Gå till innehåll

NLT - SnG, AA i SB


Fairlane

Recommended Posts

Dags att posta min första hand history så jag hoppas den blir korrekt. Tyvärr har jag ingen hand history, men jag minns korten.

 

Vi har precis börjat en 10-manna SnG och jag lottas till SB i första handen. Jag känner inte till spelarna sen tidigare och har såklart inte hunnit läsa av dem ännu eftersom det är första handen. Alla börjar med 1000 marker och blindarna är 15/25

 

Preflop

Jag sitter alltså som SB och får de inte helt usla korten :diamond: A :heart: A

Spelare efter spelare limpar med så när det väl kommer till mig så har 5 spelare aktivt gått med, dessutom är förstås BB kvar. 3 spelare har foldat. Potten är således 165 marker när det är min tur. Jag petar in 200 till förutom de 15 som jag redan lagt.

BB fold

UTG fold

UTG+1 fold

UTG+2 call

fold fram till knappen som också synar.

 

Läget preflopp: Tre spelare kvar med 785 marker var. Potten 765 marker.

 

Floppen kommer: :heart: 10 :heart: 8 :spade: 3

 

Postflop

Stegdrag och färgdrag. Jag tror mig i detta läge vara i klar ledning.

Jag är slagen av: 3-3, 8-8, 10-10, men jag tror att åtminstone 8-8 och 10-10 hade pratat lite preflopp och 3-3 hade inte gått med på min raise.

Jag är också slagen av: 3-8, 3-10 och 8-10, men de kan omöjligt betalt 200 extra för att få se floppen?!

Stegdraget oroar mig inte så mycket eftersom det kräver att spelaren gått med på rätt låga kort. Färgdraget skrämmer mig dock en aning, så jag bettar 500. Nästa spelare går all-in och knappen foldar.

 

Läget nu: Jag har 285 marker kvar och tror mig sitta med bästa handen. Potten är 2050 marker. Jag känner att jag måste syna.

 

Han slänger upp: :club: 9 :club: 7

 

Jaha, ok han har stegdrag, men jag leder iallafall klart.

 

Turn: :spade: J

Snipp, snapp snut och sen var den turneringen slut. :cry:

 

Så frågan är förstås: Gjorde jag fel någonstans eller hade jag lite otur eller både och?

 

* Pillar lite i rubriken - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad var det för buy-in på turneringen?

 

Om det var typ 5+1 eller 10+1 så brukar ju spelarna spela som katastrofala tomar, då hade jag gått all-in preflop och hoppats på syn. Med fem limpare är det oftast någon som anser sig ha kort nog att gå allin. Annars tycker jag att du spelade rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, jag förstår tanken med all-in preflopp och postflop. Postflopp känner jag väl mest för eftersom det hade gett fi ännu sämre odds för syn (även om han inte borde ha odds som jag spelade heller?). Troligen hade han nog synat ändå eftersom han nu valde att göra det mot (?) sina odds. Dock hade det nog varit mer korrekt spel av mig.

 

All-in preflopp kan ge allas mörkar vilket iofs inte är fel, men inte heller mycket. Jag vill väl ha med mig en spelare in i spelet för att få lite utdelning på korten? troligen hade jag väl iallafall sluppit syn från 9-7s :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...