Gå till innehåll

team bustgatan *stängd*

wahlen1

Recommended Posts

btw, phil suger väl i allmänhet nu? daniel negreanu sa ju tom att han inte håller klass längre med alla nyare spelare och det stämmer väl faktiskt. Speciellt om man ser han på high stakes osv, han är kanske en bättre turneringsspelare men cg suger han fan :)

Du spelar ju dina KK likadant så då kan du ju dra slutsatsen själv :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 4,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har du läst nån pokerbok? Annars föreslår jag att du börjar läsa om pottodds, kortodds, outs etc för att få en förståelse om när du bör gå all in eller lägga dig till exempel.

Jag ska köpa nästa vecka när jag får mina a-kassa pengar. Vilken rekommenderar du?

ne men t.ex om det ligger Qh 10h 3c

Och jag har typ A6h typ. och han höjer all-in.

Länk till kommentar

Men vi säger att han är väldigt stackad och har mycket mer än mig, alltså. kan inte säga exakt ett exempel utan mer att synar ni oftare än ni lägger er i den sitiutionen eller?

kanske ligger 1,50 i potten och jag har 5 kvar och han har mer än jag.

Länk till kommentar

Men vi säger att han är väldigt stackad och har mycket mer än mig, alltså. kan inte säga exakt ett exempel utan mer att synar ni oftare än ni lägger er i den sitiutionen eller?

kanske ligger 1,50 i potten och jag har 5 kvar och han har mer än jag.

då ska du syna 5 för o vinna 11,50, för även om han har 1000 i stacken kan du inte vinna mer än de 5 du har.

du får in din färg ungefär 1/3 ggr, alltså är det inte profitabelt att syna med bara färgdraget. Hade du däremot kunnat vinna 15, kunde du tagit en syn.

Länk till kommentar

haha, vadå tur? :o Dåligt spelat kanske men turen var på min sida!

GAME #2195033590: Holdem .05/.1 - 2010-03-29 20:39:42

Table Bokon

Server poker4.ipoker.com

Seat 1: kaffe13 ($9.36 in chips)

Seat 3: 77BouGon77 ($9.85 in chips)

Seat 5: claudine1976 ($3.14 in chips)

Seat 6: vinsystems ($3.45 in chips)

Seat 8: Wahlen88 ($6.65 in chips)

Seat 10: LuckyChild84 ($21.59 in chips)

LuckyChild84: SB $0.05

kaffe13: BB $0.10

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Wahlen88 Jack of HeartsAce of Clubs

77BouGon77: Fold

claudine1976: Fold

vinsystems: Fold

Wahlen88: Raise $0.30

LuckyChild84: Fold

kaffe13: Raise $0.85

Wahlen88: Call $0.65

*** FLOP *** 10 of DiamondsAce of DiamondsKing of Hearts

kaffe13: Bet $1.46

Wahlen88: Call $1.46

*** TURN *** 10 of DiamondsAce of Diamonds King of HeartsJack of Diamonds

kaffe13: Check

Wahlen88: Bet $1.50

kaffe13: Call $1.50

*** RIVER *** 10 of DiamondsAce of Diamonds King of Hearts Jack of DiamondsJack of Spades

kaffe13: Check

Wahlen88: Bet $2.74

kaffe13: Call $2.74

*** SHOW DOWN ***

kaffe13: shows (mucked) King of ClubsAce of Spades (Two pair)

Wahlen88: shows Jack of HeartsAce of Clubs (Full house)

*** SUMMARY ***

Total pot $12.46 Rake $0.89

Wahlen88: wins $12.46

Länk till kommentar

då ska du syna 5 för o vinna 11,50, för även om han har 1000 i stacken kan du inte vinna mer än de 5 du har.

du får in din färg ungefär 1/3 ggr, alltså är det inte profitabelt att syna med bara färgdraget. Hade du däremot kunnat vinna 15, kunde du tagit en syn.

Om A:et är ett levande kort blir det skillnad. Dessutom kan FI pusha ett sämre färgdrag osv. I given situation skulle nog jag syna ganska ofta. Är ju en ganska bra träff o vi har ju trots allt synat pre...

Länk till kommentar

Precis, såg att han hade AK trodde fan inte det alltså :) Riktigt röta men trodde han satt på AT eller något, turen var på min sida

Btw, Hur lägger man in bilder på bloggen? KOllar på holdem mangaer nu och kollar lite grafer osv, kul att lägga upp! :)

Länk till kommentar

Om A:et är ett levande kort blir det skillnad. Dessutom kan FI pusha ett sämre färgdrag osv. I given situation skulle nog jag syna ganska ofta. Är ju en ganska bra träff o vi har ju trots allt synat pre...

Jo klart det blir men han sade färgdrag så då utgick jag från det.

Vi har dock ingen info om preflopspel, flopspel etc. Så med given info hade jag foldat.

Länk till kommentar

95920101125034b43.jpg

Någon som kan förlora vad all-in EV är ? Försöker klura ut hold em manager och har lärt mig lite iallfall. men förstår ingenting nästan :P Första dagarna gick inte bra på titan poker men nuså :)

Sen den här. Någon får gärna förklara vad alla saker menas osv?

989201011301122b0.jpg

Länk till kommentar

• Skapa nytt...