Gå till innehåll

team bustgatan *stängd*

wahlen1

Recommended Posts

• Svars 4,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

så jävla segt att sätta sig in i en ny serie. vissa tar en hel säsong innan man gillar. avslutade nyss Chuck, en serie som inte är superb förrens säsong 3, 4.

innan det såg jag californication, världens bästa TVserie någonsin.

Wut, s4 av Chuck var så dålig att jag inte orkat se klart skiten, s1-2 var 3 sådär, 4 sög. imo.

@Scaniac, låter sjukt att "praktisera" på ett lager i 6 månader. Skulle jag aldrig göra. Så svårt är det inte att skaffa jobb.

Detta nya system är mycket sjukt, gynnar i princip bara arbetsgivaren som får gratis arbetskraft. Men ett bra sätt att få ner arbetslöshetsstatistiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det får man

Typ 3k :P eller något sånt skit, det är väl det som det är så mycket snack om i regeringen :) att det är som slavarbete. OFtast får man ju provanställning men då har man ju vanlig lön ändå och om de gillar en får man fortsätta annars får man helt enkelt sluta.

Länk till kommentar

Blir att kolla massa coachvideor medans man lirar nu :)play hard go pro!

Skippa det. Är du inte bra i grunden så kommer du inte kunna sortera bort dom 95%+ av alla coachingvideos som bara dödar ditt spel då dom suuuger hårt. Lägg den fokusen på borden istället. Det ger bra mycket mer.

Länk till kommentar

Det får man

eftersom jag är berättigad a-kassa och under 25år, måste jag i princip få en praktik inom AF nu , tyckte dom,

och jag får samma summa som jag skulle få om jag varit arbetslös vilket nog landar på ~6-9k i månaden skulle jag gissa på , allt sånt här (klabb? ) är nytt för mig, ska på informationsmöte nästa vecka, får se vad dom säger där.

hatar ochså att han utnjyttjar systemet genom att sätta en praktik istället för provanställning, det ska noteras att hans fru jobbar på AF så det är väl logiskt varför han gjort så..

Det värsta är att tjänsten jag praktiserar på hänger ochså på ifall han som hade denna tjänst, klarar av att jobba på kontoret istället, gör han inte de får han tillbaks sin gamla tjänst och jag blir utkickad, skoj va?

Länk till kommentar

Kan iofs vara så, men man borde väl få nåt pröjs från Arbetsförmedlingen kan man tycka.

Man får så klart en ersättning som är samma som vad man hade fått i A-kassa. Ingen skillnad alls.

eftersom jag är berättigad a-kassa och under 25år, måste jag i princip få en praktik inom AF nu , tyckte dom,

och jag får samma summa som jag skulle få om jag varit arbetslös vilket nog landar på ~6-9k i månaden skulle jag gissa på , allt sånt här (klabb? ) är nytt för mig, ska på informationsmöte nästa vecka, får se vad dom säger där.

hatar ochså att han utnjyttjar systemet genom att sätta en praktik istället för provanställning, det ska noteras att hans fru jobbar på AF så det är väl logiskt varför han gjort så..

Det värsta är att tjänsten jag praktiserar på hänger ochså på ifall han som hade denna tjänst, klarar av att jobba på kontoret istället, gör han inte de får han tillbaks sin gamla tjänst och jag blir utkickad, skoj va?

Micke J. Fick en praktik plats som 23 åring på ett företag. Han var inte berättigad a-kassa vid det tillfället, utan fick helt sonika åka och jobba 40 timmar i veckan i tre månader för grund försäkringen (som då kallades "kas") 4300 kr i månaden.

Lägg till på det att företaget låg i Ramlösa, så han fick pendla. Han hade en lägenhet som skulle betalas. Han gick back mer än 5K i månaden. Han hade tur och kunde låna av sina päron. Alla har tyvärr inte samma förutsättning. Varför gjorde han det??? Tackar man nej , blir man helt sonika av med sitt bidrag och får helt enkelt inga pengar alls.

Länk till kommentar

Skippa det. Är du inte bra i grunden så kommer du inte kunna sortera bort dom 95%+ av alla coachingvideos som bara dödar ditt spel då dom suuuger hårt. Lägg den fokusen på borden istället. Det ger bra mycket mer.

Kommer mest se om jag kan snappa upp något :) men thx

Länk till kommentar

En ledig dag från jobb idag så har lyckats klämma in ett par timmars grind idag.

Slutade på lillbacket totalt vilket jag får va nöjd över efter att ha tappat två 300bb potter och inte fått in degen en enda gång utöver detta. En var spewig och en blev jag 4 outade på rivern efter AI på turn...

Sista två timmarna har jag haft en sjuk känsla av att vara fede back. Avslutar och ser att jag plusat ett halvt inköp på den tiden, ganska skön överraskande känsla faktiskt...

Peace out eller nått

Länk till kommentar

Polaren jag bor med väckte mig imorse typ vid 11. Efter nattens grind var jag väll ganska sleden så följande högst märkliga konversation utspelade sig.

- Oye, vad är klockan?

- Han köpte den mitt på stan.

- Vafan, vilken?

- ja, sushin...

Fråga mig inte vad fan jag drömde, men det kändes som att det var det självklara svaret när jag sa det...

Länk till kommentar

• Skapa nytt...