Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Efter att ha tröttnat på Party Pokers utséende bestämde jag mig för att modda klienten lite. Det enda jag gjort hitills är egentligen att redigera bakgrundsbilden, men man kan ju göra mycket mer om man vill :D

Tänkte att det vore kul om man kunde utbyta mods till Party Poker i den här tråden (om det nu är andra som gett sig på detta också), eftersom det ju är rätt skönt att få lite omväxling då och då.

Jag kan börja med att lägga upp lite screens med några av bakgrundsbilderna jag slängt ihop, som ligger i rar-filen jag länkar längst ner i inlägget. Man får ta om man vill ha helt enkelt! Om någon är osäker på hur man gör för att det ska funka så är det bara att fråga.

Hoppas föressten att jag inte bryter någon regel genom att posta bilder med andra spelares nick? :rolleyes:

svart.jpg

svartsl.jpg

grlh.jpg

grmy.jpg

brun.jpg

Ska nog testa att byta ut de klassiska kortens baksidor mot de mordernas också, som är så mycket snyggare :)

Länk till bakgrunderna: http://rapidshare.com/files/359587683/PP_BGs.rar.html

Som sagt, dela gärna med er av era mods till Party Poker också, om ni har några!

Postad
Hur gör man för att få det att funka? Alltså för att sen lägga det som skin?

Börja med att starta Party Poker och öppna ett bord (vet inte om bordet är nödvändigt, men gör det för säkerhets skull).

Gå sedan till mappen där Party Poker ligger, lämna programmet öppet. Öppna sedan "images->NewGameTable", och sedan förslagsvis "Lounge"-mappen (det blir snyggast i det temat tycker jag). Har du inte den mappen så måste du ladda ner det temat i Party Poker under preferenser->teman->bordsteman->modernt bord.

När du gjort det döper du den bakgrundsbilden du vill använda till "Table_Carpet" och kopierar in den till Lounge-mappen och ersätter den befintliga (gör en backup på den om du vill kunna byta tillbaka senare utan att behöva installera om). När det är gjort så startar du helt enkelt om Party Poker, använder Lounge-temat och så är det klart! :)

Hoppas du förstod!

• 3 months later...