Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag vet inte riktigt hur mycket + jag ligger för månaden. Grejen är den att PT3 visar ungefär 10 000 kr för lite jämnfört med svenska spels "egen spelgräns" som visar hur mycket man vunnit.

De brukar alltid gå hand i hand på ett ungefär, lite rake pengar och nån turre blir ju felvisat ofc men inte så här mycket. Jag tror det var att jag satt och spelade vid månadsskiftet och kan tänka mig om jag säg låg 5k+ att den dubblade det eller något(?)

Så vet inte vilket man ska lita på, tror faktiskt mer på PT's resultat men ringde och kollade med svs och de sa ju att den stämde och att de inte kunde se något.

Har ni något förslag på vad som kan vara rätt eller fel? Vet att den dagliga spelgränsen kan balla ur på svs men aldrig vart med om att månadsgränsen gjort det innan.

Postad

Svs visar fel. Jag för alltid över exakta belopp till pokern, säg 20 000, så jag kan se hur jag ligger jämtemot HEM. Svs visar fel på tiden man har på spelgräns också. Drog ett 10 timmars pass non stop där jag satte mobilen på att ringa efter 600minuter. Enligt svs hade jag då förbrukat 9h 48min

Postad
Chansar vilt på att svs inte räknar med raken i sitt spelgräns system? Men PT gör det och visar alltså 10 laxar mindre än vad svs gör..?

Jo asså de brukar alltid stämma vad jag vunnit och förlorat. 10k ska det inte skilja, max ett par hundra på en månad.

Sen har de kanske inget rakesystem, men vinner jag en pott efter raken på 253,64 kr så är det ju det jag vunnit. Vare sig om de drog 3 eller 8 kr.

Och när jag loggar in och köper in för 10 000 kr och loggar ut med 12 000 kr så är det ju 2000 kr vinst vare sig om jag rakeat för 1000 kr eller ej.

Men sen vet jag inte vad de går på när de räknar vad man ligger i vinst på en månad.

Men som sagt tror jag mer på PT, för tror inte den kan missat så många stora händer så det skulle diffa 10k.

Postad
Drog ett 10 timmars pass non stop där jag satte mobilen på att ringa efter 600minuter. Enligt svs hade jag då förbrukat 9h 48min

Du hamnade inte i sitout under 12 minuter, vid tex en kisspaus, vattenpåfyllning eller hämtamat-paus? :)

Postad
Du hamnade inte i sitout under 12 minuter, vid tex en kisspaus, vattenpåfyllning eller hämtamat-paus? :)

nix satt 10 timmar non stop : )

blev möjligtvis sit out på något enstaka bord men det borde väll inte påverka om 4 andra är igång?

Postad
Jag har ett standardsvar som jag brukar ge mina killar (och numera en tjej!) när de envisas med att få panik över svenska spel. Systemet med spelbudget är tänkt att hjälpa dig hålla ditt pokerspelande på en rimlig nivå. Det är inte en resultatsrapporteringsfunktion. Diskrepanser mellan HEM/Pokertracker och din spelbudget uppstår då du spelar turneringar, bettar på andra saker, undlåter att importera all revelant spelhistorik (t.ex. om ditt trackerprogram inte kan hantera Badogi eller vad nu svenska spel har att erbjuda). Andra självklara källor är brytpunktshantering, t.ex. när du sitter med 20k på borden precis i månadsskiftet (du lyfter i princip 20k från månad1 till månad2), eller när vinster från en investering dagen innan betalas ut först dagen efter.

Va?!

Postad
Jag har ett standardsvar som jag brukar ge mina killar (och numera en tjej!) när de envisas med att få panik över svenska spel. Systemet med spelbudget är tänkt att hjälpa dig hålla ditt pokerspelande på en rimlig nivå. Det är inte en resultatsrapporteringsfunktion. Diskrepanser mellan HEM/Pokertracker och din spelbudget uppstår då du spelar turneringar, bettar på andra saker, undlåter att importera all revelant spelhistorik (t.ex. om ditt trackerprogram inte kan hantera Badogi eller vad nu svenska spel har att erbjuda). Andra självklara källor är brytpunktshantering, t.ex. när du sitter med 20k på borden precis i månadsskiftet (du lyfter i princip 20k från månad1 till månad2), eller när vinster från en investering dagen innan betalas ut först dagen efter.

Du får börja använda lite radbrytning, lättare att läsa.

Hur som helst så vet jag ju att "egen spelgräns" är för såna som kanske mer eller mindre backar och behöver ha en limit eller att de själva sätter 1,5h/dag lixom.

Men sen kan man ju använda den i motsatts, har jag 10 000 som förlust per dag eller 50 000 på en månad så vet jag ju om den står på 75 000 att det är 25 000 i vinst på månaden.

Det är ju så den står nu, 10 lax mer än PT. Och som jag sagt så har det inte något att göra med rake eller turneringsavgift. Isåfall skulle jag ju fått rakeback eller vunnit en turre, för det är ju 10k mer på svs.

Men summa sumaro så verkar ingen ha något riktigt svar på varför den ballat ut. Tänkte väl när jag skapade tråden att det var någon som hade något mer konkret svar. Någon som varit ute för samma sak. Så tror det har något med månadsskiftet att göra, men får köra på PT's resultat. Det är nog ärligast.

Postad

hehe slaktavfall: jag är inte någon galen nybörjare som inte vet något om BR och spelvanor.

Så att jag ska se över det har inte med tråden att göra, men snällt av dig att vara omtänksam.

Men spelvanor och BR har jag 100% koll på, det är lugnt.

Det spårade in på något annat där, men ska se om jag kan ringa svs spel igen och höra med dem om de kan se va jag hade.

Spelar inte så stor roll, för litar på PT.

För övrigt, någon som har koll på om raken stämmer i PT ifrån svs? Känns som jag rakeat grymt mycket.