Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Crypto £1/2 Hold'em (10 handed)

Inga speciella reads.

Preflop: Hero is Button with 6 :diamond: 7 :diamond:

UTG folds, UTG+1 folds, UTG+2 folds, MP1 folds, MP2 folds, MP3 calls, CO folds, Hero calls, SB folds, BB raises, MP3 calls, Hero calls

På knappen i ohöjd pott så känns ju 67s spelbar även om jag gärna sett en eller två callers till. Trist att BB höjer men jag blir ju så illa tvungen att syna det bettet.

Flop: K :spade: 7 :club: Q :diamond: (6 SB) (3 players)

BB bets, MP3 calls, Hero calls.

Med endast bottenparet hade jag lagt mig här, likaså om potten vore ohöjd men med BP plus bakdörrsfärg tycker jag det är rätt att se ett kort till för nio gånger pengarna.

Turn: A :diamond: (5 BB) (3 players)

BB bets, MP3 calls, Hero calls

Given call när bakdörren öppnar sig på glänt.

River: K :diamond: (8 BB) (2 players)

BB checks, MP3 checks, Hero bets, BB folds, MP3 calls

Värdebettar min färg.

Results (i vitt)

Hero: shows [6d 7d] (A Flush, Ace high)

MP3: mucks hand

Hero collected 9½BB from Main pot

Är mest intresserad av preflop och floppspelet. När jag väl har färgdraget är ju handen rätt så självspelande.

/Bjorn

Postad

Känns som en fold preflop med bara en limpare hade varit på sin plats. Fast synen är nog inte jättefel. Med 3+ limpare höjar jag med 76s där...

Resten av handen spelar sig själv även om en fold på floppen inte hade varit vansinne.

Postad

Alltid skönt att få in en r-r flush! :-) Men med bara en limpare så ska du kasta handen. Du bör ju iaf ha tre stycken före dig som vill spela. Hilger vill ha 4 calls före (Internet Texas Hold Em). Sedan spelar du som du ska resten.

Postad
Av ren ohejdad vana hade jag lagt mig på flopen. Jag hade räknat med att vara uppe mot minst ett högt par. Jag skulle gärna vilja matematiken bakom callen på flopen.

Tja du har 2 outs till tripps som jag skulle räkna till nästan fullt värde, 3 outs till tvåpar som jag skulle räkna som ett halvt var för plus att man brukar räkna en bakdörrsfärg som 1½ out. Totalt så är altså handen värd ungefär 5 outs. Med 8 till 1 plus eventuella implied odds så är det en syn för mig.

/Bjorn

Postad
Av ren ohejdad vana hade jag lagt mig på flopen. Jag hade räknat med att vara uppe mot minst ett högt par. Jag skulle gärna vilja matematiken bakom callen på flopen.

På floppen är oddsen 8:1 vilket utan större problem gör synen rätt.

Om vi sätter BB som höjer preflopp på några tänkbara händer han kan höja med där, tex: AA-JJ, AKs-AJs, AKo-AJo, KQs, KQo och MP-limparen på tänkbara händer som limpar från hans position, tex: 88-55, KJs, KJo, QJs, QJo, JTs-98s.

Så ger det 18% equtiy till HERO vilket med 8:1 i oddsen gör det rätt att syna för ett litet bett. Kommer det ingen 6:a, 7:a eller ruter på turn så är det ju enkel fold.

Nu stämmer givetvis inte deras HD's till 100% här men det skilljer knappast så mycket att synen blir fel.

Postad
Tycker du spelar handen helt rätt postflopp, dock är jag inte säker på om det är rätt att syna med 67s på knappen efter bara en limper, det är jag nyfiken på.

Ville bara påpeka att det är heller inte helt oväsentligt VAR limpen kommer ifrån. När en spelare openlimpar från MP3 så har han antagligen en rejält marginell hand plus gör ett uppenbart misstag. Mot en ensam limper från tidig position är handen förmodligen rätt mycket mera tveksam.

Om vi sätter BB som höjer preflopp på några tänkbara händer han kan höja med där, tex: AA-JJ, AKs-AJs, AKo-AJo, KQs, KQo och MP-limparen på tänkbara händer som limpar från hans position, tex: 88-55, KJs, KJo, QJs, QJo, JTs-98s.

Skulle tro att MP3 openlimpar med bra mycket svagare händer än så. Att openlimpa med t.ex. KJ eller 88 här är ett ganska så fett prefloppmisstag. Kan ju bara säga att själv openraisar jag nog alla dom där händerna från MP3 plus några till. Folk som gillar att openlimpa från sen position brukar dock vara klart lösare än så.

/Bjorn

Postad
Tycker du spelar handen helt rätt postflopp, dock är jag inte säker på om det är rätt att syna med 67s på knappen efter bara en limper, det är jag nyfiken på.

Ville bara påpeka att det är heller inte helt oväsentligt VAR limpen kommer ifrån. När en spelare openlimpar från MP3 så har han antagligen en rejält marginell hand plus gör ett uppenbart misstag. Mot en ensam limper från tidig position är handen förmodligen rätt mycket mera tveksam.

Skulle tro att MP3 openlimpar med bra mycket svagare händer än så. Att openlimpa med t.ex. KJ eller 88 här är ett ganska så fett prefloppmisstag. Kan ju bara säga att själv openraisar jag nog alla dom där händerna från MP3 plus några till. Folk som gillar att openlimpa från sen position brukar dock vara klart lösare än så.

/Bjorn

Givetvis spelar det roll var ifrån limpen kommer, och jag håller med om att jag satte en ganska stark HD på limparen, gjorde det för att inte få några glädjesiffror i Pokerstove.

Det ändrar dock inte så mycket om din syn preflopp var rätt eller inte. Mot bara en limper och SB/BB blir det svårt att få in nog med pengar om du träffar. Som bäst är nog synen preflopp vääldigt marginell. Jag tippar på att det är ett förlorande spel mot motspelare som iaf kan stava till poker om du själv inte är gud postflopp.