Gå till innehåll

mission: $200 till $20K, joina mig!


Harry_Pottodds

Recommended Posts

Hej i denna dagbok skall alltså jag försöka göra $200 till $20 000. Jag vill göra detta för att se om jag klarar av det rent skicklighetsmässigt, om jag kan vårda bankrullen korrekt samt för att ge mig själv motivationen att sträva efter ett realistiskt mål.

 

Det vore nice om andra som var sugna på att göra samma sak joinade mig i mitt mission och också skrev i denna dagbok så att vi kan sporra varandra till snabbast möjliga framsteg. Vore ju även tacksamt om något highstake-monster kunde bidra med feedback då och då :)

 

Jag som spelare: Har spelat i ungefär 5 år. 3 första åren höll jag mig mest till cashgame på nivån nl$50 och nl$100 (som högst nl$400 och nl5K sek). Jag har även några turneringscashar, största på $4K samt några runt $1K, jag har faktiskt sjukt bra stats på turrar men klarar inte av det psykiskt. Dels för att det inte är lika fantasifult spel med grunda stackar samt för att jag tiltar ut hjärnan då jag bustar sent och känner att 5-6h av mitt liv har gått till spillo. Nej cashgame ska det vara! Vidare har jag de senaste 2 åren övergått mer och mer till omaha som jag tycker är skitkul men variansen får mig att må illa emellanåt :shock: Jag har haft allvarliga (mildt uttryckt) tiltproblem, och vill genom att publicera resultat här kunna komma till bukt med detta och få en ny start längst ner i hierarkin av pokerspelare för att sedan jobba mig uppåt.

 

Jag kommer börja på nl$10, 6-max, 4-8 stk bord och gå upp då jag har minst 40 inköp för nästa nivå.

 

Resultaten kommer publiceras så ofta som möjligt på detta vis typ:

$0.05/0.1 NL Hold'em, 6-max - 2h, 6 bord: +$12 = $212

 

 

Jag är total n00b då det kommer till det här med forum och sånt så kom gärna med tips och förslag på vad som kan göras bättre.

 

hmm, tror jag fick med det viktigaste i all hast, ser fram emot en förhoppningsvis positiv utveckling av detta :) NU KÖÖÖÖR VIIIII!!!!!!!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 445
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gl!

 

gl, kommer följas :)

 

Tack och tack! :)

 

jag är på! iaf till en början, hamnar jag efter för mkt så ger jag upp!:lol:

 

Härligt att du är på kukalack! Men det är ju ingen tävling, utan vi ska ju hjälpa varandra och inspireras. Enda som är giltig anledning att sluta är ju om man gular :-)

 

jag tror jag börjar imorgon eller nästa dag. Vettefan om det blir så mycket lir nu i början då jag jobbar på dagarna och troligen kommer sitta parkerad framför Tv'n under OS hehe. Men några händer ska man väl hinna med...

 

Kan ju lägga till att jag har som mål att redovisa månadsresultat i slutet av varje månad (där räknar jag in rakeback också)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe okej! ;-) första passet avklarat! orkar inte sitta och nöta micro stakes från början så jag började med nl50. risken finns väll att man gular om man har otur men den risken tar jag ;-) kan tillägga att jag torska 50$ precis innan jag avsluta min session, a,a vs k,k.. standard.. aja slutade på grönt iaf! :-D

 

$0.25/0.50 NL Hold'em, 6-max - 2h, 2 bord: +$70 = $270

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt med pluss kukalack :)Trots att du spelar highstakes direkt din fuskare ;-)

 

Jag körde lite jag med och började med att backa 4 inköp rakt ut direkt. Tappade en 3-vägs all in med QQ, uppe mot JJ och 77, såklart en knekt kommer... Sen torksa jag ett med AK på Kxx bräda, turn 6a, uppe mot 66, ugh! Sen några standard öppet färg- och stegdrag mot överpar som får stå osv. Började sedan köra över-agg, öppnade typ alla händer i pos med 4xbb och forts-betade hela tiden. Verkade som att många blev less på mig och började betala av då jag väl hade en hand.

 

Jag har som mål att spela hårt men rätt så "ärligt", dvs att jag betar mina bra händer rakt igenom alla gator utan något slowspel. Ett exempel är om jag floppar ett set så betar jag rakt in i preflopp-höjaren och hoppas på att bli höjd eller att de ska leta med överkort som de ofta gör på denna låga nivå.

 

Mina största problemhänder (oavsett nivå) har alltid varit: Ax suited, par < 66, AT, QJ och KJ, samtliga spelade från UTG. Förstår ju såklart att det beror myckte på motståndet, men hur spelar ni generellt dessa? Jag är rätt lös och gillar action så spelar alla dessa UTG på 6-max, men undrar om detta är lönsamt i längden? Vore tacksam för åsikter på detta.

 

Hursomhelst en härlig vändning och en bra start :-D här är statsen för passet:

 

$0.05/0.1 NL Hold'em, 6-max - 2h, 6 bord: +$74 = $274

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina största problemhänder (oavsett nivå) har alltid varit: Ax suited, par < 66, AT, QJ och KJ, samtliga spelade från UTG. Förstår ju såklart att det beror myckte på motståndet, men hur spelar ni generellt dessa? Jag är rätt lös och gillar action så spelar alla dessa UTG på 6-max, men undrar om detta är lönsamt i längden? Vore tacksam för åsikter på detta.

 

Med reservation för att det är SH som jag suger på så är det fold på alltihop UTG. Spelar knappt QJ och KJ längre ur ngn position (i cg).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skönt att du tagit ditt förstånd till fånga kukalack :-D kör på bara!

 

Och hej kallakalla, kul att du är sugen att hänga på :) På frågan om RB kan jag säga att jag har sjukt bra på den fronten faktiskt. 60% har jag och kan få den utbetald när jag vill på begäran.

 

Mitt eget lir har gått åt helvete. Kört 2 långa 8 bords-pass och backat rakt ut på båda :-( Jag är myket nöjd med mitt spel men det har bara inte gått att vinna, tror inte ens Phil Ivey hade plussat om han hade fått samma kort som jag. Jag tror jag genomgått den värsta motriggen och de värsta setupsen jag varit med om på många månader. Pengamässigt är det tur att det är på denna nivå men det är själva principen att förlora (som känns ännu pinsammare på denna nivå) som får mig att se rött. Har totalt backat 11 inköp på ca 7-8h spel. 11 inköp på nl$10!!!! Fuck MY Life!!! ÄR ju pinsamt men vad ska man göra, bara bita ihop. Fan va less jag är nu. Stängde bara ner skiten och gick till gymmet för att avtilta mig lite.

 

Avslutade med dessa 3 mysiga händer som fick bägaren att rinna över så att säga...

 

1.

 

Rammyen sitting in seat 2 with $6.64[Dealer]

Synthesis sitting in seat 3 with $16.34

T_Bag sitting in seat 4 with $15.22[sitting out]

Hero sitting in seat 5 with $10.70

Skywa1ker sitting in seat 6 with $18.63

Synthesis posted the small blind - $0.05

Hero posted the big blind - $0.10

 

** Dealing cards to Hero: Ac, Ad

Skywa1ker folded

Rammyen folded

Synthesis raised to $0.40

Hero raised to $1.60

Synthesis raised to $3.80

Hero called - $3.80

 

** Dealing the flop: 9c, 10h, 3h

Synthesis bet - $3.00

Hero went all-in - $6.90

Synthesis called - $6.90

 

** Dealing the turn: 3s

 

** Dealing the river: 8c

Hero shows: Ac, Ad

Synthesis shows: 10d, 10s

Synthesis wins $20.33 from the main pot

 

 

2.

 

 

Skywa1ker sitting in seat 1 with $11.06

Hero sitting in seat 3 with $10.00

TRIORZA sitting in seat 4 with $9.75[Dealer]

Synthesis sitting in seat 5 with $13.26

Synthesis posted the small blind - $0.05

Skywa1ker posted the big blind - $0.10

 

** Dealing cards to Hero: Kd, Kh

Hero raised to $0.50

TRIORZA called - $0.50

Synthesis folded

Skywa1ker folded

 

** Dealing the flop: 6c, 2h, 8d

Hero bet - $1.00

TRIORZA called - $1.00

 

** Dealing the turn: 3d

Hero bet - $2.50

TRIORZA called - $2.50

 

** Dealing the river: 9s

Hero went all-in - $6.00

TRIORZA went all-in - $5.75

Hero shows: Kd, Kh

TRIORZA shows: 9d, 9h

TRIORZA wins $18.67 from the main pot

 

 

3.

 

 

Skywa1ker sitting in seat 1 with $9.70

divepro sitting in seat 2 with $10.44

Hero sitting in seat 3 with $10.42

blizkaa sitting in seat 4 with $10.00[Dealer]

Synthesis sitting in seat 5 with $12.64

lukasz27 sitting in seat 6 with $22.90

Synthesis posted the small blind - $0.05

lukasz27 posted the big blind - $0.10

 

** Dealing cards to Hero: 2c, 2h

Skywa1ker folded

divepro folded

Hero called - $0.10

blizkaa folded

Synthesis raised to $0.50

lukasz27 folded

Hero called - $0.50

 

** Dealing the flop: Jd, 2s, 3s

Synthesis bet - $0.60

Hero raised to $1.50

Synthesis called - $1.50

 

** Dealing the turn: 4h

Synthesis checked

Hero bet - $3.30

Synthesis went all-in - $10.64

Hero went all-in - $5.12

 

** Dealing the river: 4s

Synthesis shows: Js, Jc

Hero mucks: 2c, 2h

Synthesis wins $19.90 from the main pot

 

Men vad gör det om 100 år när allting kommer kring lallllaaallllaallallalallaaa.....

 

$0.05/0.1 NL Hold'em, 6-max - 7h, 8 bord: -$110 = $164

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skönt att du tagit ditt förstånd till fånga kukalack kör på bara!

 

vill jag hålla rullen vid liv ett tag till så har jag inget val! ;-)

 

Mitt eget lir har gått åt helvete. Kört 2 långa 8 bords-pass och backat rakt ut på båda Jag är myket nöjd med mitt spel men det har bara inte gått att vinna, tror inte ens Phil Ivey hade plussat om han hade fått samma kort som jag. Jag tror jag genomgått den värsta motriggen och de värsta setupsen jag varit med om på många månader. Pengamässigt är det tur att det är på denna nivå men det är själva principen att förlora (som känns ännu pinsammare på denna nivå) som får mig att se rött. Har totalt backat 11 inköp på ca 7-8h spel.

 

oj, de var inte bra! var inte orolig, det släpper snart! :-D

själv så har jag inte haft så mkt tid till att spela idag, men ett kort pass hann jag iaf med! 8-)

 

$0.10/0.20 NL Hold'em, 6-max - 1,5h, 8 bord: +$10 = $180

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt kukalack :) ha tålamod och fighta på bara så når du målet, bara en fråga om tid..

 

Personligen har jag tråkiga nyheter :/ jag ska lira tillsammans med en gammal kumpan med delad bankrulle... Jag kommer fortsatt att logga in och kolla hur det går för kukalack, kallakalla + andra som vill testa på detta. Men om intresset dör så får man ju ta och döda tråden..

 

Hursomhelst så tar jag förväl av detta mission för nu... suger att göra det efter så kort tid men var tvungen.

 

Lycka till ni som kör vidare, keep the dream alive! :D haha

 

edit: kukalack är denna trådens nya "Boss"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...