Mikey Postad 30 Maj , 2005 Rapport Postad 30 Maj , 2005 Har en liten fundering jag fick idag. Jag har just (idag) gått upp till $20+2 SnGs för att spela. Har tidigare tragglat med $10+1. Ja, starten på $20+2 har ju inte blivit lysande minst sagt, men jag brukar känna av någon skum form av illvilja när jag går upp i nivå som vara i någon dag eller två. Eller, inte direkt illvilja, men det är en blandad känsla av glädje, förhoppning, entusiasm och förtvivlan. Vart förtvivlan kommer ifrån har jag ingen aning om, men det känns smått obehaligt att åka ur en SnG när man just dubblat i nivå. Hur lång tid brukar det ta för er att vänja er vid en ny nivå? Brukar ni ha något liknande symtom? Citera
fl0w Postad 30 Maj , 2005 Rapport Postad 30 Maj , 2005 Det känns alltid som man är fisken vid bordet, även om det långt ifrån alltid stämmer... Känns som man gör en del dumheter bara för att man känner sig som en dålig spelare. Det är min upplevelse av det hela. Citera
Haggisen Postad 1 Juni , 2005 Rapport Postad 1 Juni , 2005 Har suttit ett tag på Paradise Pokers 100 dollars S&Gos och har gjort ett par försök att gå upp till 300 dollar, var nära igår men blev 4:a och precis utanför bubblan men det är som föregående talare sa att man får vara fisk ett tag för att till slut bli fiskare.... Citera
inteillaalls Postad 1 Juni , 2005 Rapport Postad 1 Juni , 2005 Har upplevt samma sak, det är mest psyket som spökar. Hade gott och väl 40 inköp för den högre nivån men kände ändå av en väldig spärr när jag började. Nu är jag där och kör på som vanligt. Tycker inte att det är svårare motstånd överlag men det kanske är lite större skillnad mellan de bra och de dåliga. Man måste ha lite mer koll på vilka som "har koll" /G Citera
Mikey Postad 1 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 1 Juni , 2005 Ja nu har jag vant mig och det flyter på bra Den största skillnaden jag märker är att det är mycket färre personer som åker ur i väldigt tidigt stadium. Det finns även ofta någon eller några vid bordet som har en helt ok koll på andra spelare, och man får inte alls lika bra betalt för sina träffade händer om man inte är uppmärksam på sin egen image. helt klart större skillnad mellan att gå från $11 -> $22 än från $5.5 -> $11 i min uppfattning. Mycket roligare poker dock på $22 tycekr jag hittils! Citera
Mikey Postad 1 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 1 Juni , 2005 Peppar peppar... Åkte ut i samtliga jag spelade idag. Svider när man förlorar. Blev utdragen av 1-4 outare vid bubblan osv, inget att göra år antar jag... Citera
rickie Postad 1 Juni , 2005 Rapport Postad 1 Juni , 2005 Peppar peppar... Åkte ut i samtliga jag spelade idag. Svider när man förlorar. Blev utdragen av 1-4 outare vid bubblan osv, inget att göra år antar jag... Vet vad du menar... Blivit udragen i en vecka i sträck känns det som. Min ROI sista veckan är -1% på 70 st spelade.. Hade en ROI på 40% iförsig på dom 100 jag spelade innan så är väl lite fluktuationer. Fast jag funderar fortfarande på om jag inte spelar sämre nu när jag multitablar. Iförsig ska man väl ha 300+ turneringar o mäta resultaten på... men men, känns inte bra för tillfället iaf, hatar o förlora Citera
Recommended Posts