Gå till innehåll

Kariyou77 - Hobbyspelare eller proffs?

Recommended Posts

Postad

Vi är 3 pers kvar i andra omgången och alla är alltså betalda redan.

Förlorar först AJ vs QJ mot short och sedan JJ vs 88, till slut får jag in markerna med 44 pre och möter samma person som nu har AA.

Kommer någonstans runt 500 och får 60$ och en profit på 27$.

Djupt besviken på att jag jämnt blir utdragen på Full Tilt när jag spelar. Detta är inget tilt dravel faktiskt då jag ligger över 1000$ back på sidan i turneringar mellan 1-10$ vid tillfällen då jag spelat som nu.

Spelar så perfekt som jag kan och gör inga dåliga spel men åker ändå ut...

Sjukt tråkigt då jag kunde gått hur långt som helst. Vi spelar ju det spel jag är bäst på och jag var en bra mycket bättre spelare än de jag mötte.

BESVIKEN och skiter nog i H.O.R.S.E nu.

• Svars 264
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Jag spelade ytterliggare 9st SnG nyss och det gick bra.

Jag spelar dåligt i 2 av dem och åker då rättvist ut. Blir även utdragen ganska brutalt ett par gånger men det är bara att räkna med om man spelar 26st på en dag.

Notes till mig själv:

*Jag måste sluta bluffa på 2 och 3 gator utan bra read på motståndaren

*Jag får inte börja bli lösare och lösare nu utan mitt tighta spel kommer att ge långsiktig utdelning tror jag

*Jag ska spela 4 bord åtminstone tills jag känner mig helt säker på nivån

*Jag måste försöka spela fler timmar per dag så jag får större volym

*Jag får glädjas åt en profit på 546$ idag men vara beredd på en kraftig nedgång när variansen kommer

*Det känns ändå som att jag spelar ett vinstgivande spel på nivån och det känns bra

Postad

Spelar NL 20+2$ Turbo och H.O.R.S.E 50+5$.

Turbon åker jag efter att ja re pushat pre flopp med 66 och sprungit in i AA. Några händer senare åker jag med Q4 mot QJ.

I H.O.R.S.E eventet går det till och börja med knaggligt. Efter en stund lossnar det och när medel är 4100 sitter jag på 7600. när Razz kommer för andra gången förlorar jag 3500 ganska fort och jag läcker som ett såll. Vet inte hur jag lyckades förlora så mycket innan jag gjorde något åt det.

Skärper till mig med 2500 kvar i stacken och hittar T7T på Stud Hi, Jag får triss i tior och motståndaren slår ut mig med en färgstege på sjunde kortet, innan satt han på par i 5 och vi fick in allt utom 300 på sjätte kortet...

Postad

Har spelat runt 30st idag och jag är fly förbannad just nu..

Variansen har slagit till en del idag, SAMTIDIGT som jag har spelat dåligt.

Är förbannad på mig själv.. Spelar mycket lösare än vad jag borde och ställer all in i dumma situationer.

Ligger 6BI back och jag är glad att jag inte ligger plus när jag spelar värre än fisk regsen.

Ska plugga lite religion och sen spela lite till eller kolla igenom händerna i HEM.

Under all kritik är det enda jag kan sammanfatta dagens spel med!

Postad

Har nu kollat igenom alla händer jag spelat som jag har vunnit eller förlorat minst 5bb i och jag ser att jag har synat all in och ställt lite väl löst men att en hel del $$$ har förlorats genom coolers och setups.

Jag menar att ställa med ATs med 10bb från BU anser jag korrekt och jag tror att ICM håller med. Att motståndaren har AK är ju endast dealerns fel ;)

Jag är redo för att spela en ny session på 54$ nivån efter att ha kollat igenom alla händer och gett mig själv en hel del både bra och dålig kritik (Visserligen är ju allt bra kritik då det hjälper mig att bli bättre).

Kan bli spel imorgon, beror lite på hur allt ser ut men jag är taggad!

Postad

Jag har funderat lite och det känns helt sjukt att jag försöker, och förhoppningsvis lyckas, bli en vinnande reg på 54$ SH Turbo SnG. I Augusti-September någon gång 2009, lite mer än ett halvt år sen så började jag spela dessa Turbo SH SnG och började då på 6,6$ nivån fast jag knappt var vinnande i vanliga 5,5$ standard SnG.

Så oavsett om jag lyckas bli en reg detta försöket så är jag övertygad att inom en relativt snar framtid kommer jag att vara det. Det är först nu när jag kom upp på 54$ nivån som jag har börjat analysera mina sessioner i efterhand och jag hoppas att det ska ge mig något. Jag ska nog leta runt lite på nätet efter framgångsrika spelare som spelar den formen av SnG jag gör så jag kan kolla lite videor när de spelar. Så om någon vet något om detta så hör gärna av er!

Mitt mål är att vara en vinnande reg på 109$ nivån innan Augusti-September 2010!

Postad

Spelar oerhört ofokuserat just nu, sätter mig och spelar lite online spel eller slöspelar växelpengar på Partypoker.

Tror jag spelade 5st och åkte ut tidigt i allihop. Som sagt, oerhört ofokuserad.

Postad

Har spelat 16st idag och det har gått allt annat än bra. Tror att jag vunnit sammanlagt 5st all in och jag har dessutom spelat ganska dåligt tycker jag.

Efter 90st spelade på 54$ nivån ligger jag nästan exakt 10BI back vilket blir 535$. Kanske borde jag gå ner till 33$ och spela ihop en rulle igen.

Just nu har jag 61BI på 33$ nivån och jag har sagt att jag ska gå ner när jag har 50BI så jag testar nog en session till på 54$ för att se om det kan släppa lite.

Ska kolla igenom mina spelade händer om en stund här.

Postad

Jag har nu kollat igenom alla händer och har kommit fram till att jag inte spelade 100% på topp men att jag samtidigt har gjort åtminstone 9 av 10 korrekta pushar och inte varit i närheten av att vinna en 5:e del ens.

Jag har haft dålig timing i mina all in där jag har ställt korrekt men varit dominerad samtidigt som jag har blivit utdragen i viktiga potter.

Fel jag har gjort, överspelad mellanhögt PP pre flopp och spelat lite svagt med TP hyfsad kicker och på så vis gett motståndaren chansen att dra ut vilket denne då tagit och sedan har jag synat av hans värdebet.

Lite småfel som helt klart borde kosta mig ca 150$ men jag ligger alltså över 400$ back.

Känns ändå skönt att jag inte spelade riktigt så illa som jag trodde och jag kommer att ge det en sista chans för denna gången imorgon eller tisdag.

Main event i MiniFTOPS börjar om 3min, önska lycka till! :)

Postad

Blir fortfarande utdragen mer än jag borde det är ett som är säkert, ligger dock plus hittills idag efter 28st spelade men har spelt bort 2BI helt i onödan på dåligt spelade händer...

Postad

Bestämde mig precis för att jag har spelat klart för dagen, ska sätta mig och analysera händer i lugn och ro men det känns som att jag har kontroll på spelet i alla fall och jag blev inte fullt så utdragen idag som igår.

Ligger på -7,4% roi efter 118st spelade på 54$ nivån men jag tror det kan vändas till + ganska snart, den som lever får se.

+/- 0% roi är mitt första mål just nu. Lyckas jag med det så är nästa mål 5% och slutligen 10% men jag är väldigt nöjd med tex 8%.

*Jag ska spela lite tightare HU med skyhöga blinds

*Sluta bluffa när jag vet att motståndaren synar till 95% säkerhet

*Sluta höja med idiotstegen på river utan ta en SD och se om den håller

**FRÅGA** Är det korrekt att ställa med AJ från SB med 15bb kvar och 4pers återstår? Alla har ungefär lika mycket marker och inga reads att prata om.

Postad

Spelar bra idag och börjar med att gå en del plus för att sedan hamna i ett downsving, igen!!

Tråkigt som fan när jag spelar så bra jag kan och ändå förlorar 5BI.

Blir 33$ nu tyvärr eftersom jag endast har 55BI på 33$ nivån.

Kommer update efter jag har analyserat mitt spel men nu ska jag och flickvännen åka och hämta thai mat :)

Postad

141st spelade på 54$ nivån och en roi på -9,4%, detta på 14 timmars spel.

Nu blir det till att harva runt på 33$ nivån och förhoppningsvis hitta rätt så jag kan gå upp till 54$ snart igen :)

Postad

Dags för en ny update tycker jag!

Metod:

BR: 1800$

BRM: 40BI

Site: Eur****** samt Redkings

Spel: SnG SH Turbo 5-manna

Nivå: 2

Antal bord: 4-6st

Sessionens längd: Så länge jag orkar spela mitt a-spel, runt 1 timme.

Rakeback: Inte i nuläget men jag siktar på att köpa ut 10 000$ vilket motsvarar 40% rakeback, dock krävs ett antal poäng till.

Nivåer:

Nivå 1: 20+2$

Nivå 2: 30+3$

Nivå 3: 50+4$

Mål:

Ha minst 5 % roi på nivå 1

Ha minst 10% roi på nivå 1

Ha minst 5 % roi på nivå 2

Ha minst 10% roi på nivå 2

Ha minst 5 % roi på nivå 3

Ha minst 10% roi på nivå 3

Flytta upp till nivå 2 vid 1320$

Flytta upp till nivå 3 vid 2160$

Bli Platinamedlem

Bli Diamantmedlem

Nödplan:

Gå ner i nivå vid 50BI på nivån under den jag är på

Jag är lite av en bonushora då jag kan få 100% bonus på upp till 1000$ på redkings och jag ändå inte har hela rullen på Euro poker än. Dessa 1000$ är mycket mer värda än den eventuella förlorade rakebacken. Redkings spelar på samma nätverk som Eur****** så det enda som ändras är mitt namn, så det är samma spelare jag möter.

Postad

Har du någon nivå där du har ett lite större sample, typ 2000-3000 spelade?

Du spelar SH turbo på Ongame om jag förstått det rätt? Dina mål om att få 10% ROI på $54 nivån verkar lite svårt att nå upp till. Är det någon i hela världen som har det? (multitablande under lång tid)

Postad

Nej det har jag inte för jag har hunnit upp i nivåerna för snabbt för att ha så stort sample.

Då är det ett vettig mål om något, bäst roi i världen vore inte dåligt.

Har i alla fall sett en med 9% roi på Ongame på runt 7500 spelade.

Jag glömde laddaren till min laptop i skolan igår så fick sitta på min stationära och spela.

Dock har jag inte HEM på den här datorn eftersom jag ska ominstallera den vid tillfälle ;)

Igår kom uppsvinget som jag ville haft innan jag gick ner i nivå. Men man kan inte få allt och det känns lättare att spela 33$. Konstigt nog känns det som att det är väldigt lite pengar jag köper in mig för fast jag bara spelade 54$ i några dagar.

Det gick i alla fall bra och utan analys på mina händer är det svårt att avgöra hur mkt variansen spelade in.

Plus runt 200$ iaf och det är ju för bra för att vara sant så det är inte sant :P

I skrivande stund kvalar jag till lite turneringar bland annat på FTP, Cake och PS.

Mer om detta när jag har laptopen i handen.

Postad

Det tas tacksamt emot :) Är i grund och botten MTT spelare och detta var ett snabbt och "lätt" sätt att bygga en bra BR på.

Har spelat en del SnG's idag, några 22$ i brist på 33$ bord men överlägset flest 33$.

Jag har spelat 38st idag och har en roi på 37,2% vilket är väldigt smickrande men det stör mig fortfarande lite att det variansen verkligen är så tydlig.

Håller på att grinda en bonus som sagt så jag spelade på Redkings idag. Har nu clearat 1/16 del av min 1000$ bonus och jag har 2 månader på mig så det blir inga problem.

Min BR är nu ca 2500$ och jag ska alltså kunna gå upp på 54$ igen men jag väljer att spela vidare på 33$ ett tag till eftersom jag dels trivs bra här och dels vill jag inte att downsvinget kommer precis när jag går upp ;)

En notis i mitt spel, jag synar lite väl löst från bb tror jag, måste kolla på det i helgen, analysera lite.

Vet inte hur länge jag kommer att vänta innan jag går upp till 54$ igen men det beror en del på min BR men också väldigt mycket om jag känner att jag är fit for fight igen och inte spelar med scared money.

Postad

Hinner med 7st SnG i skolan idag och gick minus 186$ så det blev lite jämnare mot resultatet igår.

Ska nu sätta mig och kolla igenom dagens spel och kanske även gårdagens om jag hinner :)

Ikväll blir det after work i form av tacos buffé och sedan film och whiskey hos en kompis, kvällen/natten rundas av med att flickvännen kommer hem :)

Spel igen imorgon eller på söndag!

PS: Söndag kväll betyder några hyfsat stora turneringar

Postad

Spelade 29st idag eftersom jag ska spela turneringar snart.

Spelade även några 54$ då jag är rullad för det och det inte fanns folk inne på 33$. Förlorade ca ett halvt inköp.

Har även clearat lite mer än 1/18 av min 2000$ bonus.

Postad

Har ett nytt hemligt mål nu, som de som läser bloggen får reda på i sinom tid. För de som vill gissa så är en ledtråd att det har inte med pengar att göra. I alla fall inte direkta pengar även om de flesta målen inom poker oftast resulterar i pengar till slut :)

Gissa på, den som gissar helt rätt får en kyss, jag kommer att säga vem som är närmast om några orkar gissa!

Postad

FEL ;)

Har nu spelat 54st sammanlagt och det har sett ganska bra ut. Känner mig trygg på nivån och det flyter på som det borde, känns det som. Ska sätta mig och analysera en hel del händer när jag känner att jag inte orkar spela.

Grindar bonus bra nu också: 1497.5 av 18000 poäng för 2000$

Nu ska jag gå och sova en sväng! :)

• Skapa nytt...