Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

beror på hur ofta han gör allin, han här gjorde det varenda gång nästan och höjde alla andra potter osvosv, lös som fan så därför synade jag. Nu hade jag bästa handen och om han hade haft AA,KK,QQ,JJ,1010 osvosv A - så hade jag ändå haft outs och hade varit mer nöjd då än vad jag är nu.

• Svars 4,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Ute, 24 av typ 150. Helt jävla kortdöd. bästa handen var A8 och det blev sista handen. Gjorde en allin med KJ och vann som tur va, men blev inget denna gången. Lite bättre kort nästa gång så går det vägen.

Postad
beror på hur ofta han gör allin, han här gjorde det varenda gång nästan och höjde alla andra potter osvosv, lös som fan så därför synade jag. Nu hade jag bästa handen och om han hade haft AA,KK,QQ,JJ,1010 osvosv A - så hade jag ändå haft outs och hade varit mer nöjd då än vad jag är nu.

Du ska inte vara nöjd om du får in pengarna som underdog, du borde däremot vara nöjd att du fick in degen mot 10-5 med QJ. Sen att resultatet blev minus ska du inte gråta över. Du vinner i längden.

Postad

4422010105108ec57.jpg

Någon sa att det inte stämmer på svs men min verkar stämma? För jag har fan förlorat allt idag efter jag hamnat allin med bästa handen. Så jag tror den stämmer ganska bra. Skönt att hamna 0 idag iallfall. Hade fått jävligt bra rb om jag hade en rbsida, kanske ska byta till Purple lounge så får man tillbaks det :D

Postad
Du ska inte vara nöjd om du får in pengarna som underdog, du borde däremot vara nöjd att du fick in degen mot 10-5 med QJ. Sen att resultatet blev minus ska du inte gråta över. Du vinner i längden.

Jo sa nog lite fel, jag är nöjd över hur jag spelade men jag hade även varit "nöjd" om han hade haft monster. Men det tror jag också att det lönar sig i längden :)

Postad

Jag är vinnande ;) satte in 100 kr och plockade ut dom och har 1100kr cirka. Går långsamt men tror att om jag vinner lite så släpper det snart. Man lär sig saker varje dag.

Postad

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) Boss

($182)

Hero ($82.71)

Hero posts (SB) $0.25

Dealt to Hero 5:club: Q:club:

Hero calls $0.25, checks

FLOP ($1) 7:spade: Q:heart: 9:diamond:

checks, Hero bets $1.50, calls $1.50

TURN ($4) 7:spade: Q:heart: 9:diamond: 2:diamond:

checks, Hero bets $2.50, raises to $11.50, Hero calls $9

RIVER ($27) 7:spade: Q:heart: 9:diamond: 2:diamond: 3:diamond:

bets $18, Hero calls $18

shows K:heart: 6:heart:

(Pre 62%, Flop 20.5%, Turn 6.8%)

Hero shows 5:club: Q:club:

(Pre 38%, Flop 79.5%, Turn 93.2%)

Hero wins $61.43

Skön hand.

NL Holdem $0.50(BB) Boss

BB ($68.41)

Hero ($102)

UTG ($43.60)

UTG+1 ($30.25)

CO ($55.23)

BB posts (SB) $0.25

Dealt to Hero K:heart: K:diamond:

UTG calls $0.50, fold, CO raises to $3, fold, Hero raises to $9.75, fold, CO calls $6.75

FLOP ($20.25) K:club: 9:club: 7:spade:

Hero checks, CO bets $20.25, Hero raises to $92.85 (AI), CO calls $25.23 (AI)

TURN ($111) K:club: 9:club: 7:spade: 8:spade:

RIVER ($111) K:club: 9:club: 7:spade: 8:spade: 8:heart:

Hero shows K:heart: K:diamond:

Hero wins $108

Postad

166kr + på 300 händer imorse, allt flöt på bra och synade ner några fina bluffar så tog 2 inköp från en snubbe. Spelade ruskigt bra enligt mig själv och det är skönt att börja dagen med ett bra plus!

Postad

Sådär. anmält mig till den 20krs bounty turneringen ikväll. verkar vara en gym turnering om man vaknar upp med lite kort, att få tillbaks lite pengar hade inte varit fel, eftersom jag kom ganska långt igår och när jag var helt kortdöd hoppas jag det går bättre idag!

Postad

NU börjar fan motriggen direkt igen..

NL Holdem $200(BB) Boss

SB ($10,058)

BB ($2,614)

UTG ($5,736)

UTG+1 ($5,296)

UTG+2 ($4,640)

MP1 ($1,444)

MP2 ($9,153)

Hero ($9,534)

BTN ($1,565)

Dealt to Hero Q:spade: A:heart:

UTG calls $200, fold, fold, MP1 calls $200, MP2 calls $200, Hero raises to $400, fold, fold, fold, UTG calls $200, MP1 calls $200, MP2 calls $200

FLOP ($1,900) J:club: A:diamond: 9:club:

UTG checks, MP1 checks, MP2 bets $200, Hero calls $200, UTG calls $200, MP1 raises to $1,044 (AI), MP2 folds, Hero calls $844, UTG folds

TURN ($4,388) J:club: A:diamond: 9:club: 5:spade:

RIVER ($4,388) J:club: A:diamond: 9:club: 5:spade: 8:heart:

MP1 shows 8:diamond: A:club:

(Pre 27%, Flop 17.4%, Turn 6.8%)

Hero shows Q:spade: A:heart:

(Pre 73%, Flop 82.6%, Turn 93.2%)

MP1 wins $4,388

Postad

äh, skit.

åkte ut typ 25 idag igen, fick iallfall tillbaks 25 kr, så jämt upp. På cashgame har dagen varit min bästa på svs än :D

340kr + på 850 händer ;) Riktigt jävla gött är det!

Riktigt skön låt.

Postad
Du måååååste börja höja mer preflopp!!

Och även på floppen borde du höjt mannen...

Där missklicka jag faktiskt, brukar höja till 800 där iallfall, 3 eller 4 gånger blinden, så där blev det faktiskt missklick. Måste ju lura dom ibland och ibland fungerar det. Det hade fungerat om inte jag hade haft sån jävla sjuk otur på turneringar.

7% hade han att vinna. Såklart sitter den där som en pinne i röven.

Postad
Missclick även på floppen?

Nej, men eftersom det var en 4-5 vägspott ville jag vänta och se. Folk kan lätta få triss,2par direkt där. Valde att syna ner istället.

Postad
Nej, men eftersom det var en 4-5 vägspott ville jag vänta och se. Folk kan lätta få triss,2par direkt där. Valde att syna ner istället.

Eftersom det är en 4-5 vägspott så ska du höja för att skrämma bort fi's med draghänder och för att pottoddsen ska bli för dåliga för dem. Att bara syna och "vänta och se" är bedrövligt dåligt. Det är ganska ofta jag läst i din dagbok att någon fisk har träffat sitt lilla drag och vunnit potten och att det är så orättvist osv, detta är en stor orsak till att sådana saker händer, gör inte om det om du vill gå upp i nivå.

Postad

Men det du säger är ju delvis rätt, det är fel men jag får ALLTID in handen rätt så det är inte det som jag whinar över, det jag whinar över är att de ALLTID ska träffa. Och det hade inte spelat någon roll när jag fick in den för de träffar alltid.

Postad
Men det du säger är ju delvis rätt, det är fel men jag får ALLTID in handen rätt så det är inte det som jag whinar över, det jag whinar över är att de ALLTID ska träffa. Och det hade inte spelat någon roll när jag fick in den för de träffar alltid.

Det spelar väldigt stor roll. Även om de träffar i slutändan eller inte så måste du koncentrera dig på att få in pengarna rätt och att ta rätt beslut hela tiden, det går inte att resonera som du gör. Du har inte spelat tillräckligt många händer för att se att du vinner i längden. Om du gör rätt sas.

Postad

Men alla spelar inte likadant eller hur? Jag kanske gillar att försöka spela lite olika hela tiden för man blir ganska lätt läst. Alla spelar olika och jag har fått in händerna bäst även på de händerna som du skriver om. Bara att idioterna har träffat.

Postad

Inget är fel i poker om man får in den rätt och det får jag. Om dom inte träffat hade jag whinat men nu träffar dom hela tiden sina 7%.

Jag gillar "trapa" spelarna och oftast fungerar det eftersom dom synar med sämsta handen men de träffar ibland och så är poker, så säg inte att det är fel spelat om jag får in den bäst.

• Skapa nytt...