Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Utveckla din fråga

Säg att jag sitter lirar NL20, sitter med 150BB och det kommer en MONSTERfisk, han spelar varje hand och överspelar dom gång på gång, är de då tillåtet att säga Spela TPTK 3xhårdare än den linjen man brukar gå? bara som exempel.

Alltså, till vilken gräns ska man anpassa sitt spel efter motståndarens?

• Svars 4,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Fan vilken dålig pokermånad, bara fått in 18k händer. Ligger plus typ 8 inköp på nl50, 8bb/100 iallfall så det går framåt på själva spelet iallfall. Känns som jag gör fler rätta beslut och inte tiltar bort massa inköp. Kommer säkert torska allt plus imorgon bara för jag sa så :)

Postad
Äh, det är inte så farligt som man tror. Nu vet jag inte hur långt upp du ska köra, men nyckelbenet är skoj:-)

Körde hel chest piece. Första tatueringen och första sittningen tog 6.5h effektiv tattueringstid. Alla sköna ställe kom med. Personliga favoriter; bröstben och armhålekanten under linje dragning och armhålornas kanter under ifyllning. Även intill och under nippel va skönt... Tror fan inte det e mer än 2h kvar kanske. Blir en barnlek :)

Postad
Körde hel chest piece. Första tatueringen och första sittningen tog 6.5h effektiv tattueringstid. Alla sköna ställe kom med. Personliga favoriter; bröstben och armhålekanten under linje dragning och armhålornas kanter under ifyllning. Även intill och under nippel va skönt... Tror fan inte det e mer än 2h kvar kanske. Blir en barnlek :)

Wow, starkt jobbat om det nu är din första som du säger;-)

Postad
Wow, starkt jobbat om det nu är din första som du säger;-)

Ruggit sunkig webcam bild. Får slänga upp en ny sen med bättre kamera...

Lite som att bli av med oskulden med Jessica Alba att börja med en så stor.

image1gyv.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Postad
Ruggit sunkig webcam bild. Får slänga upp en ny sen med bättre kamera...

Lite som att bli av med oskulden med Jessica Alba att börja med en så stor.

image1gyv.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Snyggt!

Och från långt håll kan det se ut som att du har hår på bröstet, nice job!

Postad
Säg att jag sitter lirar NL20, sitter med 150BB och det kommer en MONSTERfisk, han spelar varje hand och överspelar dom gång på gång, är de då tillåtet att säga Spela TPTK 3xhårdare än den linjen man brukar gå? bara som exempel.

Alltså, till vilken gräns ska man anpassa sitt spel efter motståndarens?

Ja absolut imo. Det gäller att maximera sin vinst. Låt säga att det sitter just en MONSTERfisk i bb och du på knapp. Du vet att han synar varenda hand, du har KK och istället för din standard höjning på låt säga 3bb så höjer du ist 6-7-8bb, för han synar ju ändå. Så länge du lyckas exploatera dina motståndare utan att själv vara exploaterbar så lyckas du ju, imo. Dock är det ju så gott som omöjligt men du kan alltid göra det bättre än sämre.

Spelar fisken alla händer så är rangen obv lika stor som min salivproducering efter att ha sett bilden på antee. Dvs TPTK är guld.

Postad

För att återgå till lite poker så har dagen varit skit och månads resultatet ligger atm på minus... Sugit som satan mao.

Just one of those days där alla drag missar och alla fiskar träffar rivern.

Känns skönt att jag själv ser mina misstag i händerna när jag kollar på dom i efterhand. Men vad hjälper det om jag inte kan bättra det tills jag hamnar i en liknande situation igen. Only time will tell...

Postad

redigt jävla nöjd är jag , först hämtat igen ett liveback på 900kr då en kille la en bättre hand på mig på flopp:

har K:d:Q:d: och jag slår 20 utg på 5/5NL

cutoff, knappen och small blind synar, och BB slår 80, fisk som jag är synar jag, och dom 3 bakom mig gör likadant

Flopp: 8:d:5:d:3:h:

sb och bb checkar å jag checkar då knappen är glad för att slå en checkad gata i position , mycket riktigt slår han 65(?) i en pott på 400 och sb och bb synar , det som jag reagerar mest på är att BB som 3beta ( eller va fan de blir) upp till 80 bara synar 65, liksom hallå ?

så jag slår upp den till 365 och alla fram till BB viker, och han steker, i säkert 5minuter och ältar om set, till slut viker han och säger QQ , chockad men glad muckar jag min hand ,

Så min fråga är, går jag på rätt linje här ? för mig har jag antingen 2 överkort eller FD å träffa , eller både och (Om han inte har A:d:J:d:) vilket jag har svårt att tro då denna snubben är tightast på bordet

Hur hade ni spelat den ?

F.Ö så fick jag lönepremie från mitt gamla jobb på 5k, WIIIIIIIIE :D:D

rena klonken!

Postad

Ojojoj vad jag spelar dålig poker atm.

Någon som har lust o team viewa en session och ge litta feedback?

Lyckades hitta KK två händer irad inom 10 sekunder. Möter AA i ena o QQ i andra. losar båda, kärlek

Postad

Tror inte du får mycket hjälp av mig haha, jag e för dålig...

Idag blir det väldigt lugnt för undertecknad, har två projekt på hela dan. Tvätta bilen, och hämta lite flyttlådor hos en polare. Det ska väl hinnas med innan livepokersession #7 drar igång för den här månaden ikväll.

Varför gå när man kan ta taxi...

Postad

vem sa att pokern va död? :D

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) On Game

SB ($68.63)

BB ($120)

CO ($20.25)

Hero ($49.75)

Dealt to Hero 8:spade: 8:heart:

fold, Hero raises to $2, fold, BB raises to $5, Hero raises to $13, BB calls $8

FLOP ($26.25) 4:spade: 2:spade: 3:spade:

BB bets $4.50, Hero raises to $36.75 (AI), BB calls $32.25

TURN ($99.75) 4:spade: 2:spade: 3:spade: 3:heart:

RIVER ($99.75) 4:spade: 2:spade: 3:spade: 3:heart: 2:club:

Hero shows 8:spade: 8:heart:

(Pre 56%, Flop 78.8%, Turn 84.1%)

BB shows A:club: Q:heart:

(Pre 44%, Flop 21.2%, Turn 15.9%)

Hero wins $97.75

Postad

Nu börjar vägen till rikedom! 1000 kr in på aktiedirekt :D höhö, funderat på att ta ut 100$ varje månad och sätta in i fonder eller aktier, fonder till att börja med sen när man har en bra summa köpa lite akiter, vad sägs om det?

Postad
Nu börjar vägen till rikedom! 1000 kr in på aktiedirekt :D höhö, funderat på att ta ut 100$ varje månad och sätta in i fonder eller aktier, fonder till att börja med sen när man har en bra summa köpa lite akiter, vad sägs om det?

Börja med fonder, kör du aktier kommer courtagen äta upp allt.

Postad
Börja med fonder, kör du aktier kommer courtagen äta upp allt.

ah, men jag menar att jag börjar med fonder tills jag har typ 10-15 k kanske sen kan man börja köpa lite smått. :)

Postad
Inte för å va sån men du överspelar ju din 88a

Fortfarnade, inte för vara sån men om man har spelat mot en fisk en stund och har bra read på han så därför jag spelade som jag gjorde, 4betar i princip aldrig låga par om jag inte har read.

Postad
Kvällens livepoker avslutat med ett mycket bra resultat. Det spelades 5/5 Dealers Choice och jag klev av med +920BB.

Gonatt...

Najs, du gör riktigt najs ifrån dig på livescenen.

Gjorde min första deal någonsin inatt. Hamnade HU i en turre på entracion och hade typ 25% av markerna. 2a plats gav 290 och 1a 575. Fick 353 genom dealen. Nu i efterhand känns det väldigt fel, men fick iaf deala, stort.

Postad

Ja det har gått riktigt bra.

Igår så spelades det texas, omaha, pineapple och sen en egenkompinerad variant som vi kallades 4-korts pineapple, där du ska slänga 2 kort på floppen istället för det sedvanliga 1.

Postad
Najs, du gör riktigt najs ifrån dig på livescenen.

Gjorde min första deal någonsin inatt. Hamnade HU i en turre på entracion och hade typ 25% av markerna. 2a plats gav 290 och 1a 575. Fick 353 genom dealen. Nu i efterhand känns det väldigt fel, men fick iaf deala, stort.

Congratz

• Skapa nytt...