Incognito Postad 29 Maj , 2005 Rapport Postad 29 Maj , 2005 Ja, är det bara en fluga som kommer mer eller mindre dö ut? Kommer bottar att ta över så att alla pokerproffs inte har ngt att hämta mer? Kommer skattmasen att belägga pokervinster med skatt? Ja, några orosmoln finns det onekligen för den som planerar en framtid som pokerproffs. Vad övrigt finns det att oroa sig för? Citera
MaLiik Postad 29 Maj , 2005 Rapport Postad 29 Maj , 2005 Ja, är det bara en fluga som kommer mer eller mindre dö ut? Nej, omfattningen kan man däremot ställa sig frågande till om den kan hålla i sig... Kommer bottar att ta över så att alla pokerproffs inte har ngt att hämta mer? Bara på internet och de kommer nog bekämpas hårt av siterna. Kommer skattmasen att belägga pokervinster med skatt? Redan gjort. Ja, några orosmoln finns det onekligen för den som planerar en framtid som pokerproffs. Vad övrigt finns det att oroa sig för? Vad man gör om 30 år kanske? Jag tror att de flesta proffs spelar framför datorn och då är man väl lagom kul för en arbetsgivare när man vill sadla om til len ny karriär. Citera
Incognito Postad 29 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 29 Maj , 2005 Det är väl ingen skatt än så länge på pokervinster inom EU, eller har jag missat ngt? Citera
MaLiik Postad 29 Maj , 2005 Rapport Postad 29 Maj , 2005 Det är väl ingen skatt än så länge på pokervinster inom EU, eller har jag missat ngt? Nej, men det finns väl bara en site som är inom EU? Vet någon om man kan kalla sig pokerspelare och skatta för sina vinster som en inkomst med alla skyddsnät som finns kopplade till detta? Citera
jna Postad 29 Maj , 2005 Rapport Postad 29 Maj , 2005 Det är väl ingen skatt än så länge på pokervinster inom EU, eller har jag missat ngt? Nej, men det finns väl bara en site som är inom EU? Vet någon om man kan kalla sig pokerspelare och skatta för sina vinster som en inkomst med alla skyddsnät som finns kopplade till detta? Det finns flera sajter inom EU. De jag kommer på på rak arm är Ladbrokes, Expekt, partynätverket (Party, Multi, Empire) och Pokerchamps. Betsson har jag också för mig att det ligger inom EU. Citera
MaLiik Postad 29 Maj , 2005 Rapport Postad 29 Maj , 2005 Det är väl ingen skatt än så länge på pokervinster inom EU, eller har jag missat ngt? Nej, men det finns väl bara en site som är inom EU? Vet någon om man kan kalla sig pokerspelare och skatta för sina vinster som en inkomst med alla skyddsnät som finns kopplade till detta? Det finns flera sajter inom EU. De jag kommer på på rak arm är Ladbrokes, Expekt, partynätverket (Party, Multi, Empire) och Pokerchamps. Betsson har jag också för mig att det ligger inom EU. Är du säker på att de skattemässigt ligger inom EU? Jag har hört att just Party ligger utanför tack vara att deras servers skall finnas i Costa Rica eller liknande. Citera
Nocturnal5 Postad 29 Maj , 2005 Rapport Postad 29 Maj , 2005 Företaget är väl registrerat i Gibraltar och det borde väl vara det som gäller, inte var servern finns? Fast jag vet inte, bara tycker att det borde vara så... Citera
Papa Kubo Postad 29 Maj , 2005 Rapport Postad 29 Maj , 2005 Ta skattesnacket här istället, så kan vi använda denna tråd till allmäna diskussioner om framtiden för pokerspelare. Citera
Recommended Posts