Gå till innehåll

Frän dagbokstitel


Jimmy_Pistol

Recommended Posts

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

låter som ett +EV spel i längden. Att shove T8s dvs

 

Att du är något efterbliven har jag länge misstänkt, även om att titta igenom din flashbackprofil fick mig att undanröja all tvivel. Förövrigt så shovea jag inte T8s utan synade shove... Din tur att läsa fel

 

Eftersom du fetmarkerade halva texten och missade en viktig del, nämligen "superstandard skypegrupp spew". Det handlar alltså inte om att göra +ev beslut utan om att spewa för det är kul. Skall jag länka ett par händer som du misshandlar så jag göra det... Eller så håller du bara käften och slutar påpeka vad jag gör rätt eller fel speciellt i händer där jag UPPENBART vet att jag gör -EV spel.

 

Förhoppningsvis så håller du käften nu och slutar förpesta ännu en dagbok med din jävla övarsittarmentalitet och PMar mig om du har något mer att säga till mig.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du är något efterbliven har jag länge misstänkt, även om att titta igenom din flashbackprofil fick mig att undanröja all tvivel. Förövrigt så shovea jag inte T8s utan synade shove... Din tur att läsa fel

 

Eftersom du fetmarkerade halva texten och missade en viktig del, nämligen "superstandard skypegrupp spew". Det handlar alltså inte om att göra +ev beslut utan om att spewa för det är kul. Skall jag länka ett par händer som du misshandlar så jag göra det... Eller så håller du bara käften och slutar påpeka vad jag gör rätt eller fel speciellt i händer där jag UPPENBART vet att jag gör -EV spel.

 

Förhoppningsvis så håller du käften nu och slutar förpesta ännu en dagbok med din jävla övarsittarmentalitet och PMar mig om du har något mer att säga till mig.

 

Mvh

 

Nu tar vi det lite lugnt. Missade att det var spew så hold your fucking horses.

 

Och sluta dra av din offensiv nu va. Ska vi vara sådana så kan jag berätta för dig att det inte precis är +EV att gå upp i nivå när det går lite dåligt och skotta bort alla pengar för den delen heller. Alla vi ska lära oss poker så sluta slå och sparka runt omkring, du är verkar vara sjukligt tilt atm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du är något efterbliven har jag länge misstänkt, även om att titta igenom din flashbackprofil fick mig att undanröja all tvivel. Förövrigt så shovea jag inte T8s utan synade shove... Din tur att läsa fel

 

Eftersom du fetmarkerade halva texten och missade en viktig del, nämligen "superstandard skypegrupp spew". Det handlar alltså inte om att göra +ev beslut utan om att spewa för det är kul. Skall jag länka ett par händer som du misshandlar så jag göra det... Eller så håller du bara käften och slutar påpeka vad jag gör rätt eller fel speciellt i händer där jag UPPENBART vet att jag gör -EV spel.

 

Förhoppningsvis så håller du käften nu och slutar förpesta ännu en dagbok med din jävla övarsittarmentalitet och PMar mig om du har något mer att säga till mig.

 

Mvh

 

Aa posta några händer! Snäll! (meta ber dig, stort va?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Springer fortsatt fantastisk samtidigt som spelet överlag känns jävligt on point. Lyckas hela tiden hitta spots där besluten är enkla att ta eftersom jag hinner uppskatta FIs range och samtidigt tänka över hur jag står i min egen, något jag inte klarat av tidigare. Får tacka mig själv som suttit i stove/pokerazor 4-5h per dag senaste 10 dagarna :mrgreen:

 

Postar lite skojiga händer, ni får sjukt gärna komma med inputs, gärna negativa sådana.

 

 

Boss, $1/$2 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

BB: $400 (200 bb)

MP: $974.73 (487.4 bb)

CO: $572.82 (286.4 bb)

Hero (BTN): $715.88 (357.9 bb)

SB: $408 (204 bb)

 

Preflop: Hero is BTN with 8:club: 7:club:

2 folds, Hero raises to $4, SB raises to $22, BB calls $20, Hero calls $18

 

Flop: ($66) T:club: 9:diamond: 5:diamond: (3 players)

SB checks, BB bets $40, Hero calls $40, SB folds

 

Turn: ($146) K:heart: (2 players)

BB bets $75, Hero raises to $222

 

 

Boss, $1/$2 No Limit Hold'em Cash, 4 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

BTN: $637.31 (318.7 bb)

Hero (SB): $796.91 (398.5 bb)

BB: $787.08 (393.5 bb)

CO: $397 (198.5 bb)

 

Preflop: Hero is SB with A:spade: A:diamond:

CO raises to $7, BTN calls $7, Hero raises to $32, BB folds, CO calls $25, BTN folds

 

Flop: ($73) 3:heart: 4:heart: 5:spade: (2 players)

Hero bets $44, CO calls $44

 

Turn: ($161) 4:spade: (2 players)

Hero bets $118, CO calls $118

 

River: ($397) 7:diamond: (2 players)

Hero bets $602.91 and is all-in, CO calls $203 and is all-in

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte alls turn med 87s. Tror inte vi får honom att folda så mycket, KJ/KQ lär nog titta med sin lilla pipstege, samma med JJ/QQ. Vi har bara 4outs för att få stege som även redan där kan vara slagen av flera combos av QJ. Räknar inte med J som stege då han har flera Q i sin range och vår stege blir värdelös.

 

AA funkar beroende på dynamik och fi! Vissa dyker däremot upp med konstiga 6or ibland. Är det en nit så är det bara köra och ösa imo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte alls turn med 87s. Tror inte vi får honom att folda så mycket, KJ/KQ lär nog titta med sin lilla pipstege, samma med JJ/QQ. Vi har bara 4outs för att få stege som även redan där kan vara slagen av flera combos av QJ. Räknar inte med J som stege då han har flera Q i sin range och vår stege blir värdelös.

 

Tvärtemot vad han sa från min sida.

Gillar raisen efter hans svaga turnbet, om nu fi är tänkande fast det kanske är en fisk mtp betsizen iof. Får du massa syner av KJ/KQ/AK så är det väl bara att vara glad över att pokern lever : )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvärtemot vad han sa från min sida.

Gillar raisen efter hans svaga turnbet, om nu fi är tänkande fast det kanske är en fisk mtp betsizen iof. Får du massa syner av KJ/KQ/AK så är det väl bara att vara glad över att pokern lever : )

 

Missade totalt att BB var med i pott och donkade haha. Trodde det var SB vs hero. Då håller jag med dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte supernöjd över mitt spel senaste två dagarna. Har varit okoncentrerad och låtit mycket runt om kring distrahera mig så ska försöka hålla mig borta från mobil, facebook och slökollande på serier osv. Har obv plussat ändå pga nyköpt ballin' gamermus :mrgreen:

 

Tänkte lägga en tung lockdown från och med Fredag till nästa helg där jag ska få in 30k händer.

 

Alla som vill är välkomna på stuga!

 

Ska även försöka kvala in till SM 5-manna, once time.

 

Passerat 10k händer på /2 sen jag drog igång i Fredags.

 

110k.png

 

edit;

önskelista över stugdeltagare

klingan

lepi

medin

starfitter

diazo

Emma Watson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...