escrima Postad 7 Mars , 2010 Rapport Share Postad 7 Mars , 2010 Hej Undrar lite hur andra människor tänker i en situaton jag nyss var i. Spelade en VIP turnering på entraction med ett emop paket i potten. Med 4 spelare hade jag ca 140k i marker. de 3 andra spelarna hade ca 30-35 tusen marker var. Jag hade alltså mer marker än de andra tillsammans. Hur går era tankegångar här? efteråt kan jag tänka att jag kanske skulle ha lugnat ner mig lite istället för att fortsatt gasa. jag skulle säkert utan problem kunnat spela premium o foldat mig till HU o ändå vara chipleader. spelarna som vara kvar var helt kändes helt ok. de hade mellan 10-15 bb var. Självklart åket jag ut som 4:a som den sopa jag är... hoppas ni har några tankar om mitt problem( eller vad man nu kan kalla det) mvh Tomas Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jnxjnxy Postad 7 Mars , 2010 Rapport Share Postad 7 Mars , 2010 Optimalast är nog att spela passivt och TAG och låtit de andra slå ut varandra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slaktavfall Postad 8 Mars , 2010 Rapport Share Postad 8 Mars , 2010 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stormen_Per Postad 8 Mars , 2010 Rapport Share Postad 8 Mars , 2010 Med ett paket i potten så är det väl bara att gasa på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Eblinho Postad 8 Mars , 2010 Rapport Share Postad 8 Mars , 2010 Optimalast är nog att spela passivt och TAG och låtit de andra slå ut varandra. detta borde vara ett skämt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
groggy Postad 8 Mars , 2010 Rapport Share Postad 8 Mars , 2010 Beror väll på hur agressivt du körde, tycker du ska pressa de andra, men inte ställa på allt liksom. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MrShark Postad 9 Mars , 2010 Rapport Share Postad 9 Mars , 2010 Beror väll på hur agressivt du körde, tycker du ska pressa de andra, men inte ställa på allt liksom. Sno blinds och försök hålla din stack lite +-0, de andra sätter dig till sist på en större range och de resulterar i att du kommer vara underdog i de flesta all-ins. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Soni Postad 9 Mars , 2010 Rapport Share Postad 9 Mars , 2010 Sno blinds och försök hålla din stack lite +-0, de andra sätter dig till sist på en större range och de resulterar i att du kommer vara underdog i de flesta all-ins. +1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JohahH Postad 9 Mars , 2010 Rapport Share Postad 9 Mars , 2010 Beror ju helt på hur dina motstånadare spelade, men med tanke på bara ett pris och deras stcka size, så borde de vara beredda att pusha ganska brett mot dina blind steals. Om motståndarna hela tiden ställer in mot dina höjningar, så lungna ner det lite, vänta in hyfsad hand och slå ut dem.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jnxjnxy Postad 9 Mars , 2010 Rapport Share Postad 9 Mars , 2010 detta borde vara ett skämt lol, nej. hur hade du spelat menar du? om det e ett pkt i potten så har shortisarna mao all anledning att spela aggro och vilja dubbla upp. tightaggro måste vara det bästa spelet, iaf tills vi är nere till 3 kvar typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jkkman Postad 9 Mars , 2010 Rapport Share Postad 9 Mars , 2010 wp pf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KungKroon Postad 9 Mars , 2010 Rapport Share Postad 9 Mars , 2010 wp pf. +1 (mitt månadsresultat också) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 9 Mars , 2010 Rapport Share Postad 9 Mars , 2010 Alltså, du ska inte hålla på och ändra en massa i ditt spel baserat på stackfördelning när det är winner takes all. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts