar allin och frågat vad du skulle göra. Du skulle även skrivit vad du har för read på honom, och vad du tror han har för uppfattning om dig. Nu är det ju bara en uppenbar gnälltråd som du felaktigt postat i handanalysforumet. Eller vad förväntar du dig att folk ska säga? "Det är dåligt att få in degen på turn när du bara har 39 outs, lägg dig och vänta på ett läge där han drar dött...."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men detta är ju ingen riktig handanalys. Om du ville ha hjälp med handen hade du klippt av den där killen pushar allin och frågat vad du skulle göra. Du skulle även skrivit vad du har för read på honom, och vad du tror han har för uppfattning om dig. Nu är det ju bara en uppenbar gnälltråd som du felaktigt postat i handanalysforumet. Eller vad förväntar du dig att folk ska säga? "Det är dåligt att få in degen på turn när du bara har 39 outs, lägg dig och vänta på ett läge där han drar dött...."

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker proffsen här skulle kunna försöka förstå vilken form av hjälp OP är ute efter, istället för att hitta saker ni tycker är fel, eller fattar ni helt enkelt inte?

 

En del är smådryga i en HH-tråd, sen börjar andra käfta emot när OP blir osäker på vad ni menar...

 

 

Ang handen: Med tanke på att det är NL10 hade jag nog inte lagt handen i första taget.

Lite beroende på fi såklart; har han varit en galen low limit donk hade jag inte tvekat att syna, men om han spelade 8 bord och varit tight hade jag kanske funderat på fold.

 

Om man ska säga nåt om ditt spel, tycker jag att du borde höja till minst 3.5 bb preflop, gärna 4 bb om du har en lite lösare image.

 

På floppen tycker jag du skulle kunna höja mer. Nu när du höjt är potten på typ $2.3 och det kostar bara 0.8 att syna för fi.

Jag tror ändå inte han foldar QT+ eller 9T mot en större raise, så passa på att ta betalt. Det är fördelen med micro; fi synar oftast hur stor bet som helst när dom väl bestämt sig för att dom vill syna.

 

Jag tycker samma sak på turn om du ska höja, vilket du absolut oftast borde.

När han pushar på turn tror jag det är +EV att syna i detta läge.

Är det en väldigt tight 8 bords-grinder kanske man kan folda i extrema fall på nivån, men jag tror dom oftare har AJ, 9T, QQ, än en hand som slår dig, om inte du har en extremt tight image.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker proffsen här skulle kunna försöka förstå vilken form av hjälp OP är ute efter, istället för att hitta saker ni tycker är fel, eller fattar ni helt enkelt inte?

 

En del är smådryga i en HH-tråd, sen börjar andra käfta emot när OP blir osäker på vad ni menar...

 

 

Ang handen: Med tanke på att det är NL10 hade jag nog inte lagt handen i första taget.

Lite beroende på fi såklart; har han varit en galen low limit donk hade jag inte tvekat att syna, men om han spelade 8 bord och varit tight hade jag kanske funderat på fold.

 

Om man ska säga nåt om ditt spel, tycker jag att du borde höja till minst 3.5 bb preflop, gärna 4 bb om du har en lite lösare image.

 

På floppen tycker jag du skulle kunna höja mer. Nu när du höjt är potten på typ $2.3 och det kostar bara 0.8 att syna för fi.

Jag tror ändå inte han foldar QT+ eller 9T mot en större raise, så passa på att ta betalt. Det är fördelen med micro; fi synar oftast hur stor bet som helst när dom väl bestämt sig för att dom vill syna.

 

Jag tycker samma sak på turn om du ska höja, vilket du absolut oftast borde.

När han pushar på turn tror jag det är +EV att syna i detta läge.

Är det en väldigt tight 8 bords-grinder kanske man kan folda i extrema fall på nivån, men jag tror dom oftare har AJ, 9T, QQ, än en hand som slår dig.

 

På sant moderatkommunistiskt maner drar jag till med: +1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...