Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ja, är det bara en fluga som kommer mer eller mindre dö ut?

Kommer bottar att ta över så att alla pokerproffs inte har ngt att hämta mer?

Kommer skattmasen att belägga pokervinster med skatt?

Ja, några orosmoln finns det onekligen för den som planerar en framtid som pokerproffs.

Vad övrigt finns det att oroa sig för?

Postad

Ja, är det bara en fluga som kommer mer eller mindre dö ut?

Nej, omfattningen kan man däremot ställa sig frågande till om den kan hålla i sig...

Kommer bottar att ta över så att alla pokerproffs inte har ngt att hämta mer?

Bara på internet och de kommer nog bekämpas hårt av siterna.

Kommer skattmasen att belägga pokervinster med skatt?

Redan gjort.

Ja, några orosmoln finns det onekligen för den som planerar en framtid som pokerproffs.

Vad övrigt finns det att oroa sig för?

Vad man gör om 30 år kanske? Jag tror att de flesta proffs spelar framför datorn och då är man väl lagom kul för en arbetsgivare när man vill sadla om til len ny karriär.

Postad
Det är väl ingen skatt än så länge på pokervinster inom EU, eller har jag missat ngt?

Nej, men det finns väl bara en site som är inom EU?

Vet någon om man kan kalla sig pokerspelare och skatta för sina vinster som en inkomst med alla skyddsnät som finns kopplade till detta?

Postad
Det är väl ingen skatt än så länge på pokervinster inom EU, eller har jag missat ngt?

Vet någon om man kan kalla sig pokerspelare och skatta för sina vinster som en inkomst med alla skyddsnät som finns kopplade till detta?

Det finns flera sajter inom EU. De jag kommer på på rak arm är Ladbrokes, Expekt, partynätverket (Party, Multi, Empire) och Pokerchamps. Betsson har jag också för mig att det ligger inom EU.

Postad

Det finns flera sajter inom EU. De jag kommer på på rak arm är Ladbrokes, Expekt, partynätverket (Party, Multi, Empire) och Pokerchamps. Betsson har jag också för mig att det ligger inom EU.

Är du säker på att de skattemässigt ligger inom EU? Jag har hört att just Party ligger utanför tack vara att deras servers skall finnas i Costa Rica eller liknande.