dinmammasdotter Postad 8 Mars , 2010 Rapport Share Postad 8 Mars , 2010 Har precis börjat lira HU på allvar och undrar vad för stats som anses vara optimala i HU-sammanhand? Det jag vill veta är de vanligaste PT-statsen: -VPIP % -VPIP från SB % -PFR % -3B proflop % -C bet flop % -C bet turn % Tack på förhand! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joeduck Postad 8 Mars , 2010 Rapport Share Postad 8 Mars , 2010 Du menar på FI? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dinmammasdotter Postad 8 Mars , 2010 Författare Rapport Share Postad 8 Mars , 2010 Nej, jag menar vad jag ska ligga på för att spela optimalt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joeduck Postad 8 Mars , 2010 Rapport Share Postad 8 Mars , 2010 Nej, jag menar vad jag ska ligga på för att spela optimalt.Beror ju på vem du möter. Obs. jag är fisk på HU. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dinmammasdotter Postad 8 Mars , 2010 Författare Rapport Share Postad 8 Mars , 2010 Beror ju på vem du möter. Obs. jag är fisk på HU. Jo, det är klart. Men om man möter en random kuf, vart ska man lägga sig då någonstans? Vad anses för tight/passivt/aggressivt osv? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Donkeyboy Postad 8 Mars , 2010 Rapport Share Postad 8 Mars , 2010 Jo, det är klart. Men om man möter en random kuf, vart ska man lägga sig då någonstans? Vad anses för tight/passivt/aggressivt osv? VPP/PFR på 45/39 något funkar första händerna men som sagt så måste du ju anpassa efter fi. note, även jag är fisk... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
swahnroger Postad 8 Mars , 2010 Rapport Share Postad 8 Mars , 2010 Har precis börjat lira HU på allvar och undrar vad för stats som anses vara optimala i HU-sammanhand? Det jag vill veta är de vanligaste PT-statsen: -VPIP % -VPIP från SB % -PFR % -3B proflop % -C bet flop % -C bet turn % Anpassa spelet efter vem du spelar mot i stället. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 8 Mars , 2010 Rapport Share Postad 8 Mars , 2010 lol Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joeduck Postad 8 Mars , 2010 Rapport Share Postad 8 Mars , 2010 Jo, det är klart. Men om man möter en random kuf, vart ska man lägga sig då någonstans? Vad anses för tight/passivt/aggressivt osv? Jag tror inte att det går att spela efter siffrorna så, men jag kan såklart ha fel jag med, även om det var länge sedan jag hade det senast. Det låter nästan som att du håller på och kalibrerar en bot. Ahh, random snubbe är väl bara till att höja flera gånger tills han tiltar. Skadar inte om vi råkar ha bra kort de gånger han synar. Har du kollat 2plus2? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
najvik Postad 8 Mars , 2010 Rapport Share Postad 8 Mars , 2010 VPP/PFR på 45/39 något funkar första händerna men som sagt så måste du ju anpassa efter fi. note, även jag är fisk... too nitty... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Soni Postad 8 Mars , 2010 Rapport Share Postad 8 Mars , 2010 Anpassa spelet efter vem du spelar mot i stället. Lyssna på chocolate, han vet vad han pratar om. Han har en nattbok t.o.m.!!!!!!!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr.Bateman Postad 8 Mars , 2010 Rapport Share Postad 8 Mars , 2010 Någon som kan guida hur man får in händerna till PT från SVS har nyss skaffat PT3 men får ej till det? och hänvisa inte till en guide me 140 sidor Tack i förhand Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
swahnroger Postad 8 Mars , 2010 Rapport Share Postad 8 Mars , 2010 Lyssna på chocolate, han vet vad han pratar om. Han har en nattbok t.o.m.!!!!!!!!!!! Och dessutom proffs. I motsats till trådskaparen antar jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 8 Mars , 2010 Rapport Share Postad 8 Mars , 2010 Lyssna på chocolate, han vet vad han pratar om. Han har en nattbok t.o.m.!!!!!!!!!!! +1, i andra hand ska han lyssna på soni som överlevt ett mobbningsförsök från gulagreger, staahla, jello mfl. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sideshow Postad 8 Mars , 2010 Rapport Share Postad 8 Mars , 2010 Det finns inga pengar att göra i HU längre alla är solida. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
swahnroger Postad 8 Mars , 2010 Rapport Share Postad 8 Mars , 2010 Det finns inga pengar att göra i HU längre alla är solida. Riktiga män spelar full ring. HU är för nybörjare och folk med adhd. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pele08 Postad 8 Mars , 2010 Rapport Share Postad 8 Mars , 2010 Har precis börjat lira HU på allvar och undrar vad för stats som anses vara optimala i HU-sammanhand? Det jag vill veta är de vanligaste PT-statsen: -VPIP % -VPIP från SB % -PFR % -3B proflop % -C bet flop % -C bet turn % Tack på förhand! Som de som postat tidigare har sagt, beror ju helt på vilken spelare du möter. En spelare som har t.ex VPIP från BB på 20% och nästintill aldrig 3betar är det optimalt att höja 100% från BTN men mot en spelare som 3betar extremt mycket eller flattar mycket från BB så är det såklart inte optimalt att höja 100% längre. Men några små riktlinjer att börja en HU match mot okänd spelare skulle jag säga ligger på: -VPIP från SB % : 70-75%+ -3B proflop % : 14-18% -C bet flop % : 60-70% -C bet turn % : ~50% Någonstans i de slängorna är rätt standard att ligga mot random okänd spelare, ju längre in i session så får du anpassa dig efter fi´s tendenser. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Anref Postad 8 Mars , 2010 Rapport Share Postad 8 Mars , 2010 Spela explo. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Memory Postad 8 Mars , 2010 Rapport Share Postad 8 Mars , 2010 +1, i andra hand ska han lyssna på soni som överlevt ett mobbningsförsök från gulagreger, staahla, jello mfl. Överlevde han inte ett sonicide också? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SasaOmerbasic Postad 8 Mars , 2010 Rapport Share Postad 8 Mars , 2010 Det finns inga pengar att göra i HU längre alla är solida. haha, de tråden e sjukt skoj (= Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 8 Mars , 2010 Rapport Share Postad 8 Mars , 2010 Överlevde han inte ett sonicide också? jo, tror det blev fångat på film, men vågar inte posta länken då man riskerar 2 månaders avstängning för det:roll: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SasaOmerbasic Postad 8 Mars , 2010 Rapport Share Postad 8 Mars , 2010 jo, tror det blev fångat på film, men vågar inte posta länken då man riskerar 2 månaders avstängning för det:roll: haha, du riskerar troligtvis en tid på bänken bara för att ha påpekat detta : ) Moderatorerna(de flesta) på PF är inte kända för sin finess precis. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thefman Postad 8 Mars , 2010 Rapport Share Postad 8 Mars , 2010 Det finns inga pengar att göra i HU längre alla är solida. lol Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Soni Postad 9 Mars , 2010 Rapport Share Postad 9 Mars , 2010 Riktiga män spelar full ring. HU är för nybörjare och folk med adhd. Bingo igen! 2 av 2 nu:-) Du borde uppgraderas till toblerone8-) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skrim Postad 9 Mars , 2010 Rapport Share Postad 9 Mars , 2010 Riktiga män spelar full ring. HU är för nybörjare och folk med adhd. sluta trolla. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts