Gå till innehåll

mission: $200 till $20K, joina mig!


Harry_Pottodds

Recommended Posts

Vilken site lirar ni på?

 

Jag lirar på Paradise poker, där kallakalla också spelar. Jag spelar även lite på unibet :)

 

Efter backet igår hamnade jag på pokerforum och läste som vanligt, vilket gav mig lite inspiration och nya idéer. Därför gav jag mig på en sista mini-session innan jag gick och la mig, och tur var det! Hamnade på BE för dagen, vilket ju alltid är skönt efter att ha backat.

 

Tänkte sätta upp lite regler för mig själv som jag tror och hoppas kan förbättra mitt spel:

 

-Dra ner antalet bord till max 3 för att hålla koncentrationen uppe i varje hand. Hinner ibland inte tänka igenom alla beslut ordentligt om mycket händer på samma gång

-Måste sluta bluffa så mycket som jag gör

-Sluta spela när jag är onykter/trött/okoncentrerad

-Tänka igenom alla både svåra och till synes lätta beslut riktigt ordentligt

-Sluta tilta som en gris p.g.a utdragningar

-Fokusera på spelet snarare än resultatet

 

 

Vi får se hur det går med det. Kan nog bli en utmaning :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 445
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag lirar på Paradise poker, där kallakalla också spelar. Jag spelar även lite på unibet :)

 

Efter backet igår hamnade jag på pokerforum och läste som vanligt, vilket gav mig lite inspiration och nya idéer. Därför gav jag mig på en sista mini-session innan jag gick och la mig, och tur var det! Hamnade på BE för dagen, vilket ju alltid är skönt efter att ha backat.

 

Tänkte sätta upp lite regler för mig själv som jag tror och hoppas kan förbättra mitt spel:

 

-Dra ner antalet bord till max 3 för att hålla koncentrationen uppe i varje hand. Hinner ibland inte tänka igenom alla beslut ordentligt om mycket händer på samma gång

-Måste sluta bluffa så mycket som jag gör

-Sluta spela när jag är onykter/trött/okoncentrerad

-Tänka igenom alla både svåra och till synes lätta beslut riktigt ordentligt

-Sluta tilta som en gris p.g.a utdragningar

-Fokusera på spelet snarare än resultatet

 

 

Vi får se hur det går med det. Kan nog bli en utmaning :lol:

 

nästan likadana regler som mig förutom att jag ska ha 4 bord istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nästan likadana regler som mig förutom att jag ska ha 4 bord istället.

 

Då får jag önska dig lycka till :D

 

Själv har jag inte spelat någon poker sen mitt förra inlägg här p.g.a att jag haft mycket annat att göra, men ikväll blir det förhoppningsvis lite spel!

 

Hur går det för er andra i projektet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grindat 5 timmar idag nu + ett inköp, nu ska jag titta på valencia matchen sen blir de mera grindande;)

 

blir roligt att se hur mycket rb man får denna månad, har lirat som en dåre, när jag får rakebacken är målet att gå upp i nl50 å de borde jag ha rulle till då om jag inte får en jäkla downswing förstås:evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oops, jo :) Ta gärna bort det i din citering. Inte för att det spelar jättestor roll egentligen, men skönt att vara anonym :D

 

Jag vill helt enkelt ha respons för att få tips om hur jag får så mycket pengar av honom som möjligt. Jag lådsades att jag bara hade c-bettat utan träff och gav upp efter att han synat. Det kändes som att han skulle bli rädd på turn om jag bettar, men du har nog helt rätt nu när jag tittar på det i efterhand.

Hade hoppats att han skulle antingen check-syna min "bluff" eller göra ett större bet på river som vissa på nivån har för vana att göra. Tyvärr blev det ju bara 2/3 pott, och shoven var nog lite saftig som sagt.

 

Så jag borde alltså betta ut på turn, större floppbet och raisa mindre på river?

 

 

Den handconvert-sidan du skickade säger att det är något error när jag ska posta händer, men det kanske bara är tillfälligt :)

 

Tack för svar!

 

preflop bra, flop bättre att betta ungefär den sizen istället för att ge gratiskort iom stegdraget så det var bra, checken på turn tycker jag är ok då du låter fi träffa något för att betala av eventuella bets på river så det var ok. Riverspelet är dock bedrövligt, visst du har nöten, han kan inte syna med en hand som slår dig, men en mindre raise ger honom chansen att 3betta antingen sin bluff eller whatever, dock så tror jag inte han skulle gjort det eftersom potten inte var monsterstor direkt. Finns nog inget mer att göra än att spela nästa hand:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

preflop bra, flop bättre att betta ungefär den sizen istället för att ge gratiskort iom stegdraget så det var bra, checken på turn tycker jag är ok då du låter fi träffa något för att betala av eventuella bets på river så det var ok. Riverspelet är dock bedrövligt, visst du har nöten, han kan inte syna med en hand som slår dig, men en mindre raise ger honom chansen att 3betta antingen sin bluff eller whatever, dock så tror jag inte han skulle gjort det eftersom potten inte var monsterstor direkt. Finns nog inget mer att göra än att spela nästa hand:-)

 

Ok! Tack för feedback :) Du har nog helt rätt angående river... Just den sessionen tänkte jag att jag skulle testa att gå all in oftare eftersom jag tidigare nästan aldrig gjorde det, vilket födmodligen var en stor läcka. I just denna hand är det nog ganska uppenbart att han med otroligt stor sannolikhet aldrig kommer syna ett sådant bet, så det var nog bedrövligt som du säger.

 

har ni andra slutat lira? hur går det för er?

 

Jag har knappt spelat alls de senaste dagarna då jag haft väldigt mycket annat för mig. Kommer nog ha det framöver ett tag också, men ska försöka klämma in några sessioner här och där.

 

Kul att det verkar gå så pass bra för dig att du kan gå upp i nivå snart! Är ett bra tag kvar för mig kan jag säga. Ligger lite back för månaden, så jag hoppas att jag lyckas jobba upp det.

 

Drar upp några bord nu så får vi se hur det går!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tilt tilt, otroligt mycket tilt. Blir utdragen i varenda hand. Då menar jag verkligen VARJE hand. Det leder också till att jag spelar som en röv i de små potterna, så det är väl lika bra att lägga av antar jag. Back idag, igen. Väldigt tråkigt eftersom jag lyckades ta igen en stor del av backet förra sessionen. Nu är jag mer back än jag var innan det. :evil: Det vill liksom inte ge sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

testa lira sit and go några dagar eller spela några turneringar å sen återgår du till cashgame, de brukar hjälpa för mig om jag har en riktig tung downswing eller om jag börjar tilta...

 

Tack för tipset! Kan vara rätt passande nu när jag tagit ut alla mina vinster och endast kör på bonusen på 100€.

 

Nuvarande rulle är m.a.o 100€. Kommer nog bara köra då och då nu när jag är sugen. Får se om jag sätter in mer vid senare tillfälle, men nu när jag behöver pengar och det går skit ändå så känns det som att det är bäst att ta ut pengarna innan de är borta.

 

Detta projekt kommer dock följas i alla fall! Lycka till, hoppas ni klarar det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bra jobbat' date=' får hoppas att jag också klarar det någon dag :-D .

har du något script program till paradise poker? typ som table ninja till pokerstars ?[/quote']

 

nej tyvärr har jag inget program, funderar nog på att köpa något...

 

backade 3inköp igår:( vi får ta nya tag idag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...