Gå till innehåll

team bustgatan *stängd*

wahlen1

Recommended Posts

Har gjort ett par timmar idag. Inget större, hittade en fjärde plats i en ca 90 man djup turre. Fick 33$ för det. Lite lack på mig själv när jag bluffade bort min fina stack tidigt på finalbordet. Men men man lär sig förhoppningsvis att inte göra det i framtiden. Har ett par ITM´s till men inget speciellt.

Jag spelade min livs första H.O.R.S.E turre idag. Bubblade Finalbord och pengarna 7/43 6 pers dvs FB fick betalt=( Jag är ju självklart ganska nöjd ändå. Jag behärskar ju långtifrån alla spelen. Men min plan är att bli ganska stabil i samtliga spelen. En sak är säkert. Det krävs dubbelt så mycket tanke och focus vilket jag tycker är mega kul!!!

Sammanlagt är jag ca 10$ back. Men det kan jag leva med=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 4,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

5-bet hade varit all in om Wahlen hade lärt sig att inte klicka med AA varje jävla gång han får dom!!!!!!!!

Du! Jag synade en 3 bet med AA mot firre. såklart träffar kuken 884 och vad hade han? Jo A8, kommer aldrig spela så igen, kommer inte syna med AA utan reraise.

var nog 4 bet när jag tänker efter :)

Länk till kommentar

Du! Jag synade en 3 bet med AA mot firre. såklart träffar kuken 884 och vad hade han? Jo A8, kommer aldrig spela så igen, kommer inte syna med AA utan reraise.

Sluta klicka är budskapet!!! Om du inte vill slowplaya så skit i det men Klicka är så sjukt dåligt och lätt att genomskåda.

Länk till kommentar

Jag förlora med AA all in preflop en gång, likförbannat gör jag om det, sick.

Länk till kommentar

Jag förlora med AA all in preflop en gång, likförbannat gör jag om det, sick.

Nej, men har aldrig slowspelat AA, och någon här inne sa att jag skulle göra det mot firre. Eftersom firrarna träffar som gudar mot mig kommer jag inte göra om det. Om jag hade fått in det prf kanske han lagt sig. Men man lär sig av sina misstag :)

clownx: Jag försöker att inte klicka och jag gör det bara mot fiskar som jag vet kommer att syna :)

Länk till kommentar

Nej, men har aldrig slowspelat AA, och någon här inne sa att jag skulle göra det mot firre. Eftersom firrarna träffar som gudar mot mig kommer jag inte göra om det. Om jag hade fått in det prf kanske han lagt sig. Men man lär sig av sina misstag :)

clownx: Jag försöker att inte klicka och jag gör det bara mot fiskar som jag vet kommer att syna :)

Bra resonemang

Länk till kommentar

Tips och idéer när man ska sluta röka?? Köpt hem ett packe niko plåster som fyllde sin funktion första dagarna imo. Fick såklart ett cp röksug på fyllan igår så blev ett par där. Men har iallafall inte tagit någon idag så det är väll bra. Snart en vecka sen jag slutade, sist fick jag ett par sjuka röksugstoppar efter 2-3 veckor, så hur ska jag göra för o klara det denna gången? :)

Kan ju säga att 99% av alla på jobb röker så att hålla mig borta från rökare går inte direkt

Länk till kommentar

Tips och idéer när man ska sluta röka?? Köpt hem ett packe niko plåster som fyllde sin funktion första dagarna imo. Fick såklart ett cp röksug på fyllan igår så blev ett par där. Men har iallafall inte tagit någon idag så det är väll bra. Snart en vecka sen jag slutade, sist fick jag ett par sjuka röksugstoppar efter 2-3 veckor, så hur ska jag göra för o klara det denna gången? :)

Kan ju säga att 99% av alla på jobb röker så att hålla mig borta från rökare går inte direkt

Håller med sdh nånting. Bara gör det, bara sluta. När du blir sugen så ska du påminna dig själv att du ska sluta. Gud vad enkelt det låter. Vet att det är svårt, men kom igen, be a man.

Länk till kommentar

Trodde vi hade diskuterat detta...... OM HAN ÄR FISK OCH DU VET ATT HAN TÄNKER SYNA VARFÖR I HELVETE TAR DU INTE MAX BETALT DÅ ISTÄLLET FÖR ATT KLICKA!!!!!

Du måste ju förstå att det resonemanget är väldigt motsägelsefullt??

"Jag vet att han är kass och kommer syna så jag tänker göra det jätte billigt för honom att dra ut mig"

Det jag/vi försöker förklara är att det blir jätte enkelt att sätta dig på din hand och tro det eller ej men om du klickar min raise och sen visar mig AA kommer jag att syna vartenda gång för att jag får sjukt bra odds och vet att du kommer ha sjukt svårt att lägga om jag träffar hårt. Faktum är att det är inte bara rätt spelat utav mig, det är dessutom bra spelat av mig. Det kallas explo. Mao - Jag vet hur du kommer spela och kommer därför spela optimalt mot dig i varje situation. Du tycker det är dåligt av någon att syna med 53s efter din klick. När det i själva verket är korrekt spelat.

Detta är sista gången jag påpekar detta. Jag pallar inte ha samma diskussion over and over. Du kanske tycker det är jobbigt att jag/vi tjatar men det är ju för att vi vill hjälpa dig. Men du vägrar liksom ta hjälpen.......

Tips: Plugga lite pokermatte. Typ en vecka så kanske du börjar titta på problemet ur en annan synvinkel. Annars får du väl fortsätta gå på samma minor om och om igen.

Länk till kommentar

Det blev en tidig kväll igår. Därför blir det också en tidig morgon idag. Jobbade på Tosselilla sommerland igår igen. Sjukt trevligt faktiskt. Jag vet ju att det inte är något högstatus jobb men det är sjukt uppiggande att träffa familjer som ler och skrattar hela dagarna. Tyvärr hade jag ont i foten hela dagen och därför har jag så klart mer ont idag efter att ha belastat den en hel arbetsdag. Som tur é är man ledig nu=)

Det kommer spelas en del poker och jag skulle behöva handla men det får fan vänta tills jag kan stödja på foten igen.

Länk till kommentar

Trodde vi hade diskuterat detta...... OM HAN ÄR FISK OCH DU VET ATT HAN TÄNKER SYNA VARFÖR I HELVETE TAR DU INTE MAX BETALT DÅ ISTÄLLET FÖR ATT KLICKA!!!!!

Du måste ju förstå att det resonemanget är väldigt motsägelsefullt??

"Jag vet att han är kass och kommer syna så jag tänker göra det jätte billigt för honom att dra ut mig"

Det jag/vi försöker förklara är att det blir jätte enkelt att sätta dig på din hand och tro det eller ej men om du klickar min raise och sen visar mig AA kommer jag att syna vartenda gång för att jag får sjukt bra odds och vet att du kommer ha sjukt svårt att lägga om jag träffar hårt. Faktum är att det är inte bara rätt spelat utav mig, det är dessutom bra spelat av mig. Det kallas explo. Mao - Jag vet hur du kommer spela och kommer därför spela optimalt mot dig i varje situation. Du tycker det är dåligt av någon att syna med 53s efter din klick. När det i själva verket är korrekt spelat.

Detta är sista gången jag påpekar detta. Jag pallar inte ha samma diskussion over and over. Du kanske tycker det är jobbigt att jag/vi tjatar men det är ju för att vi vill hjälpa dig. Men du vägrar liksom ta hjälpen.......

Tips: Plugga lite pokermatte. Typ en vecka så kanske du börjar titta på problemet ur en annan synvinkel. Annars får du väl fortsätta gå på samma minor om och om igen.

hm.. Jag sa inget emot? Jag sa mest så med AA eftersom jag är trött på förlora. jag klickar oftast på rivern och inte flopp turn osv, inte prf för den delen. Sedan vi drog upp detta har jag i princip inte klickat mer om jag inte bara gjort det i ren reflex typ. Så förstår inte din ilska ? :P

Jag menar att speciellt firrarna synar klickbet men inte stort river bet t.ex Därför jag gör det för jag ser det som mer lönsamt.

Länk till kommentar

Just do it ante :)

Skiter i hur mycket br jag har osv, kör nl20 8 bord from idag istället, tills jag typ 1700$. Får kanske det med rbn osv nästan. Behöver komma igång igen och känna att man kan vinna lite :) Inte tänka på hur mycket $ jag har haft osv.

Länk till kommentar

Varför skulle jag? Sålänge jag tycker det är kul och kan tjäna lite extra pengar så varför ska man lägga ner det då?

Du är för dålig? Sen om du vill kasta bort en massa tid av ett relativt kort liv på nånting du inte förstår är ju förvisso upp till dig. GL vad du än beslutar att göra.

Länk till kommentar

Du är för dålig? Sen om du vill kasta bort en massa tid av ett relativt kort liv på nånting du inte förstår är ju förvisso upp till dig. GL vad du än beslutar att göra.

Varför vinner jag då? För den delen spelar jag inte för att vinna massa pengar utan för jag tycker det är kul och man lär sig hela tiden. Så istället för sitta här och whina kan du väl göra något mer vettigt för tiden eftersom man inte har så mycket tid? Idiot

Länk till kommentar

• Skapa nytt...