Gå till innehåll

team bustgatan *stängd*


wahlen1

Recommended Posts

  • Svars 4,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Okej, höja mer som alla andra också säger. Jag får nog fan börja skärpa mig med det. Förlorade precis en stor pott pga det. Hade kanske synat även om jag höjt mer menmen, alla gör misstag och mitt misstag är höjningen.

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) Boss

Hero ($28.65)

BB ($49.16)

UTG ($36.10)

CO ($48.17)

BTN ($38.42)

 

Dealt to Hero 6:heart: 6:diamond:

 

UTG raises to $1.50, CO calls $1.50, fold, Hero calls $1.25, BB calls $1

 

FLOP ($6) Q:spade: 6:spade: Q:club:

 

Hero checks, BB checks, UTG checks, CO checks

 

TURN ($6) Q:spade: 6:spade: Q:club: 5:spade:

 

Hero checks, BB checks, UTG bets $1, CO folds, Hero raises to $2, BB calls $2, UTG raises to $3.50, Hero raises to $6, BB calls $4, UTG calls $2.50

 

RIVER ($24) Q:spade: 6:spade: Q:club: 5:spade: A:heart:

 

Hero bets $21.15 (AI), BB folds, UTG calls $21.15

 

UTG shows Q:heart: A:spade:

(Pre 45%, Flop 22.9%, Turn 15.9%)

 

Hero shows 6:heart: 6:diamond:

(Pre 55%, Flop 77.1%, Turn 84.1%)

 

UTG wins $64.65

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du gör två minraises på turn i en och samma hand. URK. även om det i efterhand inte haft någon betydelse så måste du ju självklart försöka få honom att shippa in det på turn.

 

Jag vet, skäms över handen. Trodde han hade färg och ville att han skulle dega men han gjorde ju fan aldrig det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alla gör fel i början no problems liksom, däremot får du börja att ändra dina tankegångar.. snöa inte in dig på att typen: "ah han har säkert set, färg eller whatever" tänk hellre på att fi kan ha en distribution av händer, även kallat range.. I denna finns alla tänkabara händer han kan ha, dvs stål, luft och allt där emellan. Detta i sin tur skapar alltid en range som är mer eller mindre innehåller olika stora intervaller av desamma handtyperna.

I den specifika handen kan fi tex ha; AK, färg, slowad Q, luft(kan innehålla väldigt många kombinationer), 66, 55, mellanpar osv osv..

Hur stor sannolikhet fi spelar de olika typerna på detta sätt är ju själva kärnan i poker att förstå om man vill ha en exploativ approch till spelet (dvs utnyttja motståndarens misstag)

 

det jag vill säga är väl att du inte ska tänka så snävt, läs gärna lite pokerteori om du är seriös och vill bli duktig :) (f.ö säger jag inte att jag är det)

 

tänkte skriva massa mer men kom på jag inte vill levla migsjälv utan pokerstove (som du f.ö bör kika på)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite händer. Ligger typ 20/100 i en turnering iallfall, var dock bara cirka 300 från start. Men ändå :D +180kr i cg än så får vi se hur det går.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) Replayer

Hero ($138)

BB ($39.13)

UTG ($53.94)

CO ($52.56)

BTN ($34.93)

 

Dealt to Hero Q:heart: Q:club:

 

UTG calls $0.50, CO calls $0.50, BTN calls $0.50, Hero raises to $3.50, BB raises to $6.50, fold, fold, fold, Hero calls $3

 

FLOP ($14.50) T:diamond: J:club: 8:heart:

 

Hero checks, BB bets $7.25, Hero raises to $36.25, BB calls $25.38 (AI)

 

TURN ($79.76) T:diamond: J:club: 8:heart: 2:diamond:

 

RIVER ($79.76) T:diamond: J:club: 8:heart: 2:diamond: A:diamond:

 

Hero shows Q:heart: Q:club:

 

Hero wins $77.77

 

 

något fel här?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) Replayer

BB ($38.88)

($47.68)

UTG ($56.24)

UTG+1 ($40.59)

Hero ($89.28)

 

BB posts (SB) $0.25

 

Dealt to Hero 9:club: 9:diamond:

 

UTG calls $0.50, UTG+1 calls $0.50, Hero raises to $2.75, BB calls $2.50, calls $2.25, UTG calls $2.25, UTG+1 calls $2.25

 

FLOP ($13.75) 2:diamond: 2:heart: 4:diamond:

 

BB checks, bets $0.50, UTG calls $0.50, UTG+1 calls $0.50, Hero raises to $16.25, BB calls $16.25, folds, UTG folds, UTG+1 folds

 

TURN ($47.75) 2:diamond: 2:heart: 4:diamond: 5:spade:

 

BB checks, Hero bets $13, BB raises to $19.88 (AI), Hero calls $6.88

 

RIVER ($87.51) 2:diamond: 2:heart: 4:diamond: 5:spade: 6:heart:

 

Hero shows 9:club: 9:diamond:

(Pre 55%, Flop 71.6%, Turn 77.3%)

 

BB shows K:heart: A:diamond:

(Pre 45%, Flop 28.4%, Turn 22.7%)

 

Hero wins $85.33

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) Replayer

SB ($49.75)

Hero ($145)

UTG ($53.44)

CO ($46.05)

BTN ($10)

 

Dealt to Hero K:spade: K:diamond:

 

CO calls $0.50, BTN checks, fold, Hero raises to $2.50, fold, CO calls $2, BTN calls $2

 

FLOP ($8) 8:club: 5:diamond: J:diamond:

 

Hero bets $4, CO calls $4, BTN folds

 

TURN ($16) 8:club: 5:diamond: J:diamond: 4:club:

 

Hero bets $16, CO raises to $32, Hero raises to $112, CO calls $7.55 (AI)

 

RIVER ($95.10) 8:club: 5:diamond: J:diamond: 4:club: 8:diamond:

 

Hero shows K:spade: K:diamond:

(Pre 81%, Flop 29.1%, Turn 18.2%)

 

CO shows J:spade: 8:spade:

(Pre 19%, Flop 70.9%, Turn 81.8%)

 

CO wins $92.73

 

Är det inte bättre att 4beta där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alla gör fel i början no problems liksom, däremot får du börja att ändra dina tankegångar.. snöa inte in dig på att typen: "ah han har säkert set, färg eller whatever" tänk hellre på att fi kan ha en distribution av händer, även kallat range.. I denna finns alla tänkabara händer han kan ha, dvs stål, luft och allt där emellan. Detta i sin tur skapar alltid en range som är mer eller mindre innehåller olika stora intervaller av desamma handtyperna.

I den specifika handen kan fi tex ha; AK, färg, slowad Q, luft(kan innehålla väldigt många kombinationer), 66, 55, mellanpar osv osv..

Hur stor sannolikhet fi spelar de olika typerna på detta sätt är ju själva kärnan i poker att förstå om man vill ha en exploativ approch till spelet (dvs utnyttja motståndarens misstag)

 

det jag vill säga är väl att du inte ska tänka så snävt, läs gärna lite pokerteori om du är seriös och vill bli duktig :) (f.ö säger jag inte att jag är det)

 

tänkte skriva massa mer men kom på jag inte vill levla migsjälv utan pokerstove (som du f.ö bör kika på)

 

Tänkte beställa mig en bok, mathematics of poker ska vara bra? Jo jag vet att jag ska sätta dom på en range, men istället för tänka att de har AK just den handen ska jag tänka på vilka händer de kunnat syna med eller? Får försöka tänka så istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Regnig dag betyder spel! :D Ska ta mig lite tid och läsa om range och så för det verkar ju vara något man måste kunna, men måste man även det på nl50 på svs? Det är ju klart har inte så långt kvar innan jag kommer stiga i nivå men. Kanske lika bra att man kan det så slipper man sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan nog slå nivån rätt hårt ändå men aldrig fel att ha ett fundament att stå på :)

 

MOP är mkt mkt bra även om matten är total överkurs för de flesta (mig inräknad) men finns en hel del annat matnyttigt

 

 

Finns där någon annan du rekommenderar istället då? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns där någon annan du rekommenderar istället då? :)

 

nejnejnej, missuppfattade mig.. Den bästa och ända pokerbok jag någonsin läst även om den är väldigt komplicerad bitvis. Rekommenderar nog hellre att läsa mkt på forum (även om PF är mkt bull så finns en hel del att lära sig om man bara filtrerar lite)

Sitt mkt i stove, prata med duktiga pokerspelare (om du känner några), ta en coach (kanske lite för dyrt för din nivå dock), spela och tänk mkt själv :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack star, får kanske köpa boken ändå. Försöker läsa så mycket jag kan och spela mycket. Man lär sig varje dag! :)

 

Juli blev en bra månad. 2000kr+ på 16000händer

 

40 inköp måste vara en bra månad? :D

 

 

Kommer hänga i en annan blogg istället, microgäng mot eliten! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Nya tag. Har runt 700$ som jag ska sätta in på bet24 med en bra rb! Så fort jag får in min rb på pot.raiser ska jag föra över pengarna, och börja nöta nl20 6 bord. När jag är uppe i 1000$ ska jag ta ut 300$ och köpa 2 st 21tum tft. Och börja nöta 8-12 bord nl20. Tills jag är uppe i nl50 vilket jag borde vara efter 3 månader om allt går som det ska.

 

Har blivit varslad så med ganska stor chans har jag inget jobb mellan januari-mars typ. Så det är då jag siktar på att gå upp i nivå eftersom jag lär rejka jävligt mycket. Kommer börja skriva här igen för att få upp motivationen :) Spelar på pot.raiser nu tills min rb kommer in sen kommer jag spela på svs tills det andra är klart :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $3(BB) Boss

BB ($193)

($531)

UTG ($185)

Hero ($184)

CO ($111)

 

Dealt to Hero 7:club: K:club:

 

UTG calls $2, Hero checks, CO raises to $12, fold, fold, fold, Hero calls $10

 

FLOP ($29) 2:club: 8:heart: 3:club:

 

Hero checks, CO bets $30, Hero raises to $120, CO calls $69.93 (AI)

 

TURN ($228) 2:club: 8:heart: 3:club: 7:diamond:

 

RIVER ($228) 2:club: 8:heart: 3:club: 7:diamond: A:club:

 

Hero shows 7:club: K:club:

(Pre 44%, Flop 52.8%, Turn 90.9%)

 

CO shows 2:spade: A:diamond:

(Pre 56%, Flop 47.2%, Turn 9.1%)

 

Hero wins $223

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...