Gå till innehåll

Frän dagbokstitel


Jimmy_Pistol

Recommended Posts

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kör spelfritt idag. Sitter atm och inväntar vänner på Malmös skönaste öleria med en grisdyr stout och känner mig nöjd över månadsstarten. Lite drygt 15k händer so far och femsiffrigt i det gröna. Min senaste session tog jag på /2 där jag lirade 34/30/24 vilket var fruktansvärt roligt och lärorikt.

 

Ser fram emot framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två pokerfria dagar i rad där jag istället har koncentrerat mig på månadsmålet minst och max två dyngfyllor, vilket jag klarade galant!

 

Kliar lite fingrarna nu så kommer trycka ett par tusen händer när lillen har somnat senare ikväll.

Rimmar illa med dagbokstiteln imo 8-)

 

Btw, har du outat nick eller? För du körde väl med samma nick på Svs som här tidigare men det har jag inte set till på sistone. Skicka gärna PM om det är hemligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skön början på denna stuga/lockdown. Spelet känns jävligt fint atm och är allmänt spelsugen.

 

gqgw.png

 

Ett par händer mot roliga regs

 

Boss, $1/$2 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

BB: $206.11 (103.1 bb)

Hero (MP): $492.18 (246.1 bb)

CO: $354.91 (177.5 bb)

BTN: $300.87 (150.4 bb)

SB: $649.51 (324.8 bb)

 

Preflop: Hero is MP with A:diamond: T:heart:

Hero raises to $7, CO folds, BTN calls $7, SB calls $6, BB calls $5

 

Flop: ($28) T:spade: 5:heart: 4:spade: (4 players)

SB checks, BB checks, Hero bets $21, BTN folds, SB raises to $66, BB folds, Hero calls $45

 

Turn: ($160) Q:spade: (2 players)

SB checks, Hero checks

 

River: ($160) 6:heart: (2 players)

SB bets $112, Hero raises to $419.18 and is all-in

 

 

Boss, $1/$2 No Limit Hold'em Cash, 4 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

CO: $400 (200 bb)

BTN: $333.67 (166.8 bb)

Hero (SB): $469.66 (234.8 bb)

BB: $227.35 (113.7 bb)

 

Preflop: Hero is SB with 8:spade: K:spade:

CO raises to $8, BTN folds, Hero raises to $28, BB folds, CO calls $20

 

Flop: ($58) 6:spade: Q:heart: T:diamond: (2 players)

Hero bets $32, CO calls $32

 

Turn: ($122) J:diamond: (2 players)

Hero bets $78, CO calls $78

 

River: ($278) 6:heart: (2 players)

Hero bets $331.66 and is all-in

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tänker du nu?

 

Att jag är osäker på om jag vill göra om våran bluffcatcher till bluff här. Sätter vi honom på 44/55 som vi hoppas att han viker här och vad reppar vi då? Överpar sitter han väl i princip aldrig mer och vi checkar ju inte bakom flush på turn ever.

 

Alltså om vi nu tror att hans riverbet är FoS så bör vi väl syna hellre än att göra om till en bluff?

 

eller :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rent spontant så är jag lite lutad åt vad minibiffen säger! Men mtp. på han är rätt cappad till att inte ha en färg så kan vi väl göra om jääättemånga händer till bluff här.

 

Finns ju ändå några händer bättre än våra liksom som vi får fold ifrån. O att checka bakom nötfärgen på turn tycker jag inte alls är tokigt ibland

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värt att tänka på som hand 1 utspelar sig så kan vi helt klart reppa en flush. Som det redan konstaterats så är ju hans range cappad i princip. För det andras så är vi ju i botten av vår range på river också. Vi har ju aldrig en sämre hand här, bluffcatchar hellre med något bättre isf. att fi har 54 är nog inte uteslutet heller (Utan att veta hans stats). 3bettar han inte mycket kan han ju ha överpar osv också. Vi borde ju ha en flush rätt ofta här, så blir väl perfa att ta samma linje då och med lite kassa händer som är botten av rangen/eller då vi har blockers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker första funkar, vi kan iaf inte syna river.

 

andra är jag lite mer tveksam till. Jag själv brukar ta liknande linjer mot regs och vissa av dom gillar att syna ner och visa TPTK medan vissa hittar folden. Om vi ska bluffa tycker jag definitivt att vi gör river billigare än att overbetsshova resten. Sätter hans range på river till nötstege, (missat) färgdrag, 2p's, sets, SC/par samt A6s osv. Det som foldar bet river är väl sämre par, vissa TP's samt missade drag och resten synar nog definitivt varesig push eller vanligt bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn känns ju risigt då vi aldrig slår någonting, gillar shove ifall vi tar denna linje med starka färger också. Hans range är ju typ 54s, 44 och 55 som försöker hålla potten liten på turn och som han väljer att betta för värde då vi checkar bakom turn. Nada bluffar typ och få händer han kan syna av river med ifall vi degar in.

 

Fin volym du trycker!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jag är osäker på om jag vill göra om våran bluffcatcher till bluff här. Sätter vi honom på 44/55 som vi hoppas att han viker här och vad reppar vi då? Överpar sitter han väl i princip aldrig mer och vi checkar ju inte bakom flush på turn ever.

 

Alltså om vi nu tror att hans riverbet är FoS så bör vi väl syna hellre än att göra om till en bluff?

 

eller :oops:

 

Om jag fick välja mellan att OOP gå för checkraise turn med färg eller IP checka bakom turn med färg hade jag valt CR OOP. Fast jag hade nog aldrig gjort något av det. Alltså tkr jag det är tveksamt att fi skulle vara cappad och inte vi. Känns som båda är cappade :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag fick välja mellan att OOP gå för checkraise turn med färg eller IP checka bakom turn med färg hade jag valt CR OOP. Fast jag hade nog aldrig gjort något av det. Alltså tkr jag det är tveksamt att fi skulle vara cappad och inte vi. Känns som båda är cappade :)

 

Borde väl gå att balansera helt klart? Hans spel känns ju jätte genomskinligt, tror inte han check/synar 2 gator med sämre än en färg direkt. Tror nog han värdebettar river bredare än vad han check/synar turn med iaf eller låter det galet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Har lus-läst igenom tråden men inte alla 112 sidor, men kan inte hitta vart du lirar poker me BTC??!

 

Så min fråga är vart grindar du de?

 

Själv har jag spelat en del på SWC ( Seals with clubs ) men inte varit så aktiv där dom senaste månaderna,

( nu när själva coinsen blomstra till rejält ). =( ..

Men innan de så hade jag iaf grinda upp ca +10BTC på ca 2mån...

( men coinsen va då typ 10ggr lägre än nu. )

Dom har fina turrar med inte så många spelare ( speciellt inga bra, förutom några få )

Sen finns de BIG BTC på söndagar som lockar lite fler deltagare..

Mestadels utav spelarna är Amerikanska datakillar som skördar egna BTC o sen försöker spela upp de...

Men finns nån enstaka Amerikanskt (PRO) som ser detta som enda chansen för dom o spela internet-poker......

 

Men iaf... skulle vilja höra vart du/ni lirar me BTC om nu nån gör det??

 

( Sen måste jag bara kasta in att jag älskar lira mot dessa fiskiga jänkare!!! )

Synd att dom inte får leka i den världsliga sandlådan med oss andra barn.... :lol:;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...